Svar på kommentar

"jag tycker det är tråkigt att lite större bloggare ska måsta förklara sig. Tycker det är tråkigt att du ska måsta skriva att de är en tränare som tävlar högt osv. Skulle du rida för en annan tränare som är minst lika duktig skulle han/hon säkert be dig rida han på ett annat sätt. Men man måste hitta vad man själv&hästen trivs med.

Rider jag för en tränare jag gillar skit mycket men min häst är inte nöjd med sättet som han/hon tycker oså, så fortsätter jag naturligtvis inte. Det tycker jag alla ska tänka på, så otroligt tråkigt att måsta läsa de här "nu ska jag förklara mig" - inläggen.

Alla individer (hästar&människor i detta fall) fungerar olika. Och jag tror inte du ALLTID rider honom på detta sätt, variation är bra och jag tror helt och hållet att detta inte är fel på något sätt."

Jag håller med dig, det tar alltid emot att behöva skriva "svar på tal" inlägg och förklarningar på påhopp - vilket vi sällan gör ärligt talat. Men ibland, för sin egen skull, känns det som att det behövs. Jag är öppen med mina svagheter inför väldigt många hästintresserade människor här vilket bidrar till att jag döms och får väldigt mycket åsikter från alla håll och kanter kastat på mig - men också mycket bra skrivna och trevliga kommentarer som är de som får en att fortsätta när det känns piss.

Jag är ledsen att det ibland blir sånna inlägg då man behöver sitta och förklara sig, men tyvärr så måste man göra det ibland. Allt går inte att bara skaka av sig, som ni kanske förstår?


Vad vi än gör, hur vi än gör det eller när vi än gör det - kommer det alltid finnas någon som hoppas att vi ska misslyckas.. That's life?


Kommentarer
Postat av: Bea

Antar att du syftar på kommentarerna när du rider honom lite bakom.

På vilket sätt vill folk att du ska misslyckas när de ger dig tips på hur du kan rida i en bättre form så att du kanske kan få bra resultat på tävlingen?

Menar inget illa, men de som skrev kommentarerna jag såg var ju bara skrivna för att hjälpa dig. :)



2011-05-16 @ 19:33:26
Postat av: Emelie

Förstår dig, jättefin bild föresten! :)

2011-05-16 @ 20:03:32
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Alma

Fast samtidigt kan jag tycka att era "svar på tal"-inlägg mest handlar om ett förtydligande av vad ni skrivit, och inte alltid svar på påhopp.

Och det är rätt intressant att läsa. För då har ju folk märkt på bilderna att du gör något nytt, och blivit kofunderade och vill upplysas om varför. (eller sänka ner dig i skiten för att "dem minsann aldrig skulle göra så", såklart, det finns folk till allt)



Jag är dock av åsikten att det är bra med såna inlägg. Det jag däremot reagerade på var valet att du stärkte tränarens status med att hon tävlat mycket. För en sån sak ska ju faktiskt kvitta, jag menar, vissa har förmånen att ha många bra hästar och tävla upp sig i klasserna. Men det ska inte avgöra om någon är en bra tränare.

Men det var mer kritik mot att andra förmodligen får dig att känna att du måste skriva så, än att du faktiskt skrev så.



Som sagt, gillar er blogg skarpt! (rent ärligt.. bättre än dm)

2011-05-16 @ 20:33:06
URL: http://svartlistad.webblogg.se/
Postat av: Helena

SJÄLVKLART får folk göra precis som de vill med sina hästar (inom rimliga gränser såklart) men iaf jag, och jag tror att de flesta andra, gärna skulle höra om syftet med hans form för att kanske LÄRA sig något. Jag reagerade också på att han går bakom lod på de flesta av bilderna, även om jag inte kommenterade, men jag är ödmjuk nog att säga att jag är långt från fullärd och DÄRFÖR vore det intressant att läsa hur ni tänker.



Det är mer intressant VARFÖR man gör något än VAD man gör. :)

2011-05-17 @ 09:22:13
Postat av: Anonym

Jag har en fråga till er.

* John whitkaer ridbyxorna (du har ett par sådana röda linn) är det "mest" för "hoppryttare" eller kan dressyrryttare också ha det ?

tacksam för svar !



super bra blogg ! :D

2011-05-17 @ 14:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0