Superfina hästar!

Oj vilken lång dag det har varit idag - och än är den inte slut! Jag kommer aldrig igång/blir aldrig klar med mina skolsaker.. har ca 3 prov, 4 redovisningar och 5 inlämningar. De flesta ska vara gjorda & klara denna veckan, och det är inte små saker.. Bra där!

I alla fall så har jag en såndär vill-träna-massa-med-hästarna period just nu som började häromdagen. Blev ett genomkörar dressyrpass med Mahjong och ett markarbete/hopppass med Martijn - första gången på jättelänge!

Mahjong:

Han sänkte sig väldigt lätt och var positiv till arbete idag, svarade bra på olika tempoväxlingar och kändes i allmänhet riktigt fin! Han är mycket svårare i ena varvet och skjuter ut ena bogen hela tiden, så jag la mycket fokus på att få honom regält igång bak och fram till bettet i båda tyglarna.

Han var bra genom kroppen i alla fall, och det blev ett långt arbete med galopp med mycket fövända slutor och mycket öppnor för att sätta bogarna på plats. Efter ett tag var han riktigt framme till handen i alla fall, och blev allt bättre med bogarna. Avslutade med att trava av honom rund och låg i väldigt sakta och lugnt tempo på stora bågar. Supertrevlig var han!! Härligt när man känner sig riktigt nöjd efter ett pass.. ;)

Martijn:
Idag tog jag ett litet hopppass med Martijn, men givetvis bara småhinder eftersom att jag är för stor för att hoppa honom för mycket. Men eftersom att det var så längesen
Värmde upp honom i travarbetet med en del tempoväxlingar och även här rida fram ganska regält och vänta ut honom i handen, samt lägga in flera volter och lossa sidorna. Han var riktigt riktigt trevlig faktiskt! Körde lite galopp både lite rundare o djupare form och lite längre och gasade en del.

När jag sedan började hoppa honom så började jag med något travhäst, och han vaknade snabbt till och tyckte att det var superkul! Rullade på på lite hinder här o var, och han var riktigt trevlig!

Blev bara låga hinder och avslutades på max 60 cm. Han är så go min lille!
Var en tränare som var med några andra tjejer utifrån som red i ridhuset, som jobbat o ridit hos Roynce Zetterman under flera år, och när jag var klar o vi hade börjat bära ut och skritta av så började hon prata lite med mig, och berömde bland annat Martijns snygga teknik när han hoppade avslappnat på hindren. Var väldigt roligt att höra, jag har ju inte hoppat honom så jättemycket för folk och så. Bara några tränare, fast de gillar honom. Ah, riktigt söt är han min ponnyskrutt i alla fall!

Är jättenöjd över mina pollar idag i alla fall, och min ridning var väl inte helpjåkig heller utan jag jobbade ganska bra :D

Snälla lilla Madde filmade mig o Martijn idag, här får ni ett smakprov på ett litet skutt :D

Vill ni se mer film?




Kommentarer
Postat av: holly

hur utalar man Martijn?:P

2011-05-24 @ 00:54:53
URL: http://hollysaxton.blogg.se/
Postat av: Sophie

Ja gärna xD

2011-05-24 @ 08:06:47
URL: http://soobloggen.blogg.se/
Postat av: Amanda

klart vi vill se mer! xP

2011-05-24 @ 14:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0