Jag hinner inte!

Jag förstår inte vad som gör att tiden inte räcker till, men så fort vardagarna drar igång och jag är i skolan med båda hästarna, då är det kört för min del med uppdatering. Jag har konstant saker att göra, och om inte annat så är det både bloggtorka och stressande att sätta sig framför datorn.. Det är stalljobb som gäller, lektioner, ridning av hästarna samt motionering av mig själv - och mellan detta snacka med kompisarna och äta. Tiden räcker inte till!

Och om 3 dagar sticker jag till Alanya.. g a l e t!

Så därför laddar jag upp inför det också.

Idag gick jag en promenad med Martijn, och sedan fick han springa av sig o bralla i paddocken. Det var helt okej enligt honom, han körde några race och kände sig klar. Senare på kvällen tog Erika & Emelie (två ettor) med honom ut på en prommis igen. Tack fjollor ;)



Jag har inte så mycket motivation för tillfället att rida heller, jag är slapp och har alla tankar och fokus på saker runt om för tillfället, tex Alanya och packning, skolan med vår praktik som skall ordnas och mycket mer. Så idag fick min mitt-imot-granne i huset (och även klasskamrat och före detta tävlingskonkkurent) rida Mahjong ett litet mjukat dressyrpass. Kändes bättre att låta någon som jag litar på och som kan rida sitta upp och mjuka upp honom lite, än att jag som för tillfället har en "inte-orka-rida-dagar" rider dåligt/inte få ut något av passen. Tack stumpan!




Men imorgon ska jag i alla fall rida upp ett dressyrprogram, vi ska ha programridning på skolans dressyrlektion som vi tvåor har imorgon.. dock har jag inte bestämt mig för vilket program? Frågan är om man ska ta ett FEI program (vi ska egentligen välja mellan 4, 5 & 6-åringars program för häst, men jag får ta något av mina program om jag vill.) Lyx :D

Gosh vad jag babblar.. Ganska ointressant men det är ju trots allt en blogg om mitt & Linns liv.
Måste bara tilllägga lite snabbt att vår klass fick besök av en student"kläders" kille idag - en som håller i beställningar och så för företaget ABC som fixar studentsaker osv. Känns lite läskigt att vi redan kommer in på detta med studentsaker - tänk att vi bara har ett år kvar nu!? I vilket fall var denna killen g-a-l-e-t charmig och såg tokbra ut. Snacka om att vi kände oss ganska skabbiga där vi satt osminkade med våra snabbt och fult uppsatta toffsar och våra goa ridkläder. Hah! Imorgon skulle han komma tillbaka för att ha möte med de två som snabbt skrev upp sig som kontaktpersoner när han idag frågade efter det.. fan att jag kom 2 minuter för sent för att få bli det.. i vilket fall lär det bli fler folk i skolbyggnaden än bara dessa två som blev kontaktpersoner i alla fall.. haha ;)
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha dom killarna från ABC är as sköna ju, men har ni inte fått besök av dom innan? :p Dom har redan varit och pratat med oss tvåor i Varberg 3 gånger haha, eller aa med vi som är kontaktpersoner. Men jag håller med om att man känner sig något sleten i ridkläder och osminkad när dom kommer jätte uppfixade ;)

2011-05-03 @ 07:31:40
URL: http://erikaochjohanna.blogg.se/
Postat av: Alma

Det blir mycket att göra på hösten i skolan, och går man på internat så har man ju inget val med det sociala, hehe.. Man kan ju inte lägga tid på andra saker när vännerna sitter i rummet bredvid!

2011-05-03 @ 08:11:43
URL: http://svartlistad.webblogg.se/
Postat av: Anonym

asså sälj hästarna! du har varken tid eller intresse verkar det som. dessutom är du inte snäll mot deras munnar när du drar i dom sådär. såg på senaste filmen när du red martijn på 1.30 att du sågade och drog tag i honom. det finns det inga ursäkter för!

2011-05-03 @ 11:35:59
Postat av: Malin

Haha kommentaren ovan var ju bara för rolig!

2011-05-03 @ 13:09:13
URL: http://blackladurnf.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Fin blogg! :D

2011-05-03 @ 14:28:32
URL: http://wanbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0