Hoppträning!

Gick SUPERDUPER bra idag! :D
Red som sagt på det tredelade bettet, vilket fungerade bra i början men han flippade lite mot slutet och blev lite "mycket häst" att rida på det. Det visste jag ju redan innan att han skulle bli, men jag trodde inte att det skulle fungeras såpass bra såpass länge. Det var bara när sista banan var gjord han fick en liten orkan i huvudet, den välkända Winnie-orkanen (A)

Men jag är i alla fall jätteglad för det kändes sjukt bra och jag red honom rak hela tiden och KUNDE vara noggrann och rida väl. Jag blir så glad när saker och ting sitter efter att jag har tränat och tragglat så länge, träning ger färdighet och nu börjar även färdigheten komma ikapp oss! :D



Just det, pratade massor med Maria om samma sak som har varit blogg-snackisen här de senaste dagarna - Winnetoos form och min sits. Maria är ju också min dressyrtränare, och då jag blev lite orolig så dubbelkollade jag ordentligt med henne idag!

Enligt Maria går Winnetoo sällan "på bogarna" när han går i den långa och låga formen jag gärna vill ha honom i för att undvika spänningar. Han är såpass bra byggd att han trampar på med bakkärran ändå, och jag har bra koll på det också - enligt henne i alla fall? haha!

Hon tycker att han ska gå så så mycket som möjligt och att jag ska ta upp honom då och då - och såklart inför tävlingen. Det är den mest naturliga och avspända formen på honom i nuläget och då jag är såpass medveten över vad jag gör så ska vi fortsätta och utvecklas i den lugna och bra takt vi gjort hela tiden. Genom min träning utan press och stress så har vi ALDRIG fått några trissta bakslag utan går stadigt framåt. Visst, jag slänger mig inte iväg och hoppar MSV:A utan tar lite mer tid på mig än så - men det känns bäst för mig och Winnetoo. Vi behöver inte bevisa för någon annan, vi vet ju vilka vi är (:



I vilket fall som frågade jag Maria ifall hon kunde tänka sig att rida halva dressyrpasset nästa dressyrträning, hennes första reaktion var "jag på Winnie?! Tänk om jag ramlar av!" haha ;) Men sedan tyckte hon ändå att det var en bra idé så det ska vi köra på, vilket ska bli skitroligt för mig att se! Hon är en av mina största förebilder inom ridningen och har ett så bra tänk vad det gäller utbildning av hästar, grym helt enkelt. Jag tror att hon kommer kunna hjälpa mig på ett mycket mer givande sätt efter att ha testat på Winnetoo själv också. Superbra!





Kommentarer
Postat av: ida

måste bara säga att jag är jätteimponerad av din inställning! att rida och tävla på den nivån du gör samt vara en offentlig person iom bloggen och ändå kunna stå men båda fötterna på jorden och säga att ni inte behöver stressa med tävlandet för att du vet vad ni kan tycker jag är jättestarkt! you go girl! :D

2011-05-03 @ 22:31:07
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Felicia

jag skulle gärna vilja se bilder på när hon rider honom isåfall :D

2011-05-03 @ 22:47:05
URL: http://fffryttarna.blogg.se/
Postat av: Emelie

Härligt att det gick du så bra! :) Du har en väldigt bra inställning.

2011-05-04 @ 07:30:14
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Linnea - En ponnyryttare

Min tränare testade att rida min D-ponny och dom får en helt annat tänk och liksom förstår hur hästen fungerar där uppifrån. Jätte bra :)

2011-05-04 @ 15:33:13
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hejj, undrar bara om någon av er var med och tävlade i kat. D på Grevagården för nån vecka sedan :) !

2011-05-04 @ 19:12:44
URL: http://lillefotografen.blogg.se/
Postat av: tove

vad gullig.

vart har du köpt din gpa hjälm ?



2011-05-05 @ 20:44:42
URL: http://feztizz.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej undrade om du har en lillasyster som tävlar b-ponny isåfall vad heter hon? för att jag känner igen dig från tävlingar

2011-05-05 @ 20:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0