Fylld av sommarplaner!

Ni anar inte hur mycket planer som snurrar i mitt huvud, och hur många möjligheter som faktsikt finns öppna just nu!

Under sommaren tror jag att jag ska ta hem utbildnings/försäljnings hästar/ponnyer faktiskt. Har legat lite lågt med det, men nu är jag sugen igen. Har haft så himla kul med alla sånna hästar innan och det ger mig mycket att få se hästar utvecklas under min träning, det är häftigt! Så jag har planerat att möjligtvis syssla med det i sommar. Dessutom brukar tidsplanerna med försäljning fungera bra, med tanke på vilket otroligt närverk jag faktiskt har byggt upp bland annat över internet. Bara här finns mängder med hästintresserade människor som jag kan visa upp hästar för, ett ganska stort plus faktiskt ;) 

Mest sugen är jag nog på försäljningsponny/häst, det är nog det roligaste enligt mig. Men utbildning av ungponnyer är också väldigt intressant framförallt, de är så otroligt snabba på att ta in och lära sig nya saker. Vi får se vad det blir, om jag tar hem något.


Vackra D-ponny stoet Alice som jag hjälpte till att rida in och utbildade sedan fram till försäljning.

Till hösten, efter att ha jobbat hela sommaren också (har fått jobb i kassan i en mataffär i närheten) så funderar jag på att köpa en ungponny.. Spännande va? En alldeles egen ungponny för utveckling och senare försäljning. Den ska i så fall utbildas under hösten, tävlas en del till våren och säljas under sommaren 2012.

Winnetoo då?
Ja, om jag ändå visste och kunde bestämma det..




Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejsan Linn!



Jag har en fråga som jag jättegärna skulle vilja att du tog upp i ett inlägg :)



Vad tycker du om att klippa hästar nu? Alltså denna tiden av året mitt i fällningen lixom?



För min häst vägrar tappa sin vinterpäls trots B-vitamin och MYCKET ryktning! Jag tycker så synd om honom när han blir varm av bara framridningen.

Så jag vet inte om jag ska klippa honom eller inte, för vissa säger att det är "farligt"/dåligt att klippa dom nu medans vissa säger gör det...



Så..Vad tycker du?



Tack för en bra blogg!

2011-05-01 @ 16:20:44
Postat av: Malin

Det låter spännande!

2011-05-01 @ 16:34:02
URL: http://blackladyrnf.blogg.se/
Postat av: jjuliah

kan inte se winnetoo med någon annan än dig på ryggen, ni e så perfekt tillsammans liksom... :(

2011-05-01 @ 17:28:27
URL: http://jjuliaosofiee.blogg.se/
Postat av: alexandra

http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=476542



vrf tar du inte och köper den och utbildar?

2011-05-01 @ 17:31:46
Postat av: a

VARFÖR i hela friden ska du sälja winnetoo? Ni passar så bra och han har det bra hos dig...

2011-05-01 @ 17:49:59
Postat av: MARIA ♥

Ska du sälja Winnetoo? Har inte läst eran blogg så länge men läser den nu dagligen, kan du inte skriva ett inlägg om bara det? Om du orkar..?

Kramar Maria :)

2011-05-01 @ 18:55:55
URL: http://marshmallowox.blogg.se/
Postat av: sofia

men guuud :O

2011-05-01 @ 19:00:19
Postat av: rebecca

hihi ja har ridit Alice :)

och hon har stått i mitt stall!



Ni har världens bästa blogg <3

2011-05-01 @ 23:03:53
URL: http://rebeccaaal.blogg.se/
Postat av: Paulina

Aww Alice !

Henne har jag sett massa gånger när hon stod i privatstallet på min ridskola!

Hon är så fin! :)

2011-05-02 @ 17:15:46
URL: http://paulinaberglund.weebly.com
Postat av: Frida axelsson

Aww linn. Va roligt att du la ut en bild på lilla alice. Vet inte om du kanske vill veta vart hon är så kan du ju ta kontakt. Kul att se att det går bra för dig. Kram frida.

2011-05-05 @ 13:34:13
URL: http://whritenlife.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0