En bild, är tagen på en millisekund..

Ramlade in rätt mycket kommentarer igår om Winnetoos form osv, men jag tänkte förklara så slipper ni oroa er för hur jag rider Winnie ;)

Det finns en baktanke med hur han går, vilket min tränare lagt upp som rider höga klasser i fälttävlan och har tävlat mängder med dressyr - så hon vet vad hon pratar om. Han ska gå såhär nu, och det finns ett syfte med det. På bogarna går han inte, även om det kan se ut så på bilderna så gör han inte det.


Världens finaste ♥

På tisdag ska Maria rida Winnetoo igen, kan hända att jag filmar då så ni får se? :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Självklart vill vi se en film :)

2011-05-16 @ 08:08:43
URL: http://emiliaostlunds.blogg.se/
Postat av: bella

ja filma! :):)

2011-05-16 @ 08:50:54
Postat av: Alva

Hej, jag har precis startat en ny blogg!

gå gärna in och kolla, http://islandshastryttaren.blogg.se så gör du/ni mig väldigt glada! :D

2011-05-16 @ 09:20:02
URL: http://islandshastryttaren.blogg.se/
Postat av: Astrid

Kan du inte dela med dig av det syftet? :)Skulle bara vara roligt att höra!

2011-05-16 @ 09:49:51
Postat av: Anonym

Ser inget syfte med att han går bakom lod?

2011-05-16 @ 10:23:06
Postat av: carro

Hade varit kul med film! Vill gärna veta syftet också om vi får (a)

Kritiken du får är ju inte negativ utan folk påpekade bara att han gick fel, men har du ett syfte med det så visst, hoppas att det hjälper då :)

2011-05-16 @ 10:24:12
Postat av: Liz

Det är skillnad på låg + rund och tung + lång!



2011-05-16 @ 11:56:32
Postat av: Anonym

visst är en bild tagen på en millisekund

men frågan är varför han går fel på ALLA bilder?

håller med kommentaren ovanför

2011-05-16 @ 12:04:18
Postat av: Julia

vilka är dina tränare?

2011-05-16 @ 12:20:30
URL: http://rsjulia.blogg.se/
Postat av: camilla

Förstår dig.

Visst går han bakom lod och kanske inte i optimal dressyrform, däremot går han i den form han kan gå nu. Det krävs ju en helt annan styrka, och av helt andra muskler för att gå korrekt i dressyrform än hoppform så det tar tid innan han orkar. Lycka till

2011-05-16 @ 12:54:18
URL: http://hrdressyr.blogg.se/
Postat av: ylva

Här tycker jag att han ser fin ut, lugn, avslappnad och i den form som tycks vara lagom för honom nu :) vilket ju faktiskt är det viktigaste. Bra jobbat linn!

2011-05-16 @ 13:23:06
Postat av: Jessica

Visst går han bakom lod, men somsagt så ser det väldigt avslappnat ut, och jag tror inte att ni rider bättre själv om jag ska vara ärlig. Man rider hästar olika, man MÅSTE rida varje häst olika. Jag tycker Linn gör ett bra jobb, och alla ni som klagar och gnäller, sluta vara såna felsökare. Man lär sig ingenting genom att bara söka fel, man måste hitta det bra också. Han är avslappnad och ser fin ut. DET ÄR AVSLAPPNAT.



Bra jobbat Linn, du är lite av en förebild för mig! Precis som du är en förebild för alla andra. Och du ska absolut inte ta åt dig av alla felsökande människor som tror dom kan.

2011-05-16 @ 13:37:07
URL: http://teamnorrlandsryttarna.blogg.se/
Postat av: Hanna

Dom som skriver att Winnetoo går på ett felaktigt sätt är förmodligen inte ute efter att trycka ner Linn. Förhoppningsvis tänker dom bara på Winnetoos bästa. Dock tror JAG att det är svårt att ta till sig av kritik som kommer från helt okända personer på internet. ;)



Iallafall så tror även jag att det skulle vara bra att få upp nacken lite på honom. Jag tror faktiskt inte att en häst som tävlar på så pass hög nivå har såå lite muskler att han inte orkar bära sig lite högre.



Men jag förstår ändå att man kan vilja jobba hästen i lite lägre form av olika anledningar, men jag förstår dock inte riktigt varför näsan måste in så väldigt långt. Prova att släppa fram hans nos några cm så kommer han nog att bli ännu mer avslappnad och få mer rytm och svikt i steget! :D

Lycka till!

2011-05-16 @ 15:07:43
URL: http://hannnss.blogg.se/
Postat av: Jennifer

jag tycker det är tråkigt att lite större bloggare ska måsta förklara sig. Tycker det är tråkigt att du ska måsta skriva att de är en tränare som tävlar högt osv. Skulle du rida för en annan tränare som är minst lika duktig skulle han/hon säkert be dig rida han på ett annat sätt. Men man måste hitta vad man själv&hästen trivs med.



Rider jag för en tränare jag gillar skit mycket men min häst är inte nöjd med sättet som han/hon tycker oså, så fortsätter jag naturligtvis inte. Det tycker jag alla ska tänka på, så otroligt tråkigt att måsta läsa de här "nu ska jag förklara mig" - inläggen.



Alla individer (hästar&människor i detta fall) fungerar olika. Och jag tror inte du ALLTID rider honom på detta sätt, variation är bra och jag tror helt och hållet att detta inte är fel på något sätt.

2011-05-16 @ 16:29:47
Postat av: Hanna

Förstår varför du vill ha han i en lägre form men att han går bakom lod finns väl ändå inget syfte med? :p klart att hästen inte alltid kan gå i den form man önskar. Men jag undrar vad syftet är med att rida hästen såpass mycket bakom lodplanet ;)

2011-05-16 @ 18:12:53
Postat av: Karin

Förstår hela syftet med "förklara-sig-inlägget" (haha, får man kalla det så?), i och med att man ju inte är mer än människa: det är klart att man tar åt sig saker och ting!



Dock tycker jag att du skall se alla kommentarer som tips, inte negativ kritik!



Och det där med bakom lod tror jag aldrig att det är bra att rida hästen i.. Det är skillnad på låg, rund form och bakom hand. Tror bara att all ridning skulle gå bättre om du försöker få fram näsan på honom lite bara - det är bättre att han är lite mer öppen i formen på "det sättet", än att han krullar ihop sig där nere. Då ser han dessutom nästan ingenting framför sig, vilket ju säkert är lite obehagligt för honom..



Men det är min åsikt, och bara ett tips efter den kunskap som jag besitter i hästhållning och ridning - vilken kanske inte alltid är tillräcklig bör nog tilläggas. Men jag försöker :)

2011-05-17 @ 22:51:53
URL: http://www.dressyrkarin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0