Vartenda ord stämmer!

Grymt mejl från Mette rullade precis in, snacka om peppande då jag alltid tyckt att Mette varit superduktig & det är henne jag hört av mig till när saker krånglade i början. Dessutom prickar hon rätt i vartenda ord "Jag tror att den typ av ponny som Winnie är har varit perfekt för dig! Han verkar ha kommit åt alla dina svagheter som ryttare och tvingat dig att utvecklas."

Skönt att känna att det finns ärliga riktiga människor runt om en också, som på riktigt vill en väl.

"Hej Linn!

Är ingen vidare blogghängare men kollar så klart dig och Winnie med jämna mellanrum och som du säkert märkte kom jag på så sätt in på någon av dom så kallade skvallerbloggarna. Herregud vad elaka folk är, haha, det är ju helt galet.

Ville iaf bara säga att jag tycker verkligen att du är jätteduktig och du har utvecklats så enormt sen jag såg dig rida första gången! Det är inget barn som rider längre utan en vuxen ryttare som hela tiden har en plan och ett tydligt mål, sjukt bra jobbat!

Jag tror att den typ av ponny som Winnie är har varit perfekt för dig! Han verkar ha kommit åt alla dina svagheter som ryttare och tvingat dig att utvecklas. Även om det kan vara kämpigt så är det enda sättet att lyckas i längden.

Hoppas få se dig fortsätta på häst så att du kan få vinna alla tävlingar du har gått miste om att vinna nu när du har haft fullt upp med att utvecklas så att dom som sitter på radiostyrda ponnyer inte kommer att ha en chans när det är dags att mötas på hästtävlingar=)

Ta hand om dig!

Kram

//Mette"


Kommentarer
Postat av: Sabrina

Härligt mejl! Tycker det är illa att du ska "må dåligt" innan tävlingar pga läsare och att folk ska bry sig så mkt och påstå att du/hästen inte har utvecklat er. Varje häst vill ju se bättre ut om du sätter upp en rutinerad ryttare, det betyder inte att du inte kan göra en skillnad och utveckla dig och ponnyen. Tycker du har gjort en super jobb med honom och hoppas ni fortsätter att utvecklas och klarar sätta "läsare" till sidan (psykiskt) och visa vad du verkligen är god för! Otroligt att du bara är 16 ;)

2011-03-07 @ 16:38:29
URL: http://sabrinasoderberg.blogspot.com
Postat av: Tove

kan absolut bara hålla med Mette :)

Även om han inte var exakt den hästen du tänkte dig, så var han precis den hästen du behövde för att hitta till den nivå du rider på idag.



Ni har båda kommit långt från där ni var i början. Jag finns alltid med er i tanken vet du, och du vet att jag och många med mig tydligt kan se eran utveckling. =)<3

2011-03-07 @ 17:03:26
Postat av: Joanna

Kan ni inte låta bloggläsare skicka in failbilder som ni visar i bloggen? Sånt är askul :D

Blir lite lättsamt brevid alla pepptalk och deeptalk?!

Det händer iaf något :)

2011-03-07 @ 18:49:15
Postat av: Malin

trots att dethär mejlet inte alls var rikat mot mig så var det precis vad jag behövde höra! Har varit såå många människor som tittat snett på mig och pratat bakom ryggen om att man inte kan rida bara för att hästen inte alltid går perfekt.

min ponny är också allt annat än enkel, har fått jobba ihjäl mig med henne men när man märker resultat känner man verkligen hur värt det är, eller hur?

Ville inte göra dethär om mig utan bara säga följande, att jag förstår dig till 100 även fast vi inte känner varann.

2011-03-07 @ 21:35:34
URL: http://jjanssonsfrestelse.blogg.se/
Postat av: hanna

Mette är så sjukt bra!



har ridit för henne mke !

2011-03-08 @ 13:24:58
URL: http://ixalon.blogg.se/
Postat av: Isabella

Mette är verkligen sjukt bra!

2011-03-08 @ 19:32:51
URL: http://isabellasomething.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0