Regn & trötthet

Det är ganska sjukt hur vädret kan påverka en som person! Idag möttes man från första sekund när man gick ut av regn, när man hade en liten rast och skulle ta luft av regn, och när man skulle gå in till huset av regn. REGN!

Det märks speciellt här i huset att alla dörrar i korridorerna är stängda, och att folk ligger och tittar på film i sina rum eller liknande. Jag sov en stund på eftermiddag till och med. Pluggat mer än vanligt de senaste dagarna och rört på mig så, så det behövde jag ;)


Men nu till det bästa av allt.. ALANYARESA BOKAD!
Den 6:e Maj kickar jag & ett gäng kompisar till Turkiet och kör all in!


Vårat hotell i bakgrunden och stranden i fokus :D

Helsjukt att jag har bokat min egna resa för första gången, jag är myndig och går som förmyndare till min ena kompis som är 17 år också, haha! Jag taggar sönder redan - jag vill till sol och värme och ett skönt land nuu!


Kommentarer
Postat av: Dafie

Åh vad kul! Man längtar verkligen bort nu :(

2011-03-31 @ 20:52:45
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/
Postat av: Julia

åh fan va najs :D

2011-03-31 @ 20:59:32
Postat av: Maja

Jag ska med till Alanya, fast i juni :D Ska bli så kul! :)

2011-03-31 @ 21:06:16
Postat av: Fanny

Hej! Bra blogg ni har! Det vore jätteintressant om du kunde skriva lite om lindor. Alltså hur ofta du använder det? Vilka olika typer finns det, och vid vilka olika tillfällen ska man ha dem? Vilka lindor ska man ha paddar under, behöver man ha paddar på fleecelindor? Finns det olika sorters paddar?

2011-03-31 @ 21:07:15
Postat av: Maria

Grym update du har haft senaste dagarna Sofia!:) Men saknar Linn, det är ju ändå TeamSL och ni kompleterar varandra sjukt bra med era inlägg. Så, vi vill ha dig tillbaka Linn!!!

2011-03-31 @ 21:12:26
Postat av: malin

håller med henne här ovanför, vi saknar linn! ta det inte illa sofia, du är lika grym du!

men det blir inte samma sak när inte båda är med..

2011-03-31 @ 21:39:41
Postat av: alice

wei turkiet!

2011-03-31 @ 23:00:01
URL: http://zomeday.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vart är Linn?:o

2011-03-31 @ 23:08:40
Postat av: Eleonor

Svar till Sofia: ang ordlexikon.

Jag tror man snabbt kommer in i rutinerna gällande sitt språk! Ju mer man pratar desto mer flyter de på! Annars är de väl bara o nicka o le.. o läsa av kroppspråket! Står tränaren o sliter sitt hår o hoppar på samma ställe kanske man ska fundera lite på sin ridning... ;D



Grymt med hästjobb ute, något jag funderade på förut men inte längre!

/ Eleonor

2011-03-31 @ 23:15:49
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Svar till Sofia:

Många är ju lätta översättningar att greppa, ex Half halt. Låter exakt lika, inner rein, medan to change the hand är lite mer förvirrande (tänker bara på händerna när de betyder så enkelt som byt varv)



tycker to throw the rider var ett roligt "uttryck". Man kanske skulle "hotta" till sina lektioner genom att blanda in engelska fraser!



Har du funderat kring VART i världen du vill jobba eller kan du tänka dig vartsom?

/ Eleonor

2011-03-31 @ 23:43:51
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: emelie

Har linn slutat att blogga?

2011-04-01 @ 09:29:31
Postat av: Eleonor

Sv till Sofia:

Spanien är ju fräckt, dock svårt med Engelskan va? Får söka upp ett spanskalexikon ;)



PRE har ju kommit o bli framgångsrika, bara i VM:et såg vi väl en PRE-korsning på 3.e/4.e plats har jag för mig?



Jag jobbade en sväng i Skåne i somras fram till januari, det var hos min uppfödaren till min häst och hon föder upp renrasiga PRE men har nu även en fräck avkomma e Okeanos och en PRE - så jag tror du funderar kring rätt land och hästar med din dressyr! :)



/ Eleonor

2011-04-01 @ 10:54:52
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: anonym

sofia kommer du tävla i silver stövlar i vår? :) (som du skrev tidigare i höstas, kanske du har tagit upp det nu på senare tid men har inte hängt med så bra..)

2011-04-01 @ 11:20:19
Postat av: Anonym

Åh, du förstår inte hur avundsjuk jag är på dig just nu. Värme och dessutom Turkiet, har en riktig förkärlek till Turkiet (även om jag föredrar mindre ställen och mindre turistiga ställen :P). Ni kommer troligtvis får riktigt, riktigt kul :D



/ Mikaela - ena halvan av ryttarduon!

2011-04-01 @ 13:17:36
Postat av: Jessi

Jag ska med dit! Fast ca en och en halv vecka senare :P

2011-04-02 @ 12:31:35
Postat av: gözde uygur

Ha det så roligt :D

2011-04-17 @ 17:32:24
URL: http://guygur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0