Nu kan jag inte hålla mig längre

Nu har jag inte ridit på hur länge som helst tack vare den här influensan som aldrig släpper! Men nu är jag så sugen på en liten tur ut i skogen så jag går mot sjukan lite nu. Så fort pappa kommer hem och kan köra mig så ska jag be han slänga bort mig till hästarna, och ta en härlig tur med Mahjong i skogen, det kommer han att gilla, killen!

Det som är så tråkigt nu för tiden är att man aldrig har någon att riktigt ha kul med och rejsa med ute.. När jag stod uppstallet i Ljungskile var det så annorlunda. När min frd. bästis Cecilia också red, förr i tiden, så stod vi båda på LjRK, och även en hel del andra kompisar, så man hade alltid någon att rida med. För att inte tala om "lilla" Emmie! Hur många galna skogsturer har inte vi haft? Och hästarna mår så himla bra av det, att ta helt oseriösa och galna pass i skog och mark ger så himla mycket mer än vad man tror! Saknar verkligen det där..

Och det känns så tråkigt för mina hästar, att jag inte kan erbjuda de kompisar att vara ute och rejsa mot.. Mahjong är helt galen när man tävlar, för att inte tala om den lilla.. Har svårt att hålla båda två faktiskt, haha ;) Men förjävla roligt tycker både de och jag att de är, så det är det värt! Dock går gränsen när man råkar störta rakt ut i livsfarlig skog innan man får stopp..

Nu får det bli en härlig tur för oss själva, jag & tjongalong. Men det kan allt vara mysigt och härligt det också!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför står du inte i Emmies stall längre? Där verkar va jättebra, stora hagar, ridhus, fin natur osv . :)

2011-03-14 @ 21:54:25
Postat av: Sofia Genne

För att klubben har nått botten och alla flyttade därifrån - vi var de sista av "gänget" som drog tyvärr. Blir så ibland "/

2011-03-14 @ 22:36:02
URL: http://teamsl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0