Lackade stövlar..

Jag provade runt nya stövlar under mässan på GHS, och stod sedan i beslutsångest mellan ett par svarta Pioneer crocodile (ja, att tävla dressyr i) och ett par läder med lackade skaft/hellackade. Till slut kom jag fram till att jag ville beställa ett par lackade.

Men det strulade till sig, och eftersom att jag ligger i något mellanläge mellan storlek 38-39 i foten, vilket inte är så justerbart för dem som skapar skon, blev det svårt. Skaftet tar de mått exakt på, och är inga problem. Men till själva foten har de en "grund" som är svårare att justera, och dessa grunder passade inte på mig. Jag blev jättebesviken, då det både var bra pris och jag hade nu äntligen släppt pioneer:erna!

Men vi ska leta vidare i alla fall, jag är så himla sugen på ett par läder med lackade skaft.. sista ponnyåret och allt! Har ni tips på märke eller hemsida så får ni gärna komma med en kommentar om detta!


Dessa var det som jag tillslut bestämde mig för att beställa i min egen stil och form, men tyvärr så fungerade det då inte.


Kommentarer
Postat av: linnea

du skulle ju köpte lacrossestövlarna :D

2011-03-02 @ 15:50:22
Postat av: Saga

Åh, jag ville köpa de lackade, krokodil-skinnade stövlarna, sååååååå snygga jue :D :D

2011-03-02 @ 16:48:26
URL: http://sagakullberg.blogg.se/
Postat av: Jessi

De var långt ifrån fina ;) hehe (smaken är som baken :P)

2011-03-02 @ 17:11:00
Postat av: Åsa

Om du köper ett par i strl större, (39 då antar jag) så kan jag rekommendera Mountain horse iläggsulor att ha i. Har så i mina, och dels blir de mjukare i foten (har ett par pioneer och de är lite tunna i sulan) sen så blir ju storleken lite mindre. Om du skulle stöta på ett par igen, pröva med iläggssula i isf :)Tror sulorna kostar under 100:- (har de även i mina jobbskor, skönaste iläggen någonsin!)

2011-03-02 @ 19:56:05
URL: http://yellowisthenewblack.blogg.se/
Postat av: Anonym

Cavallo

2011-03-02 @ 20:29:20
Postat av: Felizia

parlanti eller ad det heter :)

2011-03-06 @ 15:22:41
URL: http://allineedisyou.webbogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0