Jobbiga tider..

Den här kommentaren gjorde mig så himla glad, den kom precis rätt i tid..
Verkligen tack till er som tar er tid och skriver sånt här, det peppar en mer än vad ni någonsin skulle kunna tro faktiskt..


Ni anar inte hur mycket jag tänker på det här med min längd nu nämligen.. :(
Pratade en hel del med min hopptränare i onsdags efter träningen när jag kände att jag påverkade Winnetoos språng negativt på grund av min längd. Hon istämde också i att jag var på gränsen nu och sa att jag måste börja vänja mig vid tanken, känna efter vad jag vill sedan och hur försäljningen ska gå till väga. I vilket fall som kom vi överens om att jag ska rida och äga honom fram till sommarlovet, när sommarlovet kommer ska hon och jag se över allting och sedan ska hon hjälpa mig att lägga upp allting på ett bra sätt.. Hur nu det här kommer kunna bli på ett bra sätt..? :'(



Ni som vill och kommer att fortsätta läsa, kommer också få följa med mig genom hela den här fruktansvärt jobbiga resan.. Winnetoo kommer alltid ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta & det kommer bli extremt tufft att skiljas från min andra halva.



Kommentarer
Postat av: Angelina Svedbo- dressyr ryttare med världens finaste ponny

åhh Linn :(

Vet precis hur det är , går i genom detsamma just nu. Har helt plötsligt gått och blivit 175 lixom...

Man känner sig dålig såfort man kollar sig i spegeln...

Men du har väll varit så lång som du är nu sen i typ sommras? :)

Jag tycker hur som hellst du ser perfect ut på honom<3

2011-03-05 @ 21:02:32
URL: http://ponydressage.blogg.se/
Postat av: majja

Jag tycker inte du ser alls stor ut på honom, ni ser helt perfekta ut tillsammans och riktigt balanserade. Och balansen är ju de viktigaste! Ta vara på er sista tid tillsammans och hitta sedan ett riktigt bra hem till honom med en ny liten tjej som kan ta honom långt. Vilket kommer till största del vara din förtjänst för du gjort ett sådant otroligt arbete med honom :)

2011-03-05 @ 21:05:29
URL: http://hestochponni.blogg.se/
Postat av: E

Tycker inte alls du ser för lång ut... har ni samspel o balans så spelar väl längden ingen roll :)

Har läst ngnstans att man ska stå med armen rakt ut från axeln, o då ska den vara typ vid manken lr lite högre :)

2011-03-05 @ 21:10:19
Postat av: Matilda

Hm, tyckte inte du såg ett dugg stor ut på dressyrfilmen, och inte på den där bilden heller. Du tror inte att det kan vara så att du har blivit lite påverkad av att många andra (dels bloggare) har börjat sälja ponnyer hit och dit pågrund av längd osv? Att du känner att "snart är det min tur" och då så känner du av varje liten grej extremt mycket? Dock så är det ju du som måste avgöra allt själv, saker kan ju vara annorlunda än vad dom ser ut att vara på en bild :)

2011-03-05 @ 21:15:51
URL: http://matildaforsstedt.blogg.se/
Postat av: louise

hur lång är du, du ser inte för stor ut iaf! ? känner mig själv väldigt lång 167cm. har en maxad cponny, inte kraftig men ganska musklad o en dponny. kram

2011-03-05 @ 21:19:16
Postat av: Alice

Bara försöka ta det positiva det sista nu och inte försöka tänka så mycket på det. Men ändå ha det i bakhuvudet.

2011-03-05 @ 21:27:37
URL: http://zomeday.blogg.se/
Postat av: nelly

linn , du är inte stor på han , lite på mig ! jag var på tävling idag , jag känner mig oxå stor på min c-ponny , men när jag kom till tävlingen , dom som vann , placerade osv .. dom hängde nästan ner till knäna !

du och winnie linn , ni är oslagbara . ord kan inte förklara

men ni är mina förebilder

ni är bäst



kram nelly



( ha gärna bloppis :DDD )

2011-03-05 @ 21:28:07
URL: http://ccchipper.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker inte du är stor på honom, men som du sagt tidigare är ju faktiskt tankar en stor del i att det ska funka, så känner du dig stor ska du göra det du känner är rätt. Och är det att sälja, ja, då kanske det är det bästa för er båda. Blir det så hoppas jag att du hittar världens superhem till honom och att du fortsätter med en ny häst för vi vill se dig fortsätta rida! :D

2011-03-05 @ 21:32:24
Postat av: fanny

Linn , jag tycker verkligen att ni är ett jätte fint ekipage ! Såg er på eran första tävling i år och tyckte det såg riktigt fint ut. Du är en stor förebild för alla unga i hästsporten !

2011-03-05 @ 21:33:32
URL: http://dressyrekipagen.blogg.se/
Postat av: Michelle

Du ser inte lång ut, och absolut inte för lång ut. Mig och min favoritponny är ett praktexempel, på henne ÄR jag lång och jag ska väl snart sluta rida henne också.... :( Men du är inte lång, och väger för mycket gör du ju inte heller så det är väl inga stora problem, på långa vägar! :)

2011-03-05 @ 21:34:35
URL: http://veronasmichelle.blogg.se/
Postat av: Johannaa

jag tycker att du inte är för lång för winnetoo, ni är gjorda för varandra och du är verkligen en förebild för oss alla ponnytjejor här ute ! :)

2011-03-05 @ 21:52:32
Postat av: Lisa

Jag har alltid tyckt att han är så stor och du är så liten... ni är verkigen super fina tillsammans och det är lika kul varje gång min kompis kommer till mig och säger att hon sett bilder på dig och winnie och berättar att ni är henne förebilder... hon läser inte eran blogg men det är ändå så kul att höra... eftersom jag håller med till punkt och pricka!



Ni är super fina tillsammans och visst en dag blir man för stor/lång men om man lär sig hantera det så kommer du kunna rida honom länge till!



Stora Kramer till dig (L)

2011-03-05 @ 21:52:51
URL: http://beforedown.blogg.se/
Postat av: wilma!

du ser inte alls lång ut på winnetoo, helt perfecct helt enkelt, och ni är ett fint ekipage!



kraamar från wilma

2011-03-05 @ 21:56:16
Postat av: Anonym

jag har en fråga.. Min ponny är en kraftig D-ponny som är 146 i mankhöjd och jag själv är 1.73

är jag för lång på honom ?

2011-03-05 @ 21:56:45
Postat av: Jenny

Jag tycker inte alls att du är lång på honom utan helt perfekt!! Ni passar så grymt bra ihop :D



Älskar eran blogg btw!!! :D

2011-03-05 @ 21:59:37
Postat av: Hilda

Åh men gud! Snälla lilla rara söta Linn du är inte för lång! Du ser nästan liten ut på winnie. Ni är perfekta tsm!

2011-03-05 @ 22:01:53
URL: http://kalixponny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är absolut inte för stor på honom, åk ut på tävlingar och kolla hur alla andra ser ut på sins ponnyer! Om man har balansen och det funkar tillsammans så störs inte hästen någonting av längden! :)

2011-03-05 @ 22:03:19
Postat av: klara

Du ser inte ett dugg lång ut! :) Ni passar verkligen super tillsammans!

Detta hör inte till inlägget men måste bara säga att jag tycker att du har väldigt bra åsikter! Man tänker alltid till lite och kommer fram till att du har precis rätt! :) Och din ridning är väldigt mjuk och fin, du verkar alltid tänka till hästens bästa :)

2011-03-05 @ 22:18:53
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

har aldrig tänkt på att du ser lång ut, och ni är grymma tillsammans! :)

2011-03-05 @ 22:27:04
URL: http://maallaann.blogg.se/
Postat av: Amanda

tycker inte du ser lång ut på honom. ni ser helt perfekta ut. teamsSL's underbara läsare stöttar dig till 100% vet du Linn! <3

2011-03-05 @ 22:34:45
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror inte att folk fårstår vad det innebär att vara för lång för en häst, det är inte bara benen man ser på. Linn, du har en ganska lång överkropp vilket du märker i hoppningen på ett negativt sätt. Jag vet precis vad du går igenom. Man tcker att ponnyn inte kommer få det lika bra hos någon annan som den har hos dig, vilket förmodligen stämmer. Men, någongång ska man ju skiljas åt, på ett eller annat sätt. :(

2011-03-05 @ 22:51:30
Postat av: Disaa

ååh vad synd :( ni är så himla fina tillsammans!

2011-03-05 @ 22:56:59
URL: http://lifeofdisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men åå du är ju inte ett dugg lång på honom ! Han bör upp dig super och titta bara när du rider Max inte ens de ser konstigt ut? Min kompis e 170 och har en maxad c och hon ska Inte sälja den för hon passar med den .

Kolla bara på bilderna när du rider barbacka lixom dina ben går typ bara lite nedanför magen och ändå har du långa ben. Dessutom är du väldigt smal å nätt i dig själv å välbalanserad så .. Inga problem!!!

2011-03-05 @ 23:02:42
Postat av: Emelie

:`(

Usch vad jobbigt Linn. <3

2011-03-05 @ 23:17:25
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Paulina

Åh, vad tråkigt att höra! Ni är så otroligt fina tillsammans.

Försök att ta vara på tiden ni har nu, det är ett tag kvar till sommarlovet så ni har flera härliga månader framför er! Måste kännas hemskt - förstår känslan!

2011-03-05 @ 23:29:07
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/
Postat av: Ellis

Så länge han klarar av att bära dig så ska du ju inte gå och oroa dig!

Jag tycker att ni passar som handen i handsken och är bra för varandra, verkligen synd att du måste sälja han :/

2011-03-05 @ 23:31:31
Postat av: jennifer

Hej!

jag ve hur det är.. Jag fick veta att jag var för långa för min ponny i sommras, dock är jag bara 14år, och min ponny tid är redan över.. Sorlig tanke. Men man överlver! Tro mig.

Det finns någon annan där ute som kommer passa dig perfekt. Och din häst kommer finna någon som passar honom prefekt.



Svår tanke att tänka nu, men blir bra! Det blir de faktiskt.



Plus! Att det kommer hinna hända mycket fram till sommaren, du kommer kanske känna dig lite mer "van" då.

I vilketfall som helst. TRO MIG det löser sig alltid till de bästa, om man verkligen vill det. =)



Ps. Bloggen är grymt bra! Bästa i sverige enligt mig (och ja, jag har läst mååååånga ^^)

2011-03-05 @ 23:48:21
URL: http://pussten.blogg.se/
Postat av: malin

vet precis hur det känns, är precis här i dagarna påväg att lämna ut min ponny till en jätte trevlig familj, med en riktit duktigt liten ryttare. Jag har utbildat min ponny själv och det har gått upp och ned, men hon är min bästa vän. Precis som du och Winne, jag kan inte säga att det är något stöd, och jag lär ju hamna på botten den dag hon inte finns runt om mig längre, men jag ska klara det, man får tänka på hur mycker våra ponnysar älskar att tävla och att få åka iväg på en massa andra roligheter, då kan vi stå där på sidan av tävlingsbanan, och veta att det är ens förtjänst att den här ponnyn hoppar över dom där hindrena, för du har gjort ett grymt jobb med Winne! Det kommer att vara jobbigt att lämna iväg sin andra halva, men så länge min andra halva är lycklig, så kommer jag en dag att vara lycklig för att hon är det. Hon är mitt allt, men banne mig vad stolt jag kommer vara över henne när jag ser henne på tävligsbanorna fram över, och det ska verkligen du vara med!

fy, det är riktigt jobbigt, men man gör allt för dom, och även fast min tjej inte kommer att vara runt om mig så lever hon vidare inom mig, för det är den ponny som alltid kommer att finnas i mitt hjärta.



2011-03-06 @ 00:31:58
Postat av: issa / elevating.blogg.se

Asså, jag tkr absolut inte du är lång, du är ju för fasen kort på honom? xD

jag hoppar min ponny och är betydligt längd´re på honom och det går ju hur bra som hellst! ni är jätte duktiga :D lycka till och hoppas ni kmr fram till det bästa för er båda! <3

2011-03-06 @ 00:40:56
URL: http://elevating.blogg.se/
Postat av: Stinaaaa

jag sålde min första ponny för snart 2 år sen, det var jätte jobbigt. but you have to move on..

så är det, tyvärr. men jag hoppas att du tar vara på den tiden ni har kvar! ha kul, gör allt som du och Winnie tycker är kul.

sen tänk inte på hur mycket du saknar honom osv, tänk på vad ni haft och gått igenom istället.



jag tycker absolut att du ska sälja honom till någon som du kan hälsa på och du vet att han kommer få det bra, då slipper du vara så orolig.



jag har själv gått igenom det här, och jag lovar efter ett tag gör det inte lika ont längre, det kan ta sin tid, och du kommer väl sakna honom, men jag tror inte att det kommer göra så ont så att du gråter.

jag grät dom första dagarna, sen var det över.



hoppas att ni hittar ett bra hem till honom! <3

2011-03-06 @ 06:38:00
URL: http://ponnymuppar.blogg.se/
Postat av: Matilda

Nej vad tråkigt! Men hoppas allt blir bra i slutet. För allt har något possetivt med sig. En ponny på ridskolan såldes förra våren. grejen med den här ponnyn var att jag älskade den som min egen efter 7 år som min favorithäst. Hon var mitt allt! Dagen jag fick reda på att vi inte skulle köpa henne och att de andra som ville ha henne skulle få henne var jag säker på att mitt liv aldrig skulle bli bra igen, aldrig.. Men till hösten så kom det en låneponny till ridskolan, alla kallade den åsna, hon var grå och hade ingen man eller pannlugg. Men från första början kännde jag att jag var tvungen att försvara henne, hon var söt! Jag började hoppa henne, vilken talang säger jag bara! Den kicken behövde jag. Om hon inte kommit hade jag kanske fortfarande mått skit. Jag började ochså rida lite grann på en fjording, de ända som ör fjording med den ponnyn är namnet! Han är superbusig, pigg och stark och tidigare var jag rädd för honom. Men nu ska jag hoppa honom i gota i vår! Men ett tips på vägen är att när du sålt honom inte stänga ute andra hästar utan vara öppna för dom, de blir mycket enklare då. Lite rörigt men hoppas att du förstår vad jag menar?



Hoppas verkligen allt blir bra för det är du värd Linn, du kämpar så otroligt bra och jag och många fler ser upp till dig p.g.a. att du rider så bra men kämpar när de inte alltid funkar!<3

2011-03-06 @ 07:11:35
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: Vendela

jag tycker inte du är för lång för han :) men har du ingen möjlighet att ha kvar han samidigt som du köper storhäst?

2011-03-06 @ 08:40:19
URL: http://meraridning.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag tycker inte alls du ser stor ut på honom! Dock är jag inte hoppryttare så det hänger väl som du säger på känslan också, inte bara utseendet. Men kan du inte ha kvar honom om du samtidigt köper storhäst? Eller om du har något syskon som kan ta över? :)

2011-03-06 @ 10:45:49
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: FFRREEJJAA(L)

guud vad tråkigt att höra:(

2011-03-06 @ 14:18:32
Postat av: Emma Berg

även om jag inte sett dig o winnie IRL, tycker jag dock inte du är "på gränsen" att vara förlång för han. Nej jag tycker bara inte det asså , jag tycker ni passar perfekt tillsammans, nothing else !



Men ja, tillslut kommer det en tid man måste säga hejdå, usch jag kan börja gråta bara jag tänker på sånt.. Men jag vet hur det känns, och det är fruktanksvärt.. Jag hoppas verkligen allt blir bra för er, det förtjänar ni mest asså, så mycket ni två kämpat tsm - så är ni värda det.

2011-03-06 @ 14:52:05
URL: http://hastekipage.blogg.se/
Postat av: Jennifer

hur hög är Winnie och hur lång är du egentligen?

Jag är 175 och min ponny 147,5. Jag känner mig inte "så" himla lång på henne även om jag egentligen kanske borde rida stor häst. Det är inget hon stör sig på i alla fall och ingen tränare har komenterat min längd. Och då är hon ändå en ganska smäcker typ.

2011-03-06 @ 15:03:34
URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag vann min gamla ponny från Pollux, kan säga att det var en dröm som gick i uppfyllelse - på riktigt! - speciellt eftersom han var precis sån som jag drömt om... Envis, med massa temperament och personlighet men otrolig kapacitet och så snygg att jag smälte varenda gång jag såg honom. Jag växte ur honom för över ett år sedan, och bestämde mig för att sälja honom och jag har ALDRIG gråtit så mycket. Ville verkligen dö. Han var min bästaste av bästa vänner, mitt livs stora kärlek och min partner i alla uppdrag vi gav oss ut på. Det är aldrig lätt att skiljas åt, och jag saknar honom fortfarande. Men det går att gå vidare! Att sälja honom och köpa min nya storhäst kan ha varit det bästa jag gjort, känns verkligen som att det var rätt och min nya är också helt underbar <3 Du kommer klara det, men det kommer göra helt jävla psykstört ont på vägen och det får du vara beredd på! :/

2011-03-06 @ 20:50:12
URL: http://majajonson.blogg.se/
Postat av: felicia

du behöver då inte sälja honom bara för att du är lite för lång.. jag menar, det är ju proffsryttare i världsklass som är förstora för sina storhästar, men dom rider dom ändå.

STIRRA DIG INTE BLIND PÅ DIN LÄNGD!! du har fått winnie att bli så fin, det borde vara du som ska starta sm på honom, inte någon annan.

så snälla-snälla-snälla!!!!!!!! sälj han inte för att du ät lite för lång, du kan rida han lika bra ändå! :D

2011-03-06 @ 21:46:52
Postat av: Lina

Du själv kanske tycker att du e på gränsen! men när du sa att de kändes så kände jag mig som ett frågetecken? jag har aldrigg tyckt du är på gränsen. Jag säger de inte bara för att utan jag tycker verkligen inte de ! Man kan ju kolla på alla andra ponnis där ryttarna inte vill släppa och sitter kvar jätte länge. Du ser verkligen inte för stor ut på honom! inte alls! Winnie är ju ändå biffig men ändå smäcker.. xd ni passar perfekt för varann! ni har ett enormt band och är så hiiimlaaa fina tsm :D de e sjukt igentligen.. att det finns sån häst och ryttare som har sånt banf till varann 1 :D

2011-03-06 @ 21:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0