Jag lever, lite halvt

Igår åkte jag hem till min familj för att vila ut då jag hade grymt ont i halsen under natten/dagen - och idag har jag sovit nästan hela dagen med 39 graders feber.. Kul! Hade planer för dagen att coatcha en vän som ska starta en dressyrtävling på min grannklubb men då blir det ju inte då tyvärr. Har väldigt ångest också att jag inte kan röra på hästarna, speciellt Martijn som fick eqiterapi för några dagar sedan och behöver röra på sig.

I vilket fall så kom jag hem från Skåne levande igår - med nöd och näppe! Vi sitter i bilen med riktigt hög musik, det är fint soligt väder ute, vi är väldigt trötta för lite sömn de senaste nätterna och det är varmt i bilen, så..

.. Vår kära chaufför som fick körkort för 2 veckor sedan, ja den idioten somnar till framför ratten på motorvägen i 140km/h, och bilen vi hade igår är knepig och drar sig jättemycket åt höger hela tiden - åt höger var staketet. Jag sitter o är halvdåsig o tittar på min mobil, Andrea där bak halvsover och även Erika, och båda de två har headset och lyssnar på sin egna musik. Men så tycker jag att det känns lite FÖR snett, så jag tittar upp, då kör bilen ut på en tjock vit markering och är ungefär 2m från staketet, jag skriker "IDA, IDAAAAAAAAAAA FÖR FAAAN!?!?!", och de andra två där bak reagerar lika fort och skriker, och ungen vaknar och drar till ratten fort som fan. Efter det stannade vi på första bästa ställe och köpte Redbull, haha! Förstår ni vad läskigt?

Andrea har gjort ett mästerverk på hur detta såg ut..

Det värsta är att så nära staketet som bilen är på bilden var vi i verkligheten, i 140 km/h. Så nära döden har jag nog aldrig varit! Men det är väl spännande att det händer nåt ibland.. eller får man skoja om det? Ingen av oss är i alla fall i chocktillstånd som tur är.

Vi var aldrig nere i Helsingborg som de sagt till mig från början, utan vi var typ en bit nedanför ängelholm tror jag? Vi kikade på ca 4-5 hästar på ett försäljningsstall, då Erika letar häst. Till och med jag blir sugen på storhäst nu..


Kommentarer
Postat av: alice

Krya på dig!

2011-03-06 @ 16:00:01
URL: http://zomeday.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har också 39 graders feber och hostar.. :( har haft det i 1 vecka och det lär ju bli mer :( Hoppas du har mer tur än vad jag har !! Krya på dig !!

2011-03-06 @ 16:53:07
Postat av: Alma

För 5 månader sen så råkade jag ut för en bilolycka. Kan tycka det är okej att folk skojar om sånt, för det gjorde jag innan min, men man måste förstå allvaret i vad som faktiskt kan ske om olyckan är framme.

I min bil färdades vi i 110 km i timmen på en överdrivet kurvig 80-sträcka. Min nacke åkte isär, bokstavligt talat, och jag bröt 2 kotor i nacken och fick en spricka i bröstbenet.



Det enda jag blir irriterad över är hur ni "löste" problemet. Det är bara dumt att dricka energidrycker, då dem piggar upp korta stunder, ca 20-30 minuter. Stanna istället bilen, sov i 20 minuter innan du startar bilen och kör igen.

Som nybliven förare har hon ett guldkort; hon har färsk information om hur man hanterar en sån situation.

Alla bilar drar minimalt åt höger, utifall att du somnar vid ratten. Så du inte kör åt vänster, ut i de andra körfälten. Däremot, drar bilen för mycket så bör hon kolla upp det. Det kan vara för lite lufttryck i däcken, bromsarna kan ligga på, en drivknut eller ett hjullager som inte är helt okej.



Tur att det gick så bra med er, trots allt! Sånt är läskiga historier det där, och det är inte ofta man kommer så lindrigt undan som ni gjorde, så det är skönt att höra.

2011-03-06 @ 17:22:54
URL: http://www.nattstad.se/svartlistad
Postat av: Sofia Genne

Alma: Usch vad fruktansvärt!! Det blev vila och luft samt denna redbull så Ida vaknade till och var på helspänn hela vägen hem så det var ganska lugnt! Men ja, något fel är det på bilen..

2011-03-06 @ 17:51:27
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: mikaela

Tur det gick bra. Det är så himla lätt hänt, ibland vill ögonen inte vara öppna, hur mycket man än vill. Tur att det inte hände något iaf! :) kul med storhäst, det är ju inte speciellt långt borta för dig heller Sofia! Men njut av sista ponnytiden :)



/ Mikaela - ena halvan av ryttarduon, www.ryttarduon.blogg.se

2011-03-06 @ 18:03:07
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

Var det hos Sven Inge ni var? Stall Kuskahus :)

2011-03-06 @ 18:40:53
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Amanda

var ni hos stall hall i båstad å kollade häst? xP

2011-03-06 @ 18:41:08
Postat av: Sofia Genne

Frida: Ja det stämmer, så hette de! Haha

2011-03-06 @ 18:46:59
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: wilma ;d

JAAG BOR I HELSINGBORG (y)

ELLER JA, ÖDÅKRA, (VÄLA)

2011-03-06 @ 20:42:06
Postat av: Jessi

USCH! Alltså jag finner inga ord på hur korkade ni är! Jag är ingen som brukar skriva elaka korkade kommentarer men nu tycker jag att jag har rätt att skälla på er! Vad är det för dumheter?! Förstår ni inte vad det är för krafter ni leker med! För det första: man kör aldrig en bil trött. För det andra: man kör aldrig en FULL bil trött. Och för det tredje: trött och fort. Det är verkligen helt patetiskt att ni inte tänker längre. Där sjönk föraren i mina ögon. Tycker synd om er att ni andra fick sitta i bilen när det hände. Har inget emot föraren mer än att jag tycker det var MYCKET oansvarigt av henne. Jag hoppas ni aldrig gör om något liknande igen! (Jag vill inte att ni dör!) Snälla, skärp till er på vägen. Det gäller inte bara er utan alla.



Jag följer bloggen och tycker ni är skitduktiga på det ni gör. Jag ser upp till er och önskar er all lycka. Men det här tolererar inte jag. Ni har så många läsare och många mer än mig som ser upp till er. Jag skäms över det ni gjorde - och att det sedan kommer ut som en "kul grej" på bloggen.



Hoppas inte ni dömer mig eller tar illa vid er. Bara tänkt efter lite mer. Tack för ordet.

2011-03-08 @ 10:19:22
Postat av: Sofia Genne

Jessi: Självklart är det inte bra och oansvarigt av föraren. Jag hade ingen aning om att hon var så trött att hon skulle slummra till, hon är lite speciell. Men men, tur att de gick bra så att säga.

2011-03-08 @ 11:22:11
URL: http://teamsl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0