Härlig känsla!

Någonting jag älskar är att kunna vara till hjälp för andra, kunna dela med sig utav erfarenheter och kunskaper. Tänk om alla hade kunnat bjussa på det - delat med sig och uppskattat att få hjälpa någon annan istället för att hålla allt inom sig och vägra dela med sig?

Jag har alltid haft underbara och betydelsefulla människor runt mig, alltid. När ponnymorsorna från ett ställe var på mig för allt, jag kom inte undan och blev en slags slagpåse för deras egna missnöjen så hade jag inte klarat mig utan dem som stöttade mig och vågade stå upp och säga emot dessa vuxna människor. När ALLT gick käpprätt åt helvete med Winnetoo hade jag gett upp för längesedan om det inte hade varit för all hjälp, peppning och stöttning jag fick då från omvärlden. När hela livet under en period var K-A-O-S hade jag..ja, vad hade jag egentligen gjort utan dem få, men dock så underbara personer som fick mitt förtroende under den tiden? Ingenaning, inte tagit mig igenom det med huvudet högt i alla fall, det är en sak som är säker.

Kanske är det därför jag alltid vill hjälpa till?
För att jag alltid varit omringad av människor som verkligen vill mig väl och betytt enormt mycket för mig?
Jag vill alltid dela med mig så mycket som jag bara kan och så mycket som det bara går till alla som kommer i min väg! Vad är det egentligen som avgör om en människa vill föra kunskap vidare, peppa andra och få andra att boosta sig själva i det de gör? Vad är det som får den andra sortens människor att INTE vilja ge vidare kunskap och få lätt panik för andras framgångar? Spännande frågeställning det där, som jag tänker mycket på..

Senast igår hjälpte jag Nellie på sin ponny, satt även upp lite själv - på en B-ponny - inte varje dag man gör det ;) hihi! I vilket fall som så finns det ingenting som kan göra mig gladare i den här sporten än när man kan hjälpa någon och på bara en kort stund se att det ger resultat - att personen i fråga VILL lära sig och tar åt sig det man säger. Det är helt underbart!

Detsamma gäller när man rider hästar åt andra, att se dem bli så glada över deras hästars framsteg och verkligen mena det uppriktiga tack man får - det slår alla pengar och alla andra jobb med hästlängder!



När du hjälper någon annan hjälper du samtidigt dig själv,
Varje påhopp du gör mot någon annan slår såsmåning om tillbaka på dig själv.
Så sant som det är sagt, skönt att ha motton att leva efter ;) hihi

Någon av er som läst Blondin Bellas bok Ego-boost?
Jag var väl överlag halv imponerad utav den, men en sak som jag tycker hon beskriver och diskuterar kring VÄLDIGT BRA är det där kapitlet "Du är ditt eget varumärke 24/7".

Det stämmer verkligen bra, och det är någonting som alla borde tänka på. Hur vill du att folk ska uppfatta dig och hur vill du bete dig mot alla runt omkring dig egentligen? Vad du än gör och hur du än utspelar dig själv, så kommer det sätta avtryck. ALLT du gör nu kommer bli till historia för dem det berör och framförallt för dig själv, det kommer alltid finnas med dig som minnen och kanske mer än så - det kommer säkerligen i många fall påverka dina val i livet. Så tänker jag jättemycket just nu, allt jag gör registreras hos mig själv och kanske hos vissa andra. Allt jag gör idag, imorgon och nästa helg kommer efter ett tag bli till historia som jag, vare sig jag vill eller inte, kommer bära med mig resten av livet. Gör jag en chansning på att "jag kommer nog orka pendla in till stan och gå i skola där varje dag i tre år" nu och det brister - gör jag troligen inte om det igen när det gäller långa pendlingar och tidiga mornar till jobb i framtiden. Brister det inte utan går som en dans på rosor, hamnar jag kanske på en helt annan arbetsplats just för att jag inte såg problem i det sen innan - även om allt ändras så tror jag ändå att man undermedvetet alltid påverkas av gamla erfarenheter.

Jag är stolt och glad över att jag har kunnat knäcka koden med att leva mitt liv som mig själv som huvudperson redan nu - det gör att jag alltid är öppen, ödmjuk och vill hjälpa andra. I skitsnack kommer jag alltid vara den tråkiga tjejen som helt neutralt kan vara kompis, trevlig och snäll mot alla partner oavsett vad, vem eller hur alla snackar om den ena eller den andra. Jag stänger mina öron när skitsnack drar igång, och det hjälper mig så mycket i slutändan och jag är verkligen stolt att jag alltid kan ha rent mjöl i påsen och INTE snacka skit öppet om någon till någon. Jag vet vem jag är, jag vet vad jag kan och vad jag inte kan - jag behöver aldrig hävda mig till någon och behöver absolut inte trycka ner någon annan för att känna mig välmående själv.

Mitt ända, och viktigaste, tips jag kan ge är att alltid ha fokusen på sig själv för att KUNNA vara ödmjuk och öppen mot alla andra och hela sin omvärld. Är du inte trygg med dig själv är du omöjligt en trygghet för andra.

Ännu ett riktigt "Linn-tanke-inlägg" där jag uppskattar alla sorts kommentarer och åsikter!
Det finns inget som är mer intressant & vad ni än tycker eller tänker så skriv ner det och skicka iväg - ni vet att jag ändå inte tar illa upp om det skulle vara så.


Winnie.. Min fina Winnie, en av de individer vars historia alltid kommer betyda någonting extra för mig. En av de individer som lärt mig mest, fått mig att utvecklas mest & stärkt mig mest som person ♥






Kommentarer
Postat av: ylva

mycket att tänka över, dock väääldigt långt inlägg så det blir lite jobbigt att läsa om man är ofokuserad... ;) lagom e bäst, eller hur? men det behövs att läsa långa inlägg ibland också ^^

2011-03-12 @ 16:27:17
URL: http://ylvaaek.blogg.se/
Postat av: Linn Olsson

Ylva: Du är inte tvingad att läsa mer än du vill, och vill du inte läsa alls behöver du inte det heller - det är helt ditt val vettu ;)Bara att bläddra dig vidare bland våra inlägg annars.



Lagom är bäst, därför jobbar vi som vi gör på den här bloggen med olika varierande inlägg. Ibland mycket bilder, film och lättsamma texter och ibland sånna här inlägg.



Kram Linn

TeamSL

2011-03-12 @ 16:31:24
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Malou

När jag såg inlägget först utan att ha läst det tänkte jag att jag skulle skita i det men jag läste det och gud vad bra skrivet! allt har verkligen fastnat i mitt huvud! :D <3

2011-03-12 @ 16:37:45
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: lovisa

ja vad ska man skriva? :) jag förstår att det har hänt mycket i din omvärld när jag läser dethär och jag kom då på ett bra citat som likan detta: what doesn't kill you, always makes you stronger :) jag förstår att det är sant i ditt fall :) tack för en superbra blogg linn (+Sofia också såklart) och när jag tidigare har läst om de där påhoppen i skavallerbloggarna etc så blir jag nästan arg! du är en så otroligt utvecklad människa (det kan tom jag räkna ut som aldrig har träffat dig) och du har ett så bra hästsinne! :) Aldrig att du skulle ha förstört en häst! speciellt inte winnie! jag tycker att du är en så otroligt duktig ryttare och det har du juh bevis på på tävlingarna!



jag förstår dock inte vrf de skulle vara så bråttom med att sälja honom? hur lång är du? jag kan knappast tro att du förstör så mycket för honom pga din längd men jag vet inte..



tack igen för en superblogg!! kram Lovisa

2011-03-12 @ 18:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0