Förklarning

Nu får det vara nog, jag är trött på allt falskt spridande. Ni som står mitt emellan mina inlägg & skvallerbloggarnas är värda en förklarning - och skvallerbloggarna kan ju fortsätta gotta sig i att dom gjort sitt bästa för att sänka mig. Det bjuder jag på, jag vet sanningen och det räcker bra för mig, för Winnetoo och för mig och Winnetoo.
Nu kommer den kortfattade historien om "history of Winnie" haha ;)

Winnetoo köptes dels som ett skolprojekt till en tjej som heter Caroline nere i Växjö. Som jag har förstått det var det ett skolprojekt där hon steg för steg visade inridningen av Winnetoo. Carro tappade sedan intresset & en tjej i min ålder hjälpte henne att hinna med häst och allt annat som man ska hinna med. Det bestämdes att Winnie skulle säljas, eller "Wille" som han kallades där.


Winnie & Carro

Dom påbörjade ett försök av försäljning på egen hand men när det inte nappade så skickades Winnie under en period till försäljningsstall där det hela brast lite kan jag tänka mig. Winnetoo passar inte att stå på sånna ställen med massa olika människor hela tiden. Ingen blev intresserad där heller & han var nog redigt svårriden. Det säger sitt, han blev inte "ens" såld på ett försäljningsstall.

Då började en tjej som heter Mette rida honom, hon är en vuxen beridare och jobbar med att rida till och sälja hästar. Hon fick ordning på Winnie - när hon satt på - och kunde spela in en försäljningsfilm = den filmen som nu alla skvallerbloggar lägger ut. På den filmen har Winnie varit till salu lääänge och till slut blev han tillriden och inspelad för att säljas - förstår ni nu varför han var fin med Mette på? Mette är superduktig, vuxen och jobbar med att rida till hästar och få dom att gå så bra som möjligt. Det behövdes alltså för att Winnie skulle bli såld.

När jag provred gick det verkligen inte bra, han var svår och spänd. Men som han hoppade! Som en katt med världens teknik! Han var hur svår som helst - tills det kom ett hinder framför nosen på honom, då var det bara att hänga med och så är det faktiskt fortfarande - förutom att han blivit betydligt lättare att rida på marken. Jag gillade honom skarpt, men ska jag vara ärlig så hade jag ALDRIG köpt honom om jag skulle vetat hur otroligt mycket jobb det skulle behövas för att han skulle bli den han är idag. Det har varit blod, svett och tårar i mängder kan jag lova er. 

Nu ska jag visa er ett konkret SVAR PÅ TAL till alla skvallerbloggar genom filmerna -

på den här filmen rider Mette, beridare. 
http://www.youtube.com/watch?v=G-nYki4qXv8&feature=channel_video_title
(Det är något cp med inbäddningskoderna så kan bara lägga in en film i varje inlägg? Så ni får klicka på länken istället!)

Här är Winnie under samma period i livet, fast med en ryttare lika gammal som mig -


Ni ser ju också skillnaden - vilket bara visar hur otroligt skicklig Mette är. Absolut ingenting mot ryttaren på sista filmen, hon är säkert jätteduktig och jag har fått tillstånd att publicera filmen. Men ni ser ju ändå en tydlig skillnad på Winnie..

Så att säga att jag som lagt ner hela min själ i den här ponnyns träning och utveckling har förstört honom är äckligt orättvist - men så är det i den här världen. Människor vill dra ner en till alla pris, det är bara att acceptera att vissa personer fungerar så. Men jag vet som jag sa innan sanningen, och det räcker bra för mig!

När ni ändå håller på kan ni passa på att kolla in och jämföra dessa två filmer också och avgöra hur mycket ni tycker att han förstörts sedan jag fick honom -

Tävling precis i början, L:B i Kongahälla -
http://www.youtube.com/watch?v=aHr6wH2cyZw&feature=channel_video_title

Bland 2010's sista starter, nat. L:A i borås -
http://www.youtube.com/watch?v=l834Y58eNTc&feature=channel_video_title

Varsegoda att fortsätta spekulera och kasta skit på mig och mitt jobb med Winnetoo, fritt fram!
I don't really care about, if you love me, if you hate me but you can never break me.

Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag tycker du har gjort ett jättebra jobb med honom! Jag har hela tiden tyckt att ni är jättefina tillsammans och ni passar ihop :D

2011-03-07 @ 14:20:04
Postat av: Amanda

Håller med den som skrev över mig. Och sista filmen är ni verkligen grymt fina tillsammans!

2011-03-07 @ 14:43:52
Postat av: Anonym

Asså allt blir så förstorat egentligen. Ingen ungponny är perfekt, ingen häst över huvudtaget är perfekt. Jag tycker inte han ser ut att ha varit någon EXTRA svår ponny och jag tycker inte han är det nu heller. Filmen med förra ryttaren, ja han va tittig, överhoppade sig och så men vilken häst har inte gjort det när den va yngre?! Han är väl som vilken häst som helst egentligen... Jag har sett värre hästar så att säga... Så sluta säg att han är världens mest svårridna häst :O Ingen hääääst i världen är perfekt jämt, ingen ryttare heller, och ååååååååååh. Hahhaha förlåt för mitt damp :D jag gillar eran blogg!!

2011-03-07 @ 15:05:04
Postat av: wilma ;d

Du har inte förstört han, ni är så fina tsm!

Och de vissa säger om att du förstört Winnetoo är rent utsagt bullshit.

Ta inte åt dig!



Kram <3

2011-03-07 @ 15:27:38
Postat av: Mette

Bra Linn! Blir så förbannad när folk försöker sänka dig... Det du gör är kanon!

2011-03-07 @ 15:31:14
Postat av: Mette

Och historien stämmer så när som på att det var jag som tog in N som hjälp för att Wille skulle vänjas vid olika ryttare. Försäljningen av Wille var planerad sen länge då Carro inte har något intresse av att tävla utan bara ville få erfarenheten att rida in en ponny.

2011-03-07 @ 15:41:04
Postat av: Cecilia

Har alltid tyckt ni varit så fina du och Winnie. Såg riktigt fint ut på sista rundan där på L:an :) Fortsätt så!

2011-03-07 @ 16:22:03
URL: http://ailicec.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejhej, ta inte emot det som alla säger omkring dig. Du vet hur det är och hur det kommer att bli. Skit i vad andra säger :D



Ni passar jätte bra tillsammans! :D

2011-03-07 @ 16:24:43
URL: http://satsanderyttaren.blogg.se/
Postat av: Angelina Svedbo- dressyr ryttare med världens finaste ponny

att folk kan med! Det är väll klart att tillridaren klarar honom grymt bra, hur länge kan hon ha ridit egentligen? hela sitt liv? ja ngt sånt va!

Det är väll självklart att han går bättre med henne än med dig som började tävlings rida bara för några år sen!

Idioter -.-

Och han HAR blivit bättre, har följt dig enda sen vinter 2010 Linn, och han har blivit galet mkt bättre sen dess!

2011-03-07 @ 16:32:34
URL: http://ponydressage.blogg.se/
Postat av: Karolina

Du gör ett jätte bra jobb folk säger så mycket skit man ska bara skita i vad dom säger och gå efter sin egna känsla du känner som sagt din ponny bäst kör ditt egna race folk är bara avundsjuka ! och de är en kanon fin ponny ! När jag läste detta blev jag lite paff då jag sätt din ponny när han va ung precis när dom skulle börja rida in han 3 kanske han va ? När han stod på en tidsbilds anläggning här Hade aldrig trott att de va samma ponny om du inte skrivit detta inlägg :) är själv från Växjö så vet vilka personerna är :)

2011-03-07 @ 16:56:08
URL: http://karoliinakarlsson.blogg.se/
Postat av: Tove

Jag som följt med hela vägen från att tom vara den som hittade hans annons till att vara med på provridningen (red honom själv också), träna Linn och Winnie några gånger och på nära håll haft kontakt och följt med hela vägen -Linn har självklart inte förstört Winnie. Det ser ni väl ändå själva på honom att han utstrålar energi och livsglädje, är välmusklad och fin i kroppen? Han hoppar mer välutvecklat och har även utbildats så han klarar mycket mer tekniskt svåra saker både på marken och i hoppningen nu än tidigare.



Winnie är ingen extremsvår ponny, men var en helt ny typ av häst för Linn som inte var så erfaren som många av er kanske tror när hon fick honom. Hon letade länge efter en ny ponny efter hela den tråkiga historian med Miranda, Linn var helt uppriven och ingen häst dög. Winnie var yngre än tänkt, mer oerfaren än tänkt, men ingen häst hade det hoppet och den potentialen han hade.

Han är en smart ponny som tar sina chanser, och i början innan Linn var självsäker passade han på att testa gränserna och busa till det rejält. Linn har därmed inte bara fått fortsätta utbildandet av en pigg ponny med mycket vilja, utan hon har dessutom tvingats lära sig en ny typ av ridning och hästtyp samtidigt som hon bearbetade sorgen efter en förlorad drömponny. Vägen har haft sina krokar, men resultatet är fortfarande att winnie har gjort en naturlig och bra utveckling, det har trots motgångar stadigt gått framåt. Han har en bra grund att stå på inför kommande större tävlingsuppgifter både med Linn och sin nästa ryttare.



Har ni aldrig en dålig dag, en sämre period, haft ett problem med någon häst? Aldrig haft något ni behöver jobba på?

Alla har ju ändå både med- och motgångar.

Så innan ni klagar på Linns jobb med hennes ponny, tänk efter så ser ni mer än bara det som är på ytan på just den bilden eller filmen du tittar på. Tänk lite längre.



(Lång kommentar, men det blir så när man tröttnar på folk som klagar utan att tänka först ^^)



Du vet hela sanningen Linn, låt ingen förminska det jobb du gjort. Du vet att vi som följt er på lite närmre håll vet väl hur du jobbat och hur mycket framåt det gått. Ni har båda utvecklats enormt, och det kan ingen ta ifrån er :)

2011-03-07 @ 16:57:41
Postat av: bella l

du har gjort ett grymt jobb!

2011-03-07 @ 17:31:04
Postat av: Dafie

Winnetoo är ingen lätt ponny vilket syns på filmerna också. Mette måste vara otroligt duktig!



Både du och han är jätteduktiga och att du skulle ha förstört honom är bara ren skit!



Kämpa på Linn!

2011-03-07 @ 17:36:14
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/
Postat av: caroline

Tycker nästan att det är lite löjligt att du ens bryr dig och lägger ned så pass mycket tid på att skriva detta inlägg när du har "pepp-talk" hela tiden och säger att du ändå inte bryr dig. Men tydligen gör du det. Jag tycker inte att han verkar svårare än någon annan ponny, han var ung och oerfaren, klart han är finare nu. MEN en ryttare med någorlunda rutin kan lätt se det jobb du lagt ned, och det är inte lite. Det ska du ta åt dig av, ingen annan skit. Men som sagt, fjantigt inlägg.

2011-03-07 @ 17:43:41
URL: http://equiss.blogg.se/
Postat av: S

Jag förstår inte hus folk ens kan tänka tanken på att du skulle förstörd honom på något sätt. Jag har inte följt dig jättelänge men jag ser otrolig skillnad på bilder/filmer efter bara den tiden.

Ni är otroligt fint tillsammans och jag måste passa på att säga att du inte alls ser stor ut på honom. Det syns att ni alltid finns där för varandra. Ta aldrig åt dig av elakheter, du verkar vara en så otroligt härlig tjej med ett hjärta av guld..

Ha det bra

2011-03-07 @ 18:16:28
Postat av: Matilda

måste bara säga att du är otroligt stark som orkar ta all skit du får av folk, det är inte många som klarar det. Och jag har inte sett nån som har kämpat så mycket som du gjort, så mycket som du gått igenom med Winnie både motgångar och framgångar, du har haft det jättejobbigt många gånger men du har aldrig gett upp, du har kämpat dig igenom allt och det har gett resultat. Du är så otroligt duktig och du vet vad du gör, jag tycker det är så roligt att se folk som står för det dom gör och inte ger vika! Du är otrolig Linn och du kommer gå huuur långt som helst. Och oroa dig inte att du är för lång för honom för ni ser såååå perfekta ut, ni är underbara tillsammans!! :')

2011-03-07 @ 18:24:06
Postat av: Daniela

Var de inte du som inte brydde dig om vad skvallerbloggarna skrev/tyckte att det var roande? :/

2011-03-07 @ 18:42:04
URL: http://photosbysmelle.blogg.se/
Postat av: Izabella

försåt inte hur alla dessa människor orkar hålla på och klanka ner på er hela tiden, jag tycker du rider han bra ! (: förstår att det kan vara svårt att inte ta åt sig, men va är det för människor som måste lägga sig i, alla har det svårt med sina hästar ibland...

2011-03-07 @ 19:02:41
Postat av: johanna (:

jag tycker att du verkligen rider grymt bra och winnetoo har förändras med dig positivt, jag tror att skvallerbloggarna har hittat dom här videorna och sen inte vetat sanningen bakom dom . Du är stark Linn, bry dig inte om dom , det är du som vet bäst själv och jag och jag tror att dom flesta här uppskattar det du gör med winnie och att du har gjort det kanon!

Kram

2011-03-07 @ 19:14:22
Postat av: Vendela

jag tycker du är grymt duktig! Har inte läst eran blogg så länge och så så vet inte så mkr om er men det jag har sett ser jättebra ut iaf! skit i skvallerbloggarna, det är nästan synd om dom som måste snacka skit om andra för att må bra själva ju ;)

2011-03-07 @ 20:53:41
URL: http://meraridning.blogg.se/
Postat av: Emelie

Blir riktigt förbannad när folk kan hålla på att skriva sån skit om folk.

Vill bara säga att du och Winnie har gjort sånna framsteg så det är helt otroligt. Ni är grymma så är det bara. Allt jobb du har lagt ner och tid. Du har verkligen gett detta tid och en sån fin ponny som Winnie är. Du är bra, winnie e bra. ni tillsammans är helt otroliga. Glöm aldrig det <3

2011-03-07 @ 21:20:59
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du har gjort ett grymt jobb med Winnie Linn, och det vet du. Precis som du säger så är det bara avundsjuka jävlar som vill dra ner dig i skiten för att de är avundsjuka på din & Winnies relation. Det ni har är helt magiskt, ni är så sjukt fina tillsammans. Jag har aldrig sett er på riktigt, men det räcker bara att se filmer, bilder och läsa dina texter. Ni är helt fantastiska och du är en stor förebild för mig. Du är bara ett år äldre än vad jag är, men du är så enormt utvecklad inom ridningen. Det är helt fantastiskt. Jag kan verkligen se mig dig rida inne på Scandinavium och vinna. Du är helt grym på att rida och jag hoppas att du inte tar åt dig av det de töntiga & dåliga skvallerbloggarna skriver.



You go girl!

Hälsa Winnie från mig att han är kung!

Massa kramar från Amanda!!

2011-03-07 @ 22:44:37
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Amanda

Och framför allt, hur TUSAN kan du ha förstört honom när han hoppar som en gud, ser glad & nöjd ut på ALLA bilder & filmer? Om en häst är förstörd ser den inte glad & nöjd ut.

2011-03-07 @ 22:46:44
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: hoppidioterna

Jag tycker din ponny är otroligt fin och ni ser ut att passa hur bra som helst ihop. Elaka kommentarer grundrar sig bara i svartsjuka, dom vill ha det dom inte får, alltså det och du din ponny har ihop. Fortsätt kämpa!

2011-03-08 @ 13:27:53
URL: http://hoppidioterna.blogg.se/
Postat av: Isabella

Jag red för Mette innan och hon är verkligen OTROLIGT duktig!

Du har gjort ett bra jobb med Winnie enligt mig! :)

2011-03-08 @ 19:02:05
URL: http://isabellasomething.blogg.se/
Postat av: Elin

Linn, du ska inte lyssna på alla idioter som snackar skit och tror att de är bäst. Du vet ju själv att det som de säger inte är sant. Tycker inte heller att läsarna ska tro på det som skrivs på skvallerbloggarna. lixom, vad vet de? INTE ETT SKIT! och om man nu hakar upp sig på något de skriver kan man ju fråga dig om sanningen ist.

Åh, jag blir så sur på folk som trycker ner andra. lyssna absolut inte på de. du rider Winnie så sjukt bra! eran utveckling är helt otrolig, fattar inte hur du kan rida han så bra.

Fortsätt som du gör så kommer du och winnie komma ännu längre ! Lycka till med allt :D

2011-03-08 @ 20:11:00
URL: http://skiandride.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha så tar du såklart den sämsta filmen du hittar.

Han VAR bättre innan och sluta snacka, isabell ÄGER ut dig på hästlängder haha

2011-03-10 @ 16:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0