Everything I do, I do it for you

Jag kan säga såhär, efter ett GRYMT ridpass på min prins och efter att ha läst alla era tips och kommentarer kring min omotivation till allt just nu - så känns det redan mycket bättre! Jag är egentligen grymt självdiciplinerad och är en äkta struktur människa, så det är bara att jag måste stanna upp och andas djupt lite grann i mellan ;) Det blir lätt att allt går i 180 och jag själv sätter skyhöga krav på allt jag gör, då kommer jag också såsmåningom in i dippar. Inte bra, men jag har lite svårt för det här ordet lagom.. Men jag vet, "lagom är bäst" och jag jobbar mot det så gott det går!



Nu till dagens ridpass, och dagens övning!
Idag satt ALLT, hela ridpasset gick perfekt - om det ens är möjligt? 

Jag satte upp en övning med en stutts fram till ett litet räcke med ett galoppsprång fram till en större oxer. Jag kände att jag och Winnie behövde lite ego-boost känsla idag, så jag höjde upp och bredda en hel del till sista sprången. Jag hoppar vanligtvis nästan aldrig högt i den bemärkelsen hemma själv, men ibland behövs det också. Dessutom har Winnetoo så barnsligt lätt för sig så jag vet inte vad jag ska göra till slut för att få honom att behöva kämpa lite åtminstonde.. haha! I slutet skuttade han oberört över en stor bred oxer på ca 135 cm ett par gånger utan att ens blinka, man känner liksom ingen större skillnad från när man hoppar 1 meter - allt går lika lätt. Men han hoppar ju MYCKET med rygg och igenom kroppen, så man får en sån där underbar känsla i hela kroppen efter varje språng på hans rygg! 

Uppvärmningen gick även den super, han var avslappnad och lugn. Förstod direkt vad jag bad honom om och gjorde sitt yttersta hela tiden. Behöver jag säga att jag satt och log som en fåne hela passet? ;) 

Tog ett par kassa mobil bilder medans jag hoppade av för att höja någon av gångerna, för att visa själva övningen bara - 



3 meter mellan stuttsen
och sedan 6,90 meter fram till..


Oxern.





 


Kommentarer
Postat av: Gabbi

vad ska hittas på imorgon då ? :)

2011-03-09 @ 18:43:29
URL: http://priinsessanh.blogg.se/
Postat av: Emma

Du ser att du kan! Och skönt att du fick ett bra ridpass, det var nog precis vad du behövde idag. Kämpa på :)

2011-03-09 @ 19:47:24
Postat av: Anonym

oj, oxern såg riktigt stor ut haha, grymma ni är :D du borde filma när ni hoppar lite högre någon gång :)

2011-03-09 @ 19:59:20
Postat av: Dafie

Oxern såg asläskig ut :O Men ni är så duktiga :)



Grym uppdatering ni haft idag förresten!

2011-03-09 @ 20:01:56
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/
Postat av: Anonym

ni är så duktiga! åh vad roligt att höra, du har ingen film? :(

2011-03-09 @ 20:14:12
Postat av: Olivia

skönt att det gick så bra :)

2011-03-09 @ 20:57:45
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/
Postat av: marie

Läskigt högt, haha :)

2011-03-09 @ 21:10:37
URL: http://mariesse.blogg.se/
Postat av: emma

Hur ofta hoppar du? :O :)

2011-03-09 @ 21:22:27
Postat av: Retard

Härlig ponny du verkar ha :)!



TÄVLINGAR på bloggen!

2011-03-09 @ 21:29:59
URL: http://retardriders.blogg.se/
Postat av: Veronica -En hoppryttare med ambitioner

Jag hoppade precis den övningen på en träning för ett tag sedan, då vände vi också på det och hoppade istället räcke in och studsen sen. Det fick hästarna att backa av när det var något bakom :)

2011-03-09 @ 22:46:44
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha var du tvungen att visa att ni också kan hoppa högt bara för att Isabella skrev så som hon gjorde på sin blogg? :P

2011-03-10 @ 20:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0