Det är bara att upprepa för att få det att sätta sig

Hur bra koll har du på utbildningsskalan, och kan du rabbla den i rätt ordning mitt i natten om så är? Det ska du kunna! Och jag med.. jag är sämst i världen på att lära mig komma ihåg ordning och så vidare, även om det för det mesta är ganska logiska ordningar.. Så jag sätter vissa i fel ordning ;)

Nu kanske jag får halva hoppryttarbefolkningen på mig som inte äns hört talas om utbildningsskalan? För det är ganska dåligt i målgruppen under gymnasieålder om inte annat, som faktiskt inte har koll på detta. Men då är det ju bra att ni får ett nys om det nu, för som ni redan vet - dressyren är grunden för all ridning.

Repa repa repa detta, det är grunderna! :D



Kommentarer
Postat av: Sofia Olssom

Glöm inte att påpeka att det är utbildningskalan från början, att rida in en häst el, ponny :)



Tänkte också passa på att säga att jag är snart 20 år , ägde skorpan som linn hade hand om.. För att vara så gammal ;) haha, vill jag bara säga att jag beundrar er mycket, att ni lägger ner tid på att hjälpa andra och stå som förebilder. Många ryttare ser upp till er. Ni gör ett jättebra jobb, och jag har själv gått linje med inrikting häst och man märker på dig sofia att du har lärt dig mycket genom det, då vi är lika i sättet med att förklara saker :) . lycka till till er båda. Ni är grymma på det ni gör :)

2011-03-11 @ 19:10:31
Postat av: Sofia Olsson

Hej !

Sofia glömm inte att påpeka att detta är utbildningsskalan ifrån början , alltså de stegen man ska tänka på när man rider in en ponny häst :) Och också fortsättningen.

Ni gör ett jättebra jobb båda två . Och är förebilder till många unga ryttare ! keep up the good working girls ! / Sfia Olsson 8 skorpans förra ägare )

2011-03-11 @ 19:13:52
Postat av: Sabrina

Klart jag kan, hade väl blivit mördat här om jag inte kunde. Men vad om att skriva lite mer utformande om den, inte bara om de olika stegen? Eller du har kanske redan gjort det tidigare? :)

2011-03-11 @ 20:28:24
URL: http://sabrinasoderberg.blogspot.com
Postat av: Danielle

Jag hade nyss prov på det så jag kan det nu :)

2011-03-11 @ 22:01:20
URL: http://daniellenarberg.blogspot.com
Postat av: Frida

Hahaha en skylt med utbildningsskalan sitter hemma i Modés ridhus och jag antar att det är från henne du har fått det? ;)

2011-03-12 @ 08:38:01
Postat av: Sofia Genne

Frida: Jag har aldrig varit hos Modée :) Utbildningsskalan har väl de flesta som tränar mycket fått höra ;)

2011-03-12 @ 09:17:35
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag rider efter en lite annan, så kan inte den här. Och jag tycker väl inte att den är riiktigt rätt ordning eftersom jag rider efter en lite annan ;)

2011-03-12 @ 09:35:27
URL: http://equiss.blogg.se/
Postat av: Emma

Vart har du köpt det schabraket och vad är det för märke? :)

2011-03-12 @ 13:53:12
Postat av: S

Har aldrig hört talas om utbildningsskalan faktiskt, men så har jag i och för sig inte ridit "engelskt" heller. Skriv gärna ett inlägg till och berätta mer! =) Jag vill gärna lära mig!

2011-03-12 @ 20:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0