Tävlingsresultat Lilla Edet

Hemma efter en jättehärlig tävlingsdag i Lilla Edet! För det första vill jag rikta ett tack till Lerk som annordnat en dags nationell tävling! Klubben ligger väldigt nära (ca 40 minuter), så det var så himla härligt för oss. Och även fast det bara var en dags nationell vilket är väldigt ovanligt så var det guld värt för många!

Idag var Mahjong riktigt riktigt fin, och jag är supernöjd över hans insatser.


Söta va?

FEI lagtävlan:
Här var han pigg och trevlig vid framridningen, och jag hade fokus på en snabb reaktion samt komma till vänstertygeln, ge eftergift för högerskänkeln samt vara rund och genom. Han kändes bra redan från början, och min tränare Anna J var på plats för att titta lite på tävlingen när den ändå var så nära, och gullig som hon var coatchade hon mig på denna framridning. Tack! Ibland var dock blicken lite borta då jag red fram med B Capriole.. man blev ju så sugen på att titta!

En del missar, men ändå ett bra flyt. En fet miss när han råkade ta mina förhållningar som ett travavbrott fast jag bara ville samla ihop galoppen från en mellan till samlad.. 3-4;or på 2 moment där av alla domare (3 domare), vilket betyder en väääldigt mycket bortslängda poäng. Surt men så är det ju, om inte men hade varit ;)

Slutade i alla fall på 59,63%, och blev 5 utanför placering!! Nationell o allt, underbart!!!
Tänk min lilla "vanliga" ponnyskrutt, killen kan allt ibland!



FEI mästerskap:
Viiiiiiilken framridning! Hade wow-känslan genom hela framridningen.. Mahjong var allert, framme för hjälperna, i handen och helt amazing. Något trött ibland kanske men absolut kanonfin!

På banan blev det kaos, i alla fall känslan och min ridning tycker jag. Jag var nämligen så korkad att jag tog av svanskappan (gjorde även det i första klassen, innan jag gick in på banan för jag ville testa utan, snyggt osv.. haha, nemen han kan gå utan den stunden på banan tänkte jag, och det gick ju bra i första när jag drog gjorden ett hål till.) Men givetvis så drog jag INTE gjorden det där extrahålet till mästerskapsklassen... korkade jävla människa är jag. Det skulle jag naturligtvis gjort, för sadeln åkte nog några millimeter fram, men vilket påverkade att den glappade o slog i traven när jag satt ner, så jag kunde knappt sitta ordentligt och det resulterar ju såklart till att Mahjong inte jobbar igenom korrekt. Galoppen var mycket bättre, men vi tappade mycket delar där också. Visst, det blev bra delar från o till, men också idiotmissar och liksom en dålig känsla tack vare mitt klanteri. Jag har ingen att skylla på förutom mig själv, så där fick jag mig en läxa. Mahjong skötte sig kanonbra ändå, han ställde verkligen upp för laget så att säga. Lite trött/dog lite väl för skänkeln ibland men det är förståeligt, och det får han göra när jag klantat mig.

MEN mina vänner, trots detta så såg det inte lika illa ut som det kändes enligt de som tittade - och det resulterade på 60,26%! Högsta ponnyprogrammet som går o rida, som känns värdelöst och vi trycker 60%-sträcket!? Det är bara att tacka och ta imot, och tagga ännu mer till nästa helgs tävling som jag kommit in på efter att ha stått som reserv, och bestämt mig för att åka på! :D

Jag är ändå väldigt nöjd över dagen i och med att Mahjong var så rolig och bra att rida nästan genomgående idag, och både han och jag hade nog roligt, eftersom båda presterade väldigt bra fram tills mästerskap då. (Dålig ryttare.) Speciellt eftersom att jag inte legat i träning för så mycket tävlingar nu, utan han har mest fått skrota lite i hagen och leva mer vildhäst, vilket är väldigt behövligt för hårt presterande tävlingshästar anser jag.


Måste också tacka Emmie som följde med som hästskötare & fotograf idag, tack!



Kommentarer
Postat av: Angelina Svedbo

Ni var så fina så ! :D

2011-06-12 @ 22:32:39
Postat av: Jessie

snyggish boots du har där! :D

2011-06-12 @ 23:05:08
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/
Postat av: Amanda

Är inte MSV:C och de medelsvåra programmen med byten svårare? :) Har inte riktigt koll ;)

2011-06-12 @ 23:51:59
Postat av: Sofia Genne

Amanda: Det finns inte för ponny, det allra högsta programmet är FEI mästerskap :) motsvarar MSV fast för ponny då.

2011-06-13 @ 00:06:22
URL: http://teamsl.se
Postat av: Emmie

Duktiga ni är :)

Alltid lika kul o följa me, u know that ;)

2011-06-13 @ 08:06:39
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/
Postat av: Stina

KUL!! Fina Tjongen <3

2011-06-13 @ 10:51:04
URL: http://shouldbeme.blogg.se/
Postat av: Linn

Så kul :D Såg att du skulle till Färjelanda med Martjin, ska också dit :)

2011-06-13 @ 13:26:29
URL: http://finasteponnyn.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad roligt att det gick så bra för er! Det är ni verkligen värda! :D

2011-06-13 @ 15:24:00
URL: http://eejumpers.blogg.se/
Postat av: Alina

grattis :) kul att ha andras framgångar att glädjas åt när min egen lilla bebishäst står med benspricka i knät:(

fett snygga knoppar btw !!

2011-06-13 @ 21:16:01
URL: http://nattstad.se/alinaosterstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0