LA-debuten på Martijn

Nu har filmen laddats upp så ni kan kika på den om ni vill! Jag är fullt medveten om min otroligt dåliga sits i travarbetet, men saken är den att han är väldigt svår att sitta på, speciellt när han då är lite spänd och inte får riktigt en svungfull trav/avspänd. Jag gjorde i alla fall så gott jag kunde utan att råka störa honom så att han blir sur, målet med hela ritten var ju att få komma in på en bana och hålla sig på marken helt enkelt =)

Visst är det lite snygga levader/caprioller när vi skall fatta högergaloppen från skritten..?


Döm oss nu inte för hårt, tänk på att det nyss har släppt, ponnyn är väldigt grön i huvudet samt hans första tävling på två år (och debut i LA-klass.) Men jag är stolt över att han fixade det här så pass lugnt och bra!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Grymt fint !

GRATTIS TILL VINSTEN IDAG!! :D

2011-06-06 @ 21:56:17
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: bella

hahaha fan va gulligt! :):)

2011-06-06 @ 22:07:02
Postat av: Emelie

Gilla! Speciellt konststycket från högre skolan ;) Hoppas ni fick extra poäng för det!

2011-06-06 @ 22:15:21
Postat av: Evelina

Tycker att du kämpar på bra! Det är verkligen inte lätt att få något jämt fint flyt när de blir spända och hamnar "bakom" och inte släpper ner en på ryggen. Been there, done that ;P Ni kommer säkert bli farliga när ni hittar känslan på banan också :)

2011-06-06 @ 22:27:23
URL: http://armanismromally.bloggplatsen.se/
Postat av: Ebba

Ni hade åtminstoe bättre förutsättningar än när jag gjorde LA-debut, 10grader, ösregn och halv storm på en ponny som hatade regn...



Du rider väldigt trevligt, trots att han blir lite ostadig och bäbis sitter du stila och väntar ut honom och stundtals lyser det igenom vilken fin ponny han är. Och det verkar ju som ni visat upp det idag. 12 procents förbättring är inte dåligt och en seger på det! Grattis!

2011-06-06 @ 22:37:56
Postat av: I

Jäklar vilket travsteg den ponnyn har alltså! När han slappnar av och får till takten och schvunget, ja då jäklar är det ett travsteg som heter duga!

2011-06-07 @ 12:55:44
URL: http://irama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0