Hoppträning, utvärdering

Jag hade en heltokig ponny med mig idag, han stuttsade och for som en het B-ponny.. suck!
Men pelhambettet fungerade superbra faktiskt, tar nog med till nästa tävling och testar det i alla fall i första klassen. Jag gillar att varva lite såhär, inte konstra för mycket, mer varva.

Men han hoppade som vanligt väldigt bra, väl och runt. Jag trodde att han skulle hoppa lite sämre med ett såpass skarpt bett, men det gjorde han absolut inte, skönt det! Maja var med och tog lite bilder också, så jag slänger upp dom här nedan. Dock blev det inga jättebra med tanke på att det inte var någon systemkamera och sådär, menmen, bilder i alla fall!










Snacka om att hästarna fick ta i här, hoppade på voltspår och vi red in i lågt, lågt tempo och lät dem verkligen ta i och trycka ifrån. Jisses vilka språng det blev!

Han blev även skäck på slutet, haha! Han var så svettig så fläckarna syntes mycket väl..


Idag var det mycket tekniska övningar, jobbade på styrka och teknik. Superbra, älskar sånt faktiskt. Så roligt att göra en sak i taget och få vara sådär petnoggrann med varenda ett galoppsprång!





Kommentarer
Postat av: Anonym

det är roligare med film, men bilder är bättre än inget :)

2011-06-08 @ 22:46:46
Postat av: Alexandra :D

Fin blogg!! :D

2011-06-08 @ 23:25:35
URL: http://sossoalle.blogg.se/
Postat av: Emma

I vilket syfte hoppade ni utan markbom/ markerad marklinje? Fanns det någon baktanke med det?

2011-06-08 @ 23:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0