Barbackaridning, och avramling!

Passade på att ta en lång skrittur ut idag barbacka, as härligt. Älskar att varva alla tuffa träningspass med lite sånt här chill, det är viktigt tror jag. Dock så red jag förbi där pappa var och hjälpte några, så när jag och Winnetoo precis ridit förbi där så att vi har byggnaden bakom oss så slår han upp fönstret för att säga hej - bara det att fönstret gnisslade och lät som om det var hundra år gammalt. Sitter man då på en hopphäst med nerverna på utsidan så kan jag säga att det fönstret resulterade i grus tuggande för min del.. Tack och lov lyckades jag hålla kvar i tyglarna, så min älskling sprang inte iväg på egen hand eller skadade sig på något vis. Men jag är gott uppriven över hela baken och längst med högerbenet, blir nog ett gått blåmärke där! Handen är också lite blodig om man säger så.. ;)

Duktig som jag var så tog jag med mig kameran ut till stallet idag med!


Chillat!




Mycket nöjd över att jag lyckades kravla mig upp själv på Winnie efter min vurpa.. hehe! ;)

Vad säger ni om sånna här, egentligen heltrissta, vardagsbilder?
Känns det mer "nära" när vi använder nytagna bilder, eller är det piffigare och bättre med gamla snygga bilder?
Jag brukar köra en blandning, vilket verkar uppskattat, eller?




Kommentarer
Postat av: emma

tycker det är mycket roligare med en blandad kompotts så att säga - både nya och gamla bilder:)

2011-06-07 @ 18:30:56
URL: http://emmaforssen.blogspot.com
Postat av: Veronica

Hoppas att du känner dig okej förutom det du nämnt ovan =)

2011-06-07 @ 18:42:41
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/
Postat av: Emily - RYTTARDUON

Haha ibland blir man överraskad :) Sist jag var ute och skrittade barbacka mötte vi en liten flicka med ett rosa paraply vilket resulterade i en 180 graders vändning, full fräs och sedan en rad enorma bocksprång och så hade jag hackamore så fick ju inte upp huvudet på hästen! Men jag satt kvar, lite stolt ^^

2011-06-07 @ 18:53:29
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: helga

bättre med dessa bilder, visst tävlingsbilder ibland men de blir ganska tråkigt i längden :p

2011-06-07 @ 19:01:37
Postat av: Angelica

Varddagsbilder GILLAS! Mera sånna :D

2011-06-07 @ 19:07:09
Postat av: molly

GILLART men inte BARA sådana, man mpste variera, det får inte bli för mycket liksom :)

2011-06-07 @ 19:17:18
URL: http://molllyr.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag tycker det är super bra som det är nu, lite blandat vardagsbilder och snyggare bilder :)

2011-06-07 @ 19:24:25
Postat av: Agnes

Roligt med såna bilder ju! Dom kan ibland vara mer intressanta än andra bilder (med bra mycket bättre kvalitet) eftersom dom är personliga och spontana. :) Fast jag håller med Molly- en blandning är bäst, det får inte bli för mycket!

Och så har jag ju en fråga: rider du alltid med padd och barbackagjord när du rider utan sadel? Själv tycker jag mycket av "känslan" försvinner då, det är ju så mysigt att rida barbacka! Fast du kanske har någon speciell anledning?

2011-06-07 @ 19:40:52
Postat av: Alma

Blandat, det ger en bättre känsla till inläggen. :)



Det blir ett härligt avbrott att bryta av med gamla bilder med nya. Tycker det är rätt trist att man tar enbart nya kort varje dag. Vissa äldre bilder är man väldigt nöjd med, varför inte påminna sig om dem dagarna då och då i senare inlägg? :)

2011-06-07 @ 20:05:57
URL: http://svartlistad.webblogg.se/
Postat av: Elin

Jag tycker det är kul med nya, fräscha bilder :D

2011-06-07 @ 20:17:40
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Julia

Roligt med såna bilder!

2011-06-07 @ 20:26:46
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Men Linn, det där är ju inte barbacka? När man rider barbacka sitter man direkt på hästen, inget schabrak på för då tappar du ju barbacka känslan ;)

2011-06-07 @ 20:39:36
Postat av: Anonym

Jag tycker det är kul med bilder som är från dagen, det ger ett mer "uppdaterat" intryck, istället för en bild som är tagen för ett år sen ;) Det är kul - även om bilderna inte är tagna av en fotograf! Sen såklart visst -blanda lite bilder ibland, det gör inget :)

2011-06-07 @ 20:51:18
Postat av: Emelie

Tycker det är jätteroligt med sånna här helt vanliga vardagsbilder också. Gör bloggen mysig och mer vardaglig, om man kan säga det så.



Mysigt med en sån ridtur ut! Det är också viktigt .D

2011-06-07 @ 20:58:33
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Stina

Blandat!!! Gärna såhär med lite roliga texter till och så - även om det är en orelevant bild så kan man skriva lite om när bilden togs osv. Gör att man kollar lite extra på dem!!

2011-06-07 @ 21:10:28
URL: http://dropthepilot.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag älskar vardagsbilder! Men självklart också riktigt fina ridbilder :)

2011-06-07 @ 21:36:48
Postat av: vicky ♥

Tycker det är roligast med nya bilder :)

2011-06-07 @ 21:52:34
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är alltid kul att få se lite vardagsbilder :)

fortsätt med de!

2011-06-08 @ 19:26:13
Postat av: Tove

Vilken storlek är det på ditt JW schabrak? :)

2011-06-09 @ 15:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0