Världens finaste Winnetoo

Ni anar inte hur fin Winnie var idag, helt cool lugn, lydig och uppmärksam!
Jag är så glad för att vi fick in den där härliga känslan nu innan tävlingarna drar igång, och Björne är helt fantastisk! Värd träning, lätt!

Gårdagens träningspass -
Winnetoo var superduper pigg till en början och baken levde sitt eget liv med karatesparkar hejvilt.. ;) Hoppade stutts och lydnadsövningar vilket var perfekt, han slappnade av mer och mer och i slutet var han faktiskt riktigt fin! Blev rätt få och ganska kassa filmer, men ni får ett snabbt smakprov från slutet av passet -



Idag -
Idag var det mer tekniskt svårt med linjer, U-svängar, korta vägar, tittiga hinder osv. Jag var ute efter en känsla där jag kunde låta allting rulla på och även fast Winnetoo är komplicerad vill jag rida okomplicerat om ni förstår hur jag menar? Försöka att inte göra någon stor grejj av hindren osv, utan hålla en lugn och fin takt.

Winnetoo var jättelugn idag och verkligen lydig! Vi fick en fin känsla och massor med beröm som verkligen värmde. Efter varje träning för Björne har han gett Winnie starka lovord vilket är jätteroligt då jag vet att han verkligen kan sin grejj och inte säger någonting i onödan!

Jag håller på att ladda upp film från idag, sålänge bjuder jag på en bild som gulliga Mikaela Larsson tagit och skickade över direkt - tack! ♥
Dock har jag inte alla ännu, utan många fler kommer :)



Haha, just det ja!
Björne är så go asså haha. Jag frågade:
"tycker du att jag är förstor för Winnetoo? Kan jag tävla nästa sässong utan att det stör honom?"
Så tar han några steg bakåt och granskar mig upp ifrån och ner
"Tjaa.. Du är ju ganska tjock alltså.. Men några veckor på nästa sässong kan du kanske tävla."
Men sedan skrattade han bara och sa att jag inte ens behöver fundera på att jag är förstor, tack och lov! Jag granskar alla bilder, filmer osv och får panik när jag ser mig själv som en jätteryttare på Winnie.. Usch, jag vill ALDRIG växa ur min pärla :(



Film är påväg, och även fler bilder!



Kommentarer
Postat av: Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

Väldigt fina bilder! :o)

2011-01-23 @ 19:08:02
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Sanna

Ha en bra kväll:)

2011-01-23 @ 19:16:39
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Emma

ååh fina :D

2011-01-23 @ 20:04:13
URL: http://pegasusnowie.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är verkligen inte för stor för Winnie. Har sett er på en del tävlingar och ni ser verkligen propotionerliga ut. NI SER VERKLIGEN PERFEKTA UT TILLSAMMANS! :D

2011-01-23 @ 20:16:44
Postat av: Anonym

Fan vad töntig du är när du säger att du är för stor för honom!!! Verkligen inte :D

Fast vet hur det känns när man granskar alla filmer/bilder, hemskt! Men följ ditt eget pepp-talk, om det fungerar så är det ju bra! Om Winnie hade störts av det hade han sagt ifrån..

2011-01-23 @ 21:12:31
Postat av: Anonym

i din förra blogg sa du ju att du kände dig liten på winnetoo och stor på silvia? :o

2011-01-23 @ 22:05:45
Postat av: Linnea - En Ponny Ryttare

Jag lovar dig, du nehöver inte vara orolig om du är förstor för Winnie, för de kommer ta ett bra tag tills du är där Linn :) <3

2011-01-24 @ 16:09:14
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: agnes

DU ÄR INTE FÖR STOR LINN!

jag är 175 och har låååååååånga ben, min ponny är 146 och en rätt smäcker modell. Det funkar så länge dom jobbar rätt med ryggen, vilket winnie gör!

blir du 185 kan vi ju börja prata om för lång.. men nu? A L D R I G !!

2011-01-26 @ 20:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0