Tjejer tjejer tjejer..

Pratade förut med några tjejer på msn och dom frågade lite hur jag gjorde för att kunna skaka av mig allt så enkelt - dom syftade på elaka kommentarer.


En riktigt typisk tjejig kommentar ramlade in under ett inlägg idag t.ex. Hon menar på att vi är både fula, tjocka och inte heller har vi snygga ben kan man tolka det som, jag har här två val - ta åt mig och grubbla över den här tjejens bitchiga påhopp eller skaka av mig det, lee åt det och se anledning och den riktiga baktanken i det hela. Det valet är inte svårt, desto svårare är det att lyckas välja det sista alternativet! Men det är sånt man nog måste lära sig för att klara sig i bloggvärlden och även i "the real world" så att säga ;)

Nu hade jag inte hunnit läsa den här kommentaren alls innan mamma sa "trevlig kommentar du fick under inlägget om Sofias modellcasting Linn, haha!" Så jag var ju beredd och nyfiken när jag gick in och läste.

Kommentaren är SÅ tjejig så det finns inte, här visar det hur många tjejer uppför sig väldigt konkret.

Men då tänker jag såhär istället;
Visst, tjejen kanske tycker att jag är ful och tjock - älskar min familj, mina vänner och mina hästar mig mindre även om jag vore ful och tjock? Svaret är självklart nej. Visst om tjejen tycker så, men då kan jag fundera på VARFÖR hon lägger sin tid på att klicka in på min och Sofias blogg, klicka sig in på kommentarsfältet och sedan skriva en elak kommentar och sedan vänta medans hennes dator skickar iväg den - för att vi sedan ska läsa den. Hade hon varit helt nöjd med sig själv, varit trygg i den hon var och mått helt och hållet bra - hade hon då lagt ner sin energi på att medvetet såra andra människor tror ni? Det tror faktiskt inte jag!

Jag tycker att ni som lägger eran energi och tid på att skriva sånna här kommentarer borde tänka igenom det ni just skriver till en annan människa i syfte att såra, kränka eller trycka ner dem. För du, tjejen som just syftade på att jag var tjock - visste du att jag mådde jättedåligt för ett år sedan och gick ner i vikt? Slutade äta? Hade du valt att trycka på knappen "skicka" om du visste det..? Jag hoppas för din skull inte det!

Det är det jag menar, tänk er för en gång extra. Ni känner inte oss som sitter här bakom skärmarna, ni vet inte hur vi tacklar saker eller vad som får oss att ta åt oss och må dåligt. Vi kan verka hur kaxiga som helst och självsäkra - men kanske inte att fallet alltid är så? Tänk igenom era val.



Självklart får du tycka att jag är ful, absolut (:
Dock tycker jag för din egen skull - att du ska lägga din energi på annat som handlar om dig själv och ditt liv istället! För du är säkert jättesöt, och då är det tråkigt om du lägger din tid på att skriva att jag är ful och tjock och har korta ben - eller hur?

Sånna här inlägg behöver alla läsa ibland, det peppar vissa och ger vissa en tankeställare!
*Personer tacklar inte alltid allt som vi tror, man kan aldrig läsa av en annan människa till 110% - kom ihåg det!*

..För hur ful jag än vore, hur tjock jag än vore eller hur korta ben jag än hade haft - vet jag alltid att dom närmsta alltid står kvar. Det betyder mer en anonyma bloggläsare - I'm so sorry but that's it ;)


Kommentarer
Postat av: Ronja

Nu ängnar jag mig ett par sekunder att skriva hur fin jag tycker du är. Några sekunder i mitt liv som jag absolut inte slösat bort.

2011-01-09 @ 07:43:00
Postat av: Sofia

Ni ser jättebra ut båda två och det vet ni! Själv hade jag tagit åt mig jätte mycket även om jag visste att det bara handlade om avensjuka, men jag hoppas innerligt att ni inte gör det. Dessutom så skulle det väl vara jätte bra och skönt om tjejer med lite mer "kurvor" så att säga modellade? Då skulle tjejer säkert börja acceptera sig själva mer och inse att de är fina som de är :) väldigt dumt att kommentera en sån sak dock, hur kul att veta att någon mår dåligt över det en skriver endast för att man är avensjuk och hade gjort vad som helst för det kontraktet? Och om ni att ni skulle ha korta ben, jaha och? Det är väl isf bara bra att vi börjar komma ur de där värsta skönhetsidealen?

KRAM

2011-01-09 @ 08:54:36
Postat av: sofia

Att någon kan må dåligt ska det stå:)

2011-01-09 @ 08:57:15
Postat av: Anonym

Ni är inte tjocka....ni är ju smala. Gud vad sur jag blir nu av att se vad vissa skriver till er! :/



2011-01-09 @ 09:43:58
Postat av: Jenny

Du skriver så bra och dina såkallade "pepptalk" har peppat mig enormt mycket både när det gäller hästar och utanför hästvärlden. Du är grym och eran blogg också för den delen! :)

2011-01-09 @ 09:58:02
URL: http://jjjennys.blogg.se/
Postat av: linnea - En ponny ryttare

Så rätt så!

Enligt mig är ni båda två perfekta. Hon som skrev det är ju bara avundsjuk. Så ser jag det som :)

Bra skrivet Linn!! :)

2011-01-09 @ 10:05:48
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Felicia Gränsmarker

nu blir jag sur,TJOCKA? reeeeena mottsatsen där,o fula? NO WAY! söta som socker.

Ta inte åt er av anonyma jäklar! :(

2011-01-09 @ 10:15:31
URL: http://feliciagransmarker.blogg.se/
Postat av: jjuliah

sanningen är egentligen att dom är avundsjuka, & mår tydligen bra av att trycka ner er? ;ss

vem skulle inte vilja vara er för en dag? ;))

haha, ni e bääst!

2011-01-09 @ 10:18:07
URL: http://jjuliaosofiee.blogg.se/
Postat av: Camilla

Såna människor är patetiska :) Är så kul att dom måste va anonyma för att annars visar dom ju sig själva ;P

2011-01-09 @ 10:42:57
URL: http://allimaccamilla.blogg.se/
Postat av: Jenny

Linn, du är en av de sötaste människorna jag vet, och den som kallar dig tjock har allvarliga synfel! Skönt att du inte tar åt dig.

2011-01-09 @ 10:51:53
Postat av: Joanna

Såfan heller att du är tjock! Du är så sjukt smal Linn, men utan att vara för smal!

Och Sofia, du säger att du ska bli smal i år, det är du redan!

2011-01-09 @ 11:03:10
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

Vad jag förstår så är du modell för kataloger? Gissar det eftersom jag aldrig sett någon av dina modellbilder, men kanske har fel. :o)



Hur som helst, en katalog modell behöver inte ha en "internationell modell-look". Känner till många tjejer som både är ganska korta och kurviga, och som gör många jobb för kataloger.



Kanske de otrevliga kommentarerna kommer från tjejer som har en helt annan bild på vad en modell är och ser ut.



Du är i alla fall jättesöt och verkar ha en fin personlighet. Fortsätt vara precis den du är! :o)

2011-01-09 @ 11:15:27
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Anonym

Linn tycker jag verkligen har ett utseende för modell världen! hon är vacker.

sofia är också vacker! så alla som inte tycker det kan bara hålla käft och dra.

2011-01-09 @ 11:47:17
Postat av: Michelle Sjöö

Ni är varken fula eller tjocka! Om hon hade varit mogen nog och kunna stå för det hon vill säga så skulle hon skrivit namn..

Usch för anonyma!



INGEN AV ER ÄR TJOCKA ELLER FULA, ni är jättesöta och SMALA ♥

2011-01-09 @ 12:09:45
URL: http://michellesjoo.weebly.com/
Postat av: sanne

linn du är grymt vacker skulle vilja se ut som dejj =) hur lång är du och hur mycket väger du ? tycker du ser prefekt ut !!!!=)=)

2011-01-09 @ 12:20:22
Postat av: Natalie

Bra skrivet !

Ni ska veta att jag tycker att BÅDA ni är grymt fina och ni PASSAR perfekt som modeller.

Ni är personer som jag ser upp till, ni e grymt duktiga !!

Förstår inte heller hur dem kan säga att ni är tjocka och fula och sån skit :(

Ni e så perfekta ska ni veta :)

2011-01-09 @ 12:21:47
URL: http://thisisthetimeinmylife.blogg.se/
Postat av: Nadja

De flesta som skriver sånt är bara för avundsjuka för att inse det själva, utan tror sig bli lite snyggare o smalare genom att klanka ned på andra ;)

2011-01-09 @ 12:30:52
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

DON'T CRY, SAY FUCK YOU AND SMILE :D



själv tycker jag den är klockren, ni är ju jätte vackra. Sådana människor som skriver så har inget liv :) Go for it ! <33

2011-01-09 @ 12:55:05
Postat av: Julia :D

Avendsjuk tjej det där!

Jag med hehe men jag tycker ni är suuper snygga ;D

Och verkar/är bra på hästar & ridning :)

2011-01-09 @ 13:11:03
URL: http://juliaanderssonen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag älskar era pepp-inlägg!

2011-01-09 @ 13:25:37
URL: http://sheisnea.blogg.se/
Postat av: emma

avnendjsuka jävlar, ni är båda snygga och passar som modeller:)

2011-01-09 @ 14:17:55
Postat av: toooova

Haha, vilken.. typ. Som sagt, skaka av er kommentarerna. För, vid slutet av dagen så är det ni som står med där modellkontrakter, eller hur?

2011-01-09 @ 17:15:10
Postat av: eeee

Ni är grymma!

2011-01-09 @ 17:25:12
Postat av: Sandra

tyvärr finns det många avundsjuka inom bloggvärlden och framförallt hos hästbloggarna.

Istället för att säga '' åh ni har verkligen en fin blogg'' så skriver många '' ni kommer aldrig komma någon vart med bloggen för ni är bara vanliga människor.''

Att folk ens lägger tiden på det. Samma med folk som önskar andra otur när dom ska rida t.ex. ens favorithäst, lägg ner och önska dom istället lycka till och så kan du glädja dig med att du har gjort en god gärning.



Du skriver bra texter och jag förstår inte varför dom skulle hoppa på just dig.

Du är fin och vad ska dom göra åt det? försöka få dig må dåligt över något som inte ens stämmer?

Idiotism kallas det ibland, vissa människor har svårt att förstå sådant.



kram

Sandra

2011-01-09 @ 18:09:26
URL: http://hoppryttarnas.blogg.se/
Postat av: Karolin

Du är så jävla bra Linn, det är så typiskt bortskämda ungar att skriva det som passar in så extremt bra på dom själva!

2011-01-09 @ 20:28:12
Postat av: Karin

Ni båda är så fina!



Varför valde modellvärlden er om ni nu inte hade det som krävdes? ( syftar på kommentaren på inlägget)



Nej precis, ni har de som krävs för modellvärlden, ni har båda ett annorolunda utseende ( annorlunda fint utseende ) och ni är smala! Linn du är lång, sofia du är kort men de är bara snyggt hehe ;)



Och även fast jag inte känner dig linn så blir jag så stolt över att du faktiskt kan skaka av dig sånt skit som folk säger! :')

2011-01-09 @ 20:55:28
URL: http://null
Postat av: caroline

haha jag dör lite när jag ser sådana kommentarer. det är synd om människan.



kommenterade för några dagar sedan kring sofia och hennes utseende och blev super glad när hon svarande på den och blev glad över vad jag hade skrivit, det gjorde min dag att jag kunde göra henne GLAD över min åsikt. hade jag däremot skrivit något illa om henne så hade jag inte ens fått ett svar, och skulle jag ha fått det så hoppas jag att jag hade fått det jävligaste hon kunde komma på så jag själv fick svälja den kommentaren med hull och hår. KÖR BARA TJEJOOOOOOOOR

2011-01-09 @ 21:54:48
Postat av: Johanna

Oj vad fel hon har!

Jag tycker att ni är hur snygga som helst, hur snyggt är det med tjejer utan kurvor liksom?



Fortsätt kämpa!

2011-01-10 @ 11:49:42
URL: http://johannazachrissons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0