Min dressyrponny kan hoppa

Visst är det roligt när hästarna kan brinna för olika saker? Både Mahjong och Martijn äälskar att hoppa - dock försvinner Mahjongs mod på de högre höjderna. Men vi har i alla fall startat upp till LB på tävling, och tränar på 110 här hemma ungefär, när vi är igång kontinuerligt med träningen. Jag har ju faktiskt en gång varit hoppryttare (när jag hade Candy, läs om henne HÄR)

Åter till min gamla gubbe som har utvecklats i hoppningen grymt mycket! När jag fick honom var han 14 tror jag, och då kunde han knappt hoppa. Han har helt enkelt knappt gjort det innan, och hans taktik var att vara livrädd, samt kasta sig över, släänga över frambenen och dyka. Nu har han verkligen fått en mycket bättre taktik!
Här kommer ett gääääng bilder genom åren! :D

2006:


2007:








2008:
Under 2008 hoppade vi som mest, eftersom att vi hade så jobbigt med kemin och dressyren (iaf innan hösten), så blev det mycket hoppning. Vi ingick i både Div 3 och Div 2 lag, och fick en del placeringar med oss!















2009:





2010:
(I år har jag knappt hunnit hoppa NÅT - så fullt upp med allt annat o dressyren tyvärr)

Bilderna här under är från en Arabutställning, då vi ställde ut Mahjong i samband med att det var uppvisningar typ på hur allsidiga araber är, de ringde upp mig o undrade om jag kunde visa honom som "dressyrarab", och det gjorde jag så gärna så! Men vi fick vara stand-in i hoppningen också, haha! Han blev suuuperglad att han fick hoppa, han har inte hoppat på lääääänge innan detta! :D



Sen är det kanske inte alla som hoppar sina pollar under ett nationellt ponnydressyr-meeting, men vafasen, red igenom honom på eftermiddagen för att ha honom klar tills dagen efter, och eftersom det ändå stod hinder där så (a) de andra kollade väl lite snett, men men xD söten!


Han har verkligen utvecklats, och mycket i huvudet och vågandet. Han litar så mycket mer på mig också!

Här är en film från 2008, titta så osäker han var här: (Fart o fläng, hur fan vågade jag dedär? haha)


Träning i skolan för Mia Ingvarsson slutet av 2009-början 2010, se hur mycket säkrare han är där:


Lite kul att se mig & Mahjong göra sånthär, och inte bara dressyra runt, haha? :D
Eftersom att det är mitt sista ponnyår nu, så hoppas jag kunna hinna med att starta någon hopptävling, hade varit så roligt! :')



Kommentarer
Postat av: Johanna Grant

grym hoppteknik han har! :D

2011-01-02 @ 15:32:19
URL: http://johannagrant.shapemeup.se
Postat av: Sofia Genne

Johanna: Jamen visst är den inte så pjåkig? Kul o höra! :D

2011-01-02 @ 15:48:18
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

Vad fint han hoppar, så söt när öronen alltid pekar framåt :o)

2011-01-02 @ 16:08:08
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: Bella

hade varit kul att se bilder/film när Linn hoppar Mahjong och du rider dressyr på Winnetoo :)

2011-01-02 @ 17:01:27
URL: http://isabellejeppsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker förslaget ovanför verkar kul :D!

2011-01-02 @ 17:14:44
Postat av: emelie

Haha, åhh han är så söt med blått schabrak och blått träns!

2011-01-02 @ 17:19:37
Postat av: Eleonor

Vilken skillnad! Grymt roligt att se!

/ Eleonor

2011-01-02 @ 17:45:10
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Olivia

Mahjong är så grymt fin o ni passar så bra tsms!

2011-01-02 @ 17:55:44
Postat av: Ebba

Jättefin teknik!:D

2011-01-02 @ 18:42:43
URL: http://equestrianme.blogg.se/
Postat av: anni

Kära nån vilka fina framben han är! :) Bättre än på de flesta "hopp-ponnysar". Linn & Winnie får nog passa sig om de möter er i en tävling! ;)

2011-01-02 @ 19:33:32
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: matilda

älskar din hoppsits, och han hoppar sjukt bra ! :D

2011-01-02 @ 22:32:27
Postat av: Martina

gillar att jag får va me i bakrunden ;P

2011-01-03 @ 16:20:27
Postat av: Mli

Jäklar vad han hoppar ! :D

2011-01-03 @ 18:05:59
URL: http://mlishastblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

va fint han hoppar, både bra fram och bakbensteknik och hoppar bra med ryggen, det trodde man inte :p

2011-01-03 @ 19:27:34
Postat av: :D

KAn du inte berätta lite om Millow?:D

2011-05-17 @ 15:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0