Kadriljträning

Idag har vi tränat på en kadriljuppvisning i skolan, då vi tydligen skall ha en uppvisning på lördag för massa politiker och så vidare. Mina pollar är inte igång för att göra själva uppvisningen, men en av våra "lärare/stallpersonal" tjötade på mig att vara med om dom fixar en häst, så jag ska ha någon skolhäst haha. Skulle få rida igenom den någon dag nu innan då han haft det lite lugnt över jul och inte är riden sådär mycket och ordentligt kanske. Får väl hoppas att det går braa, haha!

Hade i alla fall med Martijn på träningen inför kadriljen idag, för att ha något att rida på, och gud vad han skötte sig bra! Han "pallar" ju egentligen inte att vara med 150 andra i ett ända ridhus, byggarbetare med sina högljudda maskiner utanför, nästan hela 1:ans klass som var så nyfikna och skulle titta när vi tränade, samt våran snäppet knasiga vaktmästare och stallchef som stod längst ridbanans väggar med ett långt måttband/stålsak för att mäta upp vart bokstäverna skall sitta.. Även fast vi sa till dom att INTE greja runt när vi red då alla hästarna blev skärrade över dom. Bara så mycket SRG ha ha ha ;)

Bild från förra våren..

Bebis var enda ponnyn, resterande var storhästar, så han fick ha långa steg under trav-perioderna. Och en stooooor galopp, då vi snackar om att ledar-hästarna för kadriljen är jäkligt stora och håller sig i friskt tempo. Men han hängde med bra, i alla fall grymt i traven, tur att han har så stor gång :D Blev lite småstressadd och på tå från och till, men totalt sätt är jag väldigt nöjd med honom då han jobbade på och försökte. Han gjorde 2 riktiga paradnummer med travlängingar som inte var att klaga på precis! Duktig polle, så härligt!

Första gången vi fick rida ordentligt i ett ridhus sen Våren/Sommaren 2010 :o Har ju inte haft ridhus osv. Okej 1 gång i vårt nya ridhus här, men då var ju underlaget nytt och Martijn bara skrittade och travade något varv.. Galet! Men verkligen skönt att ääntligen få komma igång igen, snacka om att jag kände mig lite ringrostig också!

Nej nu skall jag springa in till huset, sitter just nu i datasalen då vi haft datorkunskap. Ska ner och massera och stretcha lite på Mahjong sen, mocka lite till och slänga in lite torv.. Och juste, röra lite mjukt på Tjong också. Vi hörs! Om det gärna är något ni vill höra från mig ikväll, så kommentera så ska vi se om jag kan lösa detta ;)


Kommentarer
Postat av: Sarah

hej :) kan inte du berätta lite om ditt gymnasium?? det skulle vara jätte bra :)) älskar eran blogg föresten :))

2011-01-11 @ 16:48:15
Postat av: Angelina Svedbo

kan ni inte berätta hur ni förbered er för tävling? :)

2011-01-11 @ 16:53:01
Postat av: Alma

Sofia:) Jag funderade på SRG ett tag (ska välja nästa år) men min ponny skulle aldrig klara av ett sånt rörigt stall så som du beskriver det! Inte jag heller, för i stallet behöver jag lite ordning. Är det som du säger att det är?:s

2011-01-11 @ 17:38:54
Postat av: Sofia

Så fin e han! :) http://dressyrgalna.blogg.se/?tmp=11193058

2011-01-11 @ 19:46:46
URL: http://dressyrgalna.blogg.se/
Postat av: lisa

vad e din häst (den vita) för ras?? haha kommer inte på vad han heter :p

2011-01-11 @ 19:47:31
Postat av: Felicia

sofia: Kan inte du visa Majhong stamtavla? Lixom om du hittar så kan du väl visa mofars farfars farfars farfars farfars farfars far? xD och vet du någon bra sida för arab ägare att leta stamtavlor och uppfödare på?

2011-01-11 @ 20:06:33
URL: http://dressyrgalna.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha "stretcha på mahjong" xD

2011-01-11 @ 22:17:36
Postat av: Maja

Har undrat länge nu om du skall sälja Martijn snart?

Du börjar bli väldigt lång för honom och han har verkligen kapacitet för de högre klasserna i dressyr. Så varför har du inte sålt honom än / varför har du inte haft honom tillsalu?



Svara gärna i ett inlägg :)

2011-01-20 @ 17:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0