Invigning, öppet hus & infomöte

Har ju glömt av att skriva om invigningen på skolan och det, kadriljen som vi tränade till osv. Kadriljöppvisningen var väl halvfin om man säger så, men med tanke på att vi fick rida fram hästarna 2 timmar innan vår uppvisning, och sen ställa in dom med en del täcken för att hålla värmen, för att sedan gå ut och direkt in och köra uppvisningen ihjälfrusna då vi satt i bara tunna tunna tröjor så var det fasen bra jobbat! En del hästar vart rädda för publiken och avdelningen i ridhuset, men men, det var väl okej! Temat var "black and white" med Michael Jackson. Vi hamnade i alla fall på förstasidan i en tidning, vi fick syn på oss när vi var på Maxi och handlade, HAHA!

Snodde två bilder från min klasskompis Jessica

Jag & Wilma som jag då red, den mörka åt höger..

Näst längst ut åt höger

Det blev i alla fall en mysig invigning och med ca 100-150 personer? Måste ge ett extra tack till Ebba Deijenberg som var här, och agerade hästskötare och snabbt lindade min hästs ben tillsammans med min tränare Anna Modée, tack! ;)

På söndagen var det Öppet hus, chill men ganska tråkigt. Kom en del folk, men det var inget märkvärdigt alls.. frågesport som vi gick runt och svarade, hjälpte våra killkompisar som var här för att öka våra chanser att vinna haha, det handlar ju om ett presentkort på typ 1.500.. vad jag hört ligger jag bra till, får väl se hur det slutar.. ;)

I Tisdags var det infomöte här på SRG, och det kom typ 1 miljon barn kändes det som.. skämt åtsido, riktigt mycket folk som kom hit för att få höra vad skolan hade att säga och visa. Vi fjollade runt som parkeringsvakter, och fick tyvärr avsluta vårat välkomnande med hög musik och världens bas i huset då en av skolans ägare skällde ut oss.. vi ville ju bara ha en go stämning..? Haha. Det var i alla fall kul att se lite på folket som kom, och att höra våra lärare snacka om skolan, det är så mycket som sägs som vi bara skrattar åt faktiskt :p

Någon som var här på något av detta? Vad tyckte ni om skolan/hur verkade det, osv osv osv?




Kommentarer
Postat av: Moa

Jag gillade eran välkomstkommite! Som pappa sa "man hör iaf att vi ska..."

men skolan verkade jättebra så nu är de färdigövertalat, så Kungsbacka ska det bli! :D

haha just de, parkeringsvakterna var väldigt... Tydliga ;) man hörde klart o tydligt att flera personer skrek "SVÄÄÄNG!!" hahaha

2011-01-20 @ 23:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0