Bra tjejen!

Vilken förebild, för mig, för er, för ALLA unga tjejer!
Någon med fötterna på jorden och ett klokt tänk redan i ung ålder - det gillas Moa!

"Riktigt bra skrivet! Jag själv har aldrig haft problem med dessa som tur är! Jag känner att jag trivs i mig själv, och jag gymmar inte för att gå ner i vikt utan för att bygga muskler och få kondition! Jag har märkt att om jag inte gör det så får jag svårt att sova -men jag är trött hela tiden, jag orkar inte fokusera på
skolan och jag äter bara "skräp" .
Men jag har aldrig haft problem med vikten :) dock så kan jag i princip sitta och tvinga i mat i mina kompisar när dom säger "nej jag kan inte äta så mycket, jag är tjock" o blablabla!
Men till alla er som säger såhär -fortsätt jobba o ni är perfekta precis som ni är! Man mår bra när man har ett lagom självförtroende och man trivs i sig själv!

Tack Linn och Sofia för en underbar blogg o för att ni är så bra förebilder för unga tjejer!"

Annars är det jobbigt att läsa kommentarerna som rullade in under inlägget, super att ni vågar öppna er och diskuttera - det är alltid bra! Men det är så himla tråkigt att se hur många unga tjejer som har komplicerade förhållanden till mat och kropps ångest.. :( Verkligen något som gör mig så ledsen!


Kommentarer
Postat av: Jonna- dressyrryttaren

Hej har skrivit ett inlägg om er i bloggen:

http://jonnaerixon.blogg.se/2011/january/teamslbloggse.html#comment

2011-01-14 @ 10:14:02
URL: http://jonnaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0