Världens bästa Genne!

Såg i kommentarsfältet att några av er undrade om jag syftade på Sofia i inlägget "kul med feedback" där jag skriver att jag ogillar bloggare som idiotförklarar frågor och är allmänt tykna. Sofia är ABSOLUT INTE en av dem jag menar.

Tror ni inte såhär.. att människor som vågar stå upp för sig själva och har stjärnstatus är dom som blir intressanta att följa. Lite så tror jag att det är. Sofia är världens snällaste när man känner henne, jag lovar er! Men som jag också skrev så är kommentarerna inte alltid så schysst skrivna och många av dom som roar sig med att skriva anonymt vet precis hur dom ska skriva för att få en att må dåligt.

Det är lätt att bli missförstådd över internet, helt klart. Det har jag nog blivit av ungefär 50 % av mina gamla läsare i ett helt år på min förra blogg. För att överleva allt falskt och elakt i den här bloggvärlden får man använda sig av sina egna knep helt enkelt - och alla har sina egna och allas är olika. Sofia är alltid extremt snabb på tal och kan kläcka ur sig klockrena kommentarer som gör att dom flesta kan bli mållösa - vilket är en grym egenskap! Sofia är intressant, right? Eller varför sitter ni här och läser annars, vi alla vet och tycker att tjejen är grym!


DOCK så vet jag också att alla som vill kan missuppfatta precis allting. Därför kan det vara bra att någon från "the outside" kan förklara ;) I detta fallet blev det jag, som hatar att se någon bli orättvist missförstådd.

För Sofia är en sjukt ödmjuk och genom snäll person, och jag tror hon tänker igenom sånt ni skriver mer en vad ni tror =) Har nå frågor eller funderingar - ställ dom. Anta aldrig eller döm en person som ni inte känner, då blir det lättare för oss alla i slutändan. Det är inte att glida på en räkmacka att driva en stor blogg vill jag lova.

Sofia har så mycket som inte många har, men som många skulle vilja ha. Hon är som en storasyster ibland känns det som - och man kan verkligen lära sig utav henne. Så ta chansen och lär er och var trevliga istället mot precis alla. Ett öppet sinne är alltid bäst =)

Det jag egentligen ville få fram med denna långa osammanhängande texten var att jag absolut inte syftade på Sofia i mitt inlägg.. hehe.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet! Beundrar er båda två.

Ska jag vara helt ärlig dömde jag dig också i början Linn, hade varit inne på din blogg en gång för länge sen och kommer ihåg att jag tänkte att du var nog en dum fjortis-snobb. Och när Genne tänkte skapa blogg med dig undrade jag hur fan hon tänkte.

Nu skäms jag över hur jag tänkte om dig, jag skäms över att jag dömde dig på ett helt skevt sätt! Min uppfattning om dig har verkligen förändrats, du verkar vara ödmjuk, snäll, mogen och rider dessutom jättebra och skriver sjukt bra.

Ska bli kul att lära känna dig mer i bloggen, och förlåt än en gång att jag dömde dig. Hehe, lycka till i framtiden!

2010-11-30 @ 22:07:46
Postat av: Linn Olsson

Anonym: Starkt att du vågar stå för det!=)

Det är lätt hänt, och jag förtjänade nog din dömning också ibland. Ibland är det lätt att ta på sig ett "skal" för att skydda sig, för att man inte riktigt vågar visa att man är osäker och kan ta åt sig av vad folk skriver. Så gjorde jag under ett långt, långt tag.



Men du har rätt, jag är egentligen väldigt ödmjuk och försiktig även om jag är en stark person som har mycket åsikter som jag står för. Men jag är ingen speciell, en riktig nobody som bara skapade sig ett oäkta skal genom bloggen schalalaaolsson.



Tack själv för att du vågar tänka om =)



Kram Linn

2010-11-30 @ 22:33:31
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: carro

Med min kommentar om att sofia kan uppfattas som dryg var inget illa menat utan ville bara påpeka att folk kan uppfatta henne som väldigt kort. men jag erkänner, man skrattar ihjäl sig när hon droppar kommentarerna HAHA. alla älskar vi dig genne haha ;)

2010-12-01 @ 09:34:53
Postat av: Annika

Alltså, jag har aldrig träffat Genne, men som du skrivar, finns ju en anledning att man tycker att det är kul att läsa hennes blogg (och din)!! Hon har nåt som gör henne intressant, även om man inte alls känner henne! Verkar vara en skitcool tjej, är iaf det intryck hon gett mig!!

2010-12-01 @ 22:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0