Linn Olsson

Hej på er :)
Tänkte skriva en liten presentation om mig och mina hästar i ett inlägg till att börja med så ni känner att ni har lite koll på mig och vem jag är.

Jag heter Linn Olsson och är femton år gammal. Jag har ridit sedan jag var väldigt liten och har alltid varit envis och viljat ta mig långt vilket jag fått kämpa för ordentligt under mina år som ryttare. Jag bor på en egen hästgård på Tjörn, vi har sju boxplatser, paddock, manege och duktiga tränare som är här och håller träningar - så jag kan alltså hålla mig hemma och behöver inte åka runt för att få rida inomhus eller träna vilket är superskönt!=)

Jag tränar för Emma Emanuelsson (hoppning) och Maria Hagström (markarbete, lydnadshoppning och Dressyr).

Jag som ryttare har ridit otroligt mycket hopphästar under mitt liv då jag hjälpt till mycket med att utbilda och tävla andras hästar utöver mina egna. Jag tävlar i banhoppning på Nationell nivå på ponny.

Det jag lärt mig allra mest utav är nog att jag aldrig fått en "färdig" häst så att säga, utan alla har jag fått jobba mig upp tillsammans med vilket har varit mycket lärorikt och helt fantastiskt! Antingen har dem varit unga och gröna eller helt enkelt inte så bra ridna och oerfarena. Jag tror mycket på att ett starkt band till sin häst och kärlek är viktiga ingredienser för att komma långt i ridsporten oavsett gren man tävlar i. Så mig och mina hästar får ni följa i en ständig utveckling tillsammans hela tiden, vi kämpar varje dag och varje pass för att bli bättre tillsammans :)

Nu till våra hästar -

Winnetoo
*2003
Imp. Holland


Winnetoo eller "Winnie" som han kallas är min tävlingsponny. Han är en D-ponny som varit i min ägo i snart två år. Vi köpte honom som grön sex-åring utan någon direkt erfarenhet av varken träning eller tävling. Vi har verkligen fått kämpa oss upp dit vi är idag tillsammans så att säga :) Han har varit en häst där man verkligen kan säga att det varit "blod, svett och tårar" i våran resa tillsammans. Vi har fått kämpa hårt för att komma dit vi är idag, med många många motgångar. Men det finns ingenting bättre än när det till slut släpper och allt bara sitter, man är ett och ingen kan ta ifrån oss det starka band vi skapat till varandra på vägen!

Vi har som högst startat Nationell MSV B (120cm) tillsammans, debuten i den klassen var nu i helgen på Adventshoppet i Trollhättan faktiskt - vilket gick alldeles strålande!

Winnie är den ponnyn jag alltid drömt om som han är nu, välriden, häftig och fräck både att titta på och rida, lydig, extremt känslig och het men med ett stort hjärta utav renaste guld. Den här ponnyn ligger mig varmt om hjärtat och ni kommer förmodligen höra mig prata en hel del gott om honom ♥

Ett videoklipp från Winnies senaste runda - MSV B (120cm) på Adventshoppet.

Silvia
*1994
Danskt Varmblod


Silvia är min mammas storhäst på 173cm. Dock har jag ridit henne väldigt mycket och hoppat henne, för det är mer en vad mamma vill göra ;) En super rolig häst att rida enligt mig, dock saknas det enormt mycket lydnadsarbete och ridbarhet i henne ännu då hon kom till oss i ett extremt dåligt skick för snart ett år sedan. Tack vare mamma och pappa lever den här hästen idag, så mycket kan jag säga. Mer detaljer om det går jag inte in på faktiskt.

Jag trivs verkligen på den här känsliga, spänstiga, heta damen så vi ska nog kunna komma en bit på vägen iaf tillsammans!
En himla intressant häst att följa enligt mig :)

Film från hoppträning


Pontus
*1993
Shettis/Welsh


Pontus är min systers första ponny, en liten B-ponny på 123cm som ser ut som en shettlandsponny med lite för långa ben ungefär ;) En VÄLDIGT speciell ponny som kommer stanna i våran ägo tills den dagen han inte kommer finnas mer. Vi kommer aldrig att sälja honom, dock har vi småtjejer som är här och pysslar och rider honom nu för tiden :)

Misty Lighting
*2000
New Forest

Max som han också kallas har jag inte ens en bild på ännu, han kom hem till oss för ca en vecka sedan =)
Han är till min lillasyster. 
Har gått L:B hopp och L:A dressyr. Jag kommer även hjälpa henne en hel del med honom, så ni kommer få lära känna honom bättre i bloggen med! 
Dessa fyra hästar kommer ni se mest utav i mina inlägg alltså, dock händer det titt som tätt att jag har hemma lite såkallade "bonus-hästar" och ponnyer här. Vissa till försäljning, vissa för utbildning osv.
För det mesta har jag mest sånna här hästar och ponnyer på sommrarna då jag har mindre i skolan och kan ha det som ett perfekt och riktigt roligt sommarjobb!
Dessutom är det mer tävlingar då och därför lättare att vidarutbilda och sälja.

Många utav dessa hästar får ni vara med och följa, men det finns också dom som inte näms i bloggen. Det beror lite på syftet med varför jag har hästen/ponnyn och vad ägaren själv tycker :)

Men som sagt, nya hästar kan dyka upp runt mig hela tiden!


Tenkshoevens Lucky
Ägare: Annie Kvillebo


Esse Zlooty
Ägare: Ella Bengtsson


Charlotte
Såld till Finland

Min teori är att med kärlek till sin häst kommer man längst, att vara kompisar och sammarbeta inne på banan är nyckeln till bra resultat i hoppningen! Jag uppskattar mina hästar till 110% och visar dem alltid hur mycket de betyder för mig och hur bra dom är, hur det än gått inne på banan så är våran relation alltid desamma ♥




Nu hoppas jag att ni fått en lite klarare bild utav mig och mina hästar, ni kommer ju att få ta del utav min vardag mycket under den kommande tiden - så vänta bara - vi hörs!




Kommentarer
Postat av: Annie

Skönt att ni är tillbaka! :D Ni är mina absoluta favoritbloggare, då ni verkligen inte bara ser era hästar som maskiner, som så många andra verkar göra..

Härligt med både hoppning och dressyr också :)

2010-11-22 @ 21:11:13
Postat av: Matilda

Vad har hänt med Goldfever ? :)

2010-11-22 @ 21:14:06
Postat av: Koja

Va bra att ni har en blogg. Skall bli roligt att följa

er båda.

2010-11-22 @ 22:19:15
Postat av: Amanda

Är jag helt fel ute eller kan Max ha stått på Göteborgs Fältrittklubb innan han kom till er? :P

2010-11-22 @ 23:15:00
URL: http://whadri.blogg.se/
Postat av: Linn Olsson

Amanda: Nej, du har helt rätt! Han är köpt från GFRK :) Mizty Lighting.



Kram Linn

2010-11-22 @ 23:27:46
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: elin

Heter han inte mitzy light? jag har tävlat han på gfrk och då hette han så xd

2010-11-23 @ 09:57:08
Postat av: Bella

Du är lyckligt lottad som har så fina hästar linn! :)

2010-11-23 @ 10:01:45
Postat av: Anonym

Duktig du är! Ska bli riktigt kul att följa denna blogg.

2010-11-23 @ 16:39:41
Postat av: linnea - tävlinliligsryttaren som sattsar

Finns typ ingen bättre hoppryttare att vända sig till?

Du kommer bli en stooooor förebild för många!

Du e grym <3

Fortsätt såhär :D

2010-11-23 @ 19:44:49
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Klara

Otroligt roligt att du börjar blogga igen! :D Så nu är iaf min absoluta favoritblogg tillbaka! :)

2010-11-23 @ 21:13:13
URL: http://ponnyhopparna.blogg.se/
Postat av: A m a n d a

weij äntligen får vi läsa om dig igen linn! :D

2010-11-24 @ 08:07:23
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: dana

hahahah max heter mitzy light och kommer från gfrk. han har gått la/la o är en läskig och sur häst.

2010-11-25 @ 23:11:52
Postat av: dana

har massa bilder från hans tid på ridskolan föresten

2010-11-25 @ 23:13:14
Postat av: Sofie

Hej!

Mitzy stod hos en gammal klasskompis till mig innan han köptes av den ridskolan. Då var han en jättefin tävlingsponny i framförallt dressyr då ryttaren satsade mest på det:)



Hon som ägde honom heter Ida Andersson och bor i Vara, hör av er till henne, hon tycker säkert att det är jättekul att få reda på vart hennes gamla ponny har hamnat!

2010-11-26 @ 14:06:52
Postat av: matilda

Står Mitzy Light hos dig? :)Hoppas han trivs bättre där :)

2010-12-05 @ 14:24:17
Postat av: jennifer

skulle du kunna vara snäll lägga ut en länk på din model sida??

2010-12-28 @ 22:43:23
URL: http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#a1g

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0