Hoppträning

Både jag och Sofia har hopptränat idag, haha!

För mig gick det dock mindre bra. Eller hästen (idag var det Winnie) var HUR fin som helst - som alltid. Men jag är riktigt besviken på min egen ridning. Han är het och stuttsig och istället för att vara iskall och våga rida igenom i en stor galopp i svängarna så börjar jag plocka och pilla, tar bort hela galoppen och får sedan skjuta iväg eller backa mot hindren. Ett vanligt misstag som man lätt lägger sig till med på heta hästar - men jag tycker att jag borde lärt mig det här nu...

Iofs gör jag sällan så längre, men idag var en sådan dag helt enkelt. Mycket i huvudet utöver ridningen just nu och jag tror det påverkar mig negativt - vilket absolut inte är okej imed att det inte ska gå ut över hästen.

Ingen större fara skedd, ingen annan tänkte nog på dom här misstagen från min sida idag förutom jag själv. Men det räcker ju gott och väl, jag är duktig på att bli frustrerad på mina egna misstag så det behöver sällan någon annan bli ;)

Men som sagt, Winnie var fin och hoppade som vanligt strålande!
Skärpning på mig bara.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0