Globen Horse Show

Bara jag som sitter och tittar på direktsändningarna från Globen? (Det går att se på SVT play för er som missat detta.) Just nu är det hoppning som rullar på, och ja, jag kollar på hoppningen haha! Minst lika intressant som det andra.

Blev bara störtförtjust i Robert Whitakers häst! Riktigt riktigt fin var den, så himla hinder-glad och hoppade riktigt fint! Gillade verkligen att den var kvick under sig med benen, och så pass kort, och för att vara ganska liten också? Ah ne, absolut att det här var en av de charmigare hästarna under kvällens gång!

Favoritryttaren är dock vår kära Roffe "Rolf" Göran Bengtsson! Mjuk, känslig och enormt kall under hela utföranderna. Grym med andra ord! Han är verkligen en av världens bästa förebilder inom ridning!

Förövrigt tyckte jag att det var ett riktigt fint "öppnande" av Globen som de gjorde på kvällen med den vita araben, islandshästarna, frieserhästar och vad det nu var mer.. roligt med lite variation och historier om man kan säga så.

Vad ser ni fram emot att få se för ekipage/ritter/shower under Globen-tävlingarna?
Har ni under kvällen sett någon favorit ännu?


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Jag hade verkligen velat åka dit! :DD

2010-11-26 @ 21:31:07
URL: http://poonien.bloggplatsen.se
Postat av: Bella Tovek

Ponnyryttarna ;D

2010-11-27 @ 08:58:05
URL: http://bellatovek.blogg.se/
Postat av: emma

KAMELEN SOM GJORDE GALOPPOMBYTE I VARANNAT STEG VAR LÄTT BÄST :D

2010-11-28 @ 12:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0