Bildbomb - ridning i snön

Dagens outfit


Hjälm - GPA speed air "star"
Jacka - MQ, vet inte märke. (hatar att rida i ridjackor för att dom nästan alltid har sån där äcklig resår där nere :P)
Sjal - HM
Vantar - Equline
Ridbyxor - Moutain Horse jeans
Strumpor - Kingsland
Stövlar - Pioneer Crocodile

Winnetoo red jag först!
Han var faktiskt riktigt, riktigt fin! Inte alls sådär dunder het eller galen, utan väldigt ridbar och lugn. Han arbetade jättefint och jag lösgjorde jättemycket med skänkelvikningar, öppnor osv. Red i kort galopp men med mycket tryck för att arbeta honom lite extra!

Outfit a la Winnetoo

Träns - från My One. Swarovski pannband och blingat på nosgrimman.
Brösta - Från My One med swarovski.
Sadel - Prestige Paris
Magplatta - Knight
Schabrak - Nalle puh från Z-täcket + fårskinnspadd.
Ländtäcke - Nalle puh från Z-täcket.
Benskydd - Ludd damasker från Showmaster fram och Lindor + paddar från Equline bak.














Hihi, nöjd ponny!

Silvia som jag red direkt efter var desto tokigare!
Hon höll faktiskt på att skjuta av mig idag :O Det brukar inte hända så ofta att mina tokisar får av mig, men idag var det nära ögat när hon börja skjuta rygg och bocka. Det blir sånt jäkla schvung i hennes rörelse så man bara flyger upp ;) Men i slutet lugnade hon sig och blev jättefin!

Outfit a la Silvia

Träns - Goldmedal med swarovski
Sadel - Prestige Paris
Sadelgjord - Bucas för skavkänsliga hästar
Schabrak - Kingsland + fårskinnspadd
Ländtäcke - Z-täcket
Benskydd - Showmaster damasker fram och Dyon fårskinn bak.














Max skötte sig utmärkt!
Jag red igenom honom mycket i trav och flyttade honom för skänklarna och lösgjorde honom i bogarna. I galoppen jobbade jag med trycket från bakkärran - något som måste jobbas mycket med i framtiden då han lätt blir lite markbunden bak.

Outfit a la Max

Träns - Glen Gordon
Sadel - Albion
Sadelgjord - Globus gel
Schabrak - Ullareds "döskalle" schabrak
Benskydd - Vita veredeus + rosa boots från Catago.















Kommentarer
Postat av: Ebba

Himla fina allihop, både du och pållarna!:D

2010-11-28 @ 18:16:48
Postat av: Tilda

gud va lite snö ni har, här i östergötland är det flera decimeter :O

2010-11-28 @ 19:32:16
Postat av: Alma

Hade tänkt att blingblinga mina stövlar, stigbyglar, spö osv. Undrar om det är okej att jag gör som dig på min GPA? skulle bli supergla för det är dösnyggt! :D

2010-11-28 @ 20:14:10
Postat av: jenny

Jätte fina bilder! :D Men jäklar vad lite snö ni har :O vi har en halv meter överallt hemma :O



men ni ska vara glada för att ni inte har så mycket, för det är kanska svårt att rida :(

2010-11-28 @ 20:24:46
URL: http://gloryzelia.blogg.se/
Postat av: Angelina Svedbo

Vad lite snö ni har :O haha jag bara ÄLSKAR din ponny Linn (L) Red också min ponny i snön idag , och fy fasen så pigg hon vha xd

2010-11-28 @ 20:29:41
URL: http://dressyrofc.blogg.se/
Postat av: dana

okej jag ändra mej!

GUUUUUUUD vad fin maxen har blivit!! shiit skillnad redan... innan gick han med öronen strukna bakåt HELA tiden, men bara av att kolla på bilderna ser man ju att han har det bra! all cred till er, och lycka till med denna finna ponnyn! ta hand om honom <3

2010-11-28 @ 20:52:11
Postat av: Gaabbs

skitkul att ni lägger upp och skriver var grejerna kommer ifrån! :) tror det faktiskt är sånt man tjänar på i längden, folk vill ha insperation!

2010-11-28 @ 20:58:06
Postat av: Anonym

varför har du för litet täcke till bruna hästen och inget alls på den bruna ponnyn?

2010-11-28 @ 21:21:12
Postat av: Linn Olsson

Anonym:

På Silvia så hjälper täcket där jag vill att det ska hjälpa - värma hennes rygg. Det är litet utseende mässigt men hon behöver hållas varm på ryggen och rumpan och då är det perfekt.



Max behöver inget täcke - där är svaret.

2010-11-28 @ 21:29:44
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: anonym

Jättefina hästar Linn :)

Men vad har hänt med Goldfever?! Och är Max eran nya ponny?:)

2010-11-29 @ 07:48:09
Postat av: :)

Hej, hur länge brukar du rida varje häst och hur lång tid tar det ungefär med varje häst (allt medräknat, ex borsta, sadla, tränsa, göra iordning efter)? :)

2010-11-29 @ 08:55:23
Postat av: gabby

åh vad glad jag blir av att se att fina lilla Maxie mår bra! :'D



saknar den busen något otroligt men det är ju helt underbart att han mår bra och trivs så bra nu =')

2010-11-29 @ 16:18:12
Postat av: Julia Gustavsson

Snygga outfitss, gulligt med Nalle Puh, han är min favorit:D

2010-11-29 @ 17:25:40
Postat av: Julia

En fråga bara varför rider du ofta med teknikskydd på Silvia? Någon speciell anledning, det är väll ganska slitande för hästen ;)

2010-11-29 @ 18:19:42
URL: http://julleduvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0