Bästa tävlingarna 2010

Jag är en riktig vintermänniska och älskar den här årstiden - till och med är de absolut bästa tävlingarna på Vintern enligt mig! Det är ju då dem lite större nationella vinter-meetings kommer igång. Finns såklart större urval på tävlingar på sommrarna men jag bara älskar dem här nationella tävlingarna på vintern, mina hästar är alltid som fräschast just nu när dom fått hoppa och tävla under sommaren sedan fått smälta allt i en lugn höst för att sedan gå dem sista stora tävlingarna för året!

Jag tänkte berätta om två stycken grymma meeting jag hoppat i vinter - nämligen Änglahoppet och Adventshoppet! Jag tänkte även blanda in lite resultat och filmer, tänkte att det kan vara kul att få en lite större bild utav mig och Winnie vilket ni får genom att se oss på film istället för att bara läsa eller se bilder så att säga :)



Borås Fältrittklubb som tävlingsplats är den absolut bästa tävlingsplatsen i sverige jag varit på, helt klart!
Superfin tävlingsmanege med ett kanonbra underlag samt två maneger till så dom har alla förutsättningar för att kunna göra så grymma inomhustävlingar som dom gör! Sedan allt runt om är ju också helt otroligt fint, anläggningen i sig och med det mysiga Cafeet (eller ska man kalla det resturang?) med riktigt bra mat och allting. Funktionärerna är trevliga och proffsiga - allt är grymt bra anordnat! Garanterat min favoritplats att tävla på!

Iår tävlade jag Winnetoo på Änglahoppet Torsdag till Lördag.
Vi hoppade -
Torsdag - Warm up L:A(110cm)
Fredag - Kval 1 L:A (110cm)
Lördag - Kval 2 L:A+5(115cm)

I warm up klassen hade vi 4 fel, ett ner. Jag klantade mig på att relaterat avstånd så vi kom alldeles för nära en maxad oxer och Winnie räckte inte över då med andra ord. Jättefin runda annars!
Tyvärr har jag ingen film här ifrån =)

På Fredagen hoppade vi kval 1 där vi nollade L:An i grunden (vilket var det viktigaste för att få nollan till MSV:B - för er som inte vet ska man ha tre nollor i L:A för att få starta MSV:B) sedan hade vi två ner i omhoppningen. Winnetoo är ju bara sju år, så det här med omhoppningar är en rutin sak lite. Jag har tagit det väldigt väldigt lugnt med honom, har inte viljat stressa honom på något sett. Så det är först nu han har fått börja testa på att galoppera på snabbare och vända upp på hindren snävare - därför blir det ibland oturs nedslag.

Här har ni grunden från den rundan på film -


I Kval 2 debuterade vi L:A+5, bedömningen var A:Oa vilket betyder att hela banan går på tid och den med minst tid och minst fel vinner. Vi hade två ner även här men jag var supernöjd med rundan! Han var så himla lugn och fin, tog även en snäv väg upp mot hinder nummer sju och svängde snävt direkt i landningen vilket han gjorde SUPERBRA!

Här har ni film från hela den rundan -


En helt okej helg resultat-mässigt och som sagt, en helt underbar tävlingsplats!






Trollhättan är ju också en tävlingsplats som är så himla proffsig!
Härliga funktionärer, bra ordning, bra underlag, fina hinder och ja, bara riktigt bra! Verkligen ett ställe som jag gillar att tävla på =)

Iår hoppade vi -
Fredag - L:B & L:A
Lördag - MSV:B Debut

På Fredagen var han felfri och placerad i bägge klasserna!
Jättefin verkligen, så himla lydig och sådär underbar som bara han kan vara att hoppa!=')

L:B -


L:A -


Sedan till våran MSV debut - det hade inte kunnat gå bättre!
Svåraste banan jag någonsin ridit, hindren kom så sjukt snabbt..
Jag var så stolt över Winnie, han är helt otrolig min fina ponny!











Nu är min fråga till er:
Kan inte ni berätta om eran favorit tävlingsplats?!
Motivera gärna svaret med just vad som är bra osv, och självklart i vilken gren du tävlade i när du var där. Banhoppning, fälttävlan, dressyr, körning? aa, vad vet jag!

Dela med er av just eran favorit tävlingsplats!





Kommentarer
Postat av: Joanna

Vad har du tävlat som högst med Winnetoo? (:

2010-11-23 @ 17:28:40
URL: http://sofiajoanna.blogg.se/
Postat av: Linn Olsson

Joanna: Jag har som högst tävlat Winnetoo i Nationell MSV:B(120cm) och det är även det hösta Winnetoo i sitt liv tävlat :)



Kram Linn

2010-11-23 @ 17:37:06
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Amanda Salfjord

Jag är ju lite av en allroundryttare, så jag tävlar både hoppning och dressyr. Detta året har det bara blivit dressyr, och i dressyren gillar jag mest att rid på Strömma! De har en stor paddock att rida fram i och ett ljust och fint ridhus med dressyrstaket och läktaren lagom nära.

När jag hoppar gillar jag mest Troya horsa arena. För det är en stor och ljus manege som min ponny gillar att hoppa i och de har oftast roliga banor där. Den ligger också väldigt nära.



Ska ju hoppa mer 2011 och få in rutin, och jag vill bara säga att man blir riktigt glad av att kolla på dig och winnie, verkligen super duktiga! ;)

2010-11-23 @ 17:43:11
URL: http://amazoon.blogg.se/
Postat av: nanna

vad skönt att du börjat blogga igen linn, kändes lite konstigt att ha följt din blogg länge men sen inte typ veta hur det har gått för dig och winnie. När är det dags för storhäst? :)

2010-11-23 @ 18:00:30
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: Klara

Jag tävlar bara lokal hoppning med min ponny, och av de ställen jag varit på så tycker jag väldigt mycket om Bulycke RF. Nog för att Nordhalland är stort och Billdal fint, men stämningen på Bulycke är oslagbar! Alla är så otroligt trevliga där och ja, man känner sig så välkommen. Dessutom är det snygga hinder och bra underlag! :)

2010-11-23 @ 18:01:55
Postat av: Anonym

Jag är ingen direkt tävlingsmänniska, men jag är ute på en hel del tävlingar och tittar och fotar osv. Därför vet jag kanske inte så bra hur funktionärer och organisationen är, men jag ska berätta utifrån vad jag vet.

I alla fall, Runstens gård är nog den bästa tävlingsplatsen jag varit på! Hela stället är awesome. Terrängbana, stor gräsbana, liten paddock och ett jättestort ridhus med grymt bra underlag. Dem ställde ju även till med Ponny SM i somras, det verkade ju ha gått jättebra vad jag såg.

Har varit där på kurs också, och vi fick bo fint och det serverades god mat och folk var trevliga. Bra ställe!



Måste även få berömma denna blogg, den är verkligen jättebra! Gillar era varierade inlägg och trots att ni bara bloggat på denna blogg i två dagar så älskar jag den, hehe. Men jag har ett önskemål, skulle ni inte kunna skriva i ett inlägg hur ni lärde känna varandra, hur ni umgås och så vidare? Skulle vara superkul att veta.

Tack för en bra blogg.

2010-11-23 @ 18:18:08
Postat av: Lovisa

Jag tror det blir Varberg eller möjligtvis Tidaholm.

Men Varberg är lätt bäst, var där i somaras och allt var perfekt:)

Sen vet jag ju om flera fina tävlingsplatser där jag inte vart än;)

Men stort + Varberg och Tidaholm!

2010-11-23 @ 18:54:38
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: linnea - tävlinliligsryttaren som sattsar

Jag älskar Billdals Ridklubb. En stor arena med otroligt vacker kafeteria och älskar läktaren i ridhuset.

Det bästa jag vet hos dom är deras underbara underlag. Har bara tävlat där en gång men oj vad jag fastnade för det stället. Tävlade där i våras på Division 1. Det som är bra är att dom har stor paddock och man kan få hoppa fram på två olika ställen. Antingen i paddoken eller i ridhuset. En STOR hiss till det. Tävlade då i hoppning :)

2010-11-23 @ 19:57:56
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Lisa

Min favorit plats- på vinter är Helsingborgs fältrittklubb, 13-spelen! Själva tävlingen kan man ju inte klaga på. Anmälning brukar stängas efter 10-15 min för då är där fullt, d.v.s. 800 starter. RIdhuset är stort, fint, och öppet, med bra banor roliga hinder, priser osv.. Dessutom är där flera "tält" som är där, bl.a. CWD & Equipe. Ehm, ja, det är väl det! Dessutom är där jätte mysig stämning, hihi :)

2010-11-23 @ 20:26:49
URL: http://lisajohanssoon.blogg.se/
Postat av: Elvira jansson

Karlstad ridklubb är min favorittävlingsplats tror jag ;)

2010-11-23 @ 20:32:43
Postat av: Anonym

Blev du nolla i 120? hehe:)

2010-11-23 @ 20:39:36
Postat av: Moa

haha, vad rligt att du tycker så om våran hemmklubb Borås! :D

2010-11-23 @ 20:45:36
Postat av: Mathilda

Skulle inte någon av er kunna skriva hur ni knoppar era hästar. Jag försöker knoppa min ponny, men det blir bara väldigt, väldigt fult haha^^ såg på filmerna att winnie hade väldigt fina knoppar så de hade varit kul att veta hur ni gör :P

2010-11-23 @ 20:48:22
URL: http://mathildaochjulija.blogg.se/
Postat av: Catrine

BFK är otroligt proffsiga tävlingsarrangörer, jag håller med dig till 100%! :D

2010-11-23 @ 21:00:50
URL: http://catrinek.blogg.se/
Postat av: Sandra

jag gillar alingsås rk faktiskt men även tfrk och närk.

Närk har nog snyggast paddock för utomhustävlingar under vår och sommar, tfrk har bra ridhus, trevlig personal och har oftast väldigt bra banor - jag själv är ju även hoppryttare!

Alingsås har snyggt ridhus, bra personal. snygg terräng och ligger bra till tycker jag! :D

2010-11-23 @ 22:33:39
URL: http://absolutsvanholt.blogg.se/
Postat av: Jessica

När jag åker på träning så är allt rent och fint.. Och när jag kommer hem är det höigt, spånigt, dammigt.. Har ni några tips på hur jag kan undvika det när jag åker på träning? :)

2010-11-24 @ 09:50:50
URL: http://caspiantage.blogg.se/
Postat av: Bella

Kul att du gillar TFRK, det är nämligen min hemmaklubb! :D

2010-11-24 @ 10:47:16
Postat av: Ida

ÄLMHULT LINNÉBYGDENS RIDKLUBB!

både inne o ute tävlingarna är super där tycker jag!

stor fin ute bana o 2 ridhus även en till utebana!

Trevliga funktionärer ocg helt klart en bra annläggning!

2010-11-24 @ 18:24:14
Postat av: Anonym

håller verkligen med om BFK, dom anordnar jätte bra tävlingar! allt brukar vara i stort sätt perfekt, mycket stort plus till att dom har en så bra kafeteria. det är tråkigt när man kommer ut till tävlingsplatser där man endast kan köpa fika. men på BFK kan man köpa allt möjligt! ska bli roligt att se om dom anordnar borås grand prix lika bra som vanligt! :D

2010-11-25 @ 14:34:21
Postat av: Therese s

Det såg fint ut! :)

2010-11-26 @ 09:37:08
Postat av: Johanna

1. Min favoritplats att tävla på är Ödåkra RS

Jag tävlar bara klubbtävlingar ifs, men örs tävlingar brukar få bra betyg av ryttarna och överdommaren :)



Jag har en fråga till dig Linn!

Ska du till Trettonspelen i Helsingborg?

2011-01-02 @ 16:33:01
URL: http://stallkompisarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0