Plugghezt

Hej på er!
Sitter i skolan och har nyss fått tillbaka två prov.. blev ett MVG på mitt datakunskapsprov, och ett jobbigt VG på mitt djursjukvårdsprov, 2p från MVG :(  lite surt faktiskt, okej jag är sämst i världen på att plugga, jag kan allvarligt talat inte.. Tänk ooom jag hade försökt anstränga mig till detta, då hade jag haft MVG:et. Förra djursjukvårdsprovet handlade om sjukdomar, osv, och utan plugg fick jag MVG på det, eftersom jag är intresserad av det och har så mycket erfarenhet utav det. Det blir liksom roligt och intressant! Men detta prov handlade om "föl, avel, brunst" och så vidare, vilket jag inte tycker är speciellt intressant - inte mycket jag snappar upp.. Men man blir faktiskt irriterad på sig själv att man är så lat, och är otroligt dum så att man inte KAN plugga. Jag KAN helt enkelt inte, har inget förstånd hur man gör, hur man får in saker, osv osv. Jaja, kan väl som minst få ett VG i slutbetyg, men skulle kännas riktigt bra med ett MVG!

Datakunskapet är nog tack vare att man levt så länge vid datorn, utom o innan sitter ju alla saker (a)

Får bli en go bild från falsterbo i sommras med älskade Gabbi som får glädja oss en vinterdag ♥

Är ni bra på att plugga, hinner ni med när ni har hästar osv?
Själv prioriterar jag mina hästar först, och är jäkligt dålig på att göra saker i skolan..
Känner inte att jag hinner med skolarbetena, hästarna är viktigare.

Kommentarer
Postat av: Mirja

Är precis likadan. Hästarna tar jag före, det gör jag alltid vad det än handlar om. Nästan alla som jag vet/känner skriver "skolan är viktigare just nu"

Men haha, inte för mig. Jag lägger alltid plugget åt sidan och tar hästarna före, det är inte alltid så smart kanske. Men det är så jag funkar :)

2010-12-14 @ 12:46:40
URL: http://mirjaadebruin.blogg.se/
Postat av: emma

Hästarna går först men skolan är viktigt för mig och då hjälper min mamma mig mycket med hästarna om det är mycket i skolan :) jag bruakr planera min tid väl så räcker den till :) men jag rider alltid hästarna själv då mamma inte rider alls, men skolan är verkligen viktig det är de min framtid byggs på alla blir inte världs bäst i hoppning t ex så att ha en bra grund att stå på är viktigt för mig :)

2010-12-14 @ 13:02:51
URL: http://emmaedgren.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jag pluggade nästan aldrig heller men lärde mig väldigt snabbt. Det var inte ovanligt att det enda jag pluggade var på bussen på väg till skolan och precis innan lektionen. För mig var det inte hästen som tog tid, jag hade tid att plugga men orkade inte :P Fast jag lyckades bra ändå, hälften VG och hälften MVG när jag tog studenten. Det enda man kan undra är hur många av VG:na hade varit MVG om jag verkligen pluggat...

2010-12-14 @ 14:04:30
Postat av: tove

jag är verkligen sämst på att plugga! jag lyckas alltid skjuta upp det till dagarna innan, och då går jag bara in för det halvhjärtat :P hästarna går helt klart före! :D

2010-12-14 @ 14:07:18
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart man prioriterar hästarna först... :) Men plugga gör jag.

2010-12-14 @ 15:45:31
Postat av: Johanna, hästar + fotografering = ♥

Jag kan inte plugga, säger som du, jag vet inte hur man gör! Har typ G i allt för att jag skjuter upp allt till typ sista dagen och läser igenom lite snabbt typ :/

2010-12-14 @ 16:10:07
URL: http://johannabrogard.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej vad fotar ni med för kameror? Ha gärna denna fråga som dagens fråga då jag ej har ngn blogg :)

2010-12-14 @ 16:39:54
URL: http://.
Postat av: Sandra & Hilda§

Fin bild. :)

2010-12-14 @ 17:06:16
URL: http://sandraohildas.blogg.se/
Postat av: lovisa

fin bild:D

2010-12-14 @ 17:08:25
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur många poäng behöver man för att komma in på det ridgymnasiet som är på?

2010-12-14 @ 19:27:31
Postat av: GABBI!!!

åh häääääääääääärlig bild. fyfan vad jag saknar!! :( hatar att vi är så busy på vardagarna, fan va göttmos de hade vart om vi bodde närmre!<3

2010-12-14 @ 20:17:56
Postat av: issa knutsson:D<3

När jag såg bilden så jag bA:" e det i skåne??"

haha det är stranden neranför falsterbo va?? typ 150 m ifrån ingfånfen? isåfall va jag där i sommras xD



Förut så hade jag typ g ialla ämnena, och orkade inte bry mig.. Men nu har jag hälften vg och hälften g:) och jag har 4 hästar, rider oftast 1 , och tricktränar lite med dom andra:)

2010-12-15 @ 09:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0