Nyårslöften till 2011

Varför känns det som en vana för mig att skriva "hemma från en shoppingdag i Göteborg"?
Haha, tror att jag har skrivit minst 4 överskrifter bara den senaste veckan med det. Men idag har jag tagit mig en sväng till Götet för att införskaffa det sista innan årsskiftet! För ingen har väl missat att det är nyår imorgon..?

Det blev små men mycket saker. Jaja, det behövs alltid! Köpte världens sötaste navelsmycke i alla fall! Lääängtar tills att jag kan byta den jag har i nu. Men men, imorgon 00:01 börjar mitt nya liv - förhoppningsvis når jag mitt mål att inom några månader ha gått ner i vikt, blivit smal, och även komma iväg utomlands och få färg.



Det är så svårt det där med att sätta nyårslöften tycker jag.. Vissa år säger jag liksom att "okej, detta skall jag inte göra".. så håller det säg sådär 2-3 dagar? Kanske en hel vecka! Men sen är det likadant som vanligt, och allt skiter sig, haha. Känner ni igen er!?

- I vanliga livet utöver hästarna, så blir mina mål det jag skrev över, jag ska träna sönder rent ut sagt. Nejmen verkligen träna träna träna, om jag så skall ligga död på golvet. Jag SKA klara det. Jag SKA bli smal!!! (Okej, nu har jag till och med sagt det här, illa om jag inte klarar det. Finns risk till det... fast nej, jag ska fixa det! Hoppas ni kan peppa mig!)

- Äta nyttigare, sluta med godis, pizza, chips, cola, allt skit. Undantag finns EVENTUELLT vid absolut speciella tillfällen. (Födelsedag utan tårta är ingen födelsedag tex..)

- Sluta bita på naglarna - vilket är omöjligt. Men hur äckligt och fult är det inte med korta nerbitna naglar!? Svinfult! Men har man en gång börjat, och gjort det hela livet är det så svårt.. Funkar inte äns med anti-bit typ haha. Försöka att prioritera saker bättre, bli bättre på att kunna välja saker och inte alltid få den besultsångesten, samt ta vara på mig själv, inte stressa sönder mig osv som jag lätt gör.

- Klara körkortet! Hoppas ta det redan runt min födelsedag, 25 Mars..

- Resa utomlands med kompisar, kunna träna upp min katastrofala Engelska som jag alltid haft problem med.

Carlstad Sun Summer Cup 2010 - brunheten! något jag vill vara så enormt året om..

Och till det som ni kanske bryr er mer om - hästarna/ridsport. Man bör egentligen sätta sig ner, titta igenom vad man klarat av det gående året, och vad som är rimliga mål och vad man kan ha som drömmande mål. Men det som kommer upp i mitt huvud såhär är i alla fall följande, med främst Mahjong eftersom att det är honom jag kommer ha bergsäkert året ut:

- Ha ett underbart tävlingsår. Sätta allt som vi inte satte förra året, och bara göra vårt bästa. Få in den där känslan vi fått ett fåtal gånger på banan, och kunna chilla runt på banan. Det skall kännas lätt och roligt, och gå bra! Jag vill uppleva det igen, och med min Mahjong. Vi hade en fantastisk vår - ge mig den tillbaka!


- Fokusera i min bubbla, veta mina gränser och mål. Jag som person har redan utvecklats mentalt, skall i tävlingssammanhang inte längre känna den pressen och stressen som jag har när folk tittar på mig, och då jag vet hur mycket skit det är bland hästmänniskor. Jag skall lära mig att vara i min bubbla, hålla mig kvar där. Ibland försvinner fokuset och bara genom att en person tittar på min ritt så ramlar jag ur min bubbla, slarvar, blir stressad, och börjar rida riktigt dåligt! Och allt det känner ju Mahjong av, vilket resulterar till en inte alls bra ritt eller känsla. Så det skall jag verkligen ta tag i, jobba för - och jag tror att jag är på god väg. Allt tack vare att jag kommit över förra året, med mycket skit och mycket jobbiga delar. Nu känns det som om jag pustar ut, det är inte 3:e världskriget längre.

Nu vet jag om att det är mitt sista år, och då vill jag bara ha så jävla roligt med den jag verkligen älskar!
Nu är det min sista chans att få ha roligt. Nu har vi kämpat och haft det så jobbigt, nu ska vi glida och inte pressa. Gliiida runt och njuta tillsammans Motgångar får komma, bara vi har roligt och känner att vi är ett team!

Det är nog mina största och främsta mål. Och som är möjliga. Sedan har man ju alltid massa med småsaker, och kanske för stora mål, men som man kan sätta för att jobba imot i vilket fall. Möjliga + Drömmål:

- Nationell placering
- Hitta världens bästa hem till Martijn
- Starta en LB hoppning på Mahjong (han var ju så nära att nolla den i div 2 finalen 08!!!)
- Ha mycket galna och roliga skogsturer
- Nå 63-64% i nationell FEI
- Ind. SM 2011

Ja, man kan inget mer än att kämpa och försöka! Jag vet att både jag och Mahjong har många gränser som sätter stopp, men ingen kan ta ifrån oss att drömma - och att försöka! Hoppas att det blir ett underbart 2011, med mycket skratt, människor, framgångar och kärlek!

2010 var ett år då jag som människa gått ett steg längre, lärt känna helt otroligt mycket folk, klarat mig mycket själv och tagit ett ytterligare steg in ivuxenlivet på många punkter. Det har också varit ett år med mycket gråt och motgångar, speciellt i hästsammanhang, tävlingar osv. Stress, som har påverkat i många olika situationer. Men man får ta fram allt bra och posetivt!

Nu får jag väl snart sluta tänka att det är mitt sista år, det går i huvudet hela tiden. Jag kommer inte kunna förstå det när året är över! Jag har ALLTID, ALLTID tävlat ponny! Sedan jag var barn! Och helt plötsligt kommer man inte få vara med i den härliga stämningen som är på ponnytävlingar, iaf mindre tävlingar!? Inte som själv tävlande i alla fall, giltlig i avdelningar utan ungponny i alla fall.. :/ men jag kommer säkerligen att följa med folk på alla ponnytävlingar som finns, som tränare eller coatchare eller bara publik när jag själv inte får tävla ponny längre, jag lovar haha!
Ahja, dags att se framåt, vi har ETT HELT ÅR att ta vara på och göra så enormt många minnen av!



Live life and love life..


Kommentarer
Postat av: Emelie Källman

Håller verkligen med om naglarna..! Har slutat en gång i ett halvår, men man börjar ju efter ett tag :o

2010-12-30 @ 19:01:21
URL: http://mellliie.blogg.se/
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

"Sluta bita på naglarna" - haha :o) Har samma problem, men efter min tandfraktur så kunde jag helt enkelt inte. Blev typ knäpp xo)

2010-12-30 @ 19:27:59
URL: http://donn.se/ridboken
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

Var helt inne på naglarna att jag glömde skriva; Lycka till med dina mål, håller tummarna för er sista tävlingsåret och hoppas ni får superkul tillsammans! :o)

2010-12-30 @ 19:30:40
URL: http://donn.se/ridboken
Postat av: matilda

Måste bara säga att jag älskar eran blogg och alla era underbara bilder! :D <3

2010-12-30 @ 20:40:50
Postat av: Sara

ett tips där med naglarna är t.ex att tugga tuggummi, så att du så ofta som möjligt tuggar på något annat. be också människor i din omgivning att hacka på dig. jag bet på naglarna förut men testade med grejerna över och till slut så lyckades jag sluta.

lycka till :D jag vet hur svårt det är!

2010-12-30 @ 20:42:42
Postat av: Anonym

så att du vet. Du är inte tjock någonstans utan har en sund och snygg figur. Tycker det är tråkigt att du ser på dig själv på det sättet. Speciellt när ni har så många läsare och vissa som kanske är överviktiga blir påverkade av det med tanke på att många ser dig som jag. En vacker, smal tjej. Men som sagt ser du antagligen inte dig själv som så. Vilket är tråkigt...

2010-12-30 @ 21:12:26
Postat av: Sofia Genne

Tack för tumhållning samt tips!

Till Anonym: Tack för att du försöker få mig posetiv/tycker så, men dessvärre HAR jag gått upp extremt. Ca 7-8 kg sedan jag flyttade hemifrån. Jag är långt ifrån slank och smal, och är faktiskt för stor nu, och dåligt tränad. Bilderna är från i sommras, då vart jag inte fullt så stor som jag är idag heller.. Läsarna behöver absolut inte ta på sig, jag är för stor för MIN kropp, alla är ju olika byggda. Tack igen ändå iaf!

2010-12-30 @ 21:27:38
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: jossan

Linn du e sjukt fin och jag läste din gamla blogg schalalaaolsson du vet ;) Drf vet jag mer vem du e ;) men

Sofia venne riktigt vem du e, men båda ni e sjukt söta båda två lika mkt! Ser upp till båda er<3 läser eran blogg VARJE dag och jag älskar den! <3

2010-12-30 @ 21:28:52
URL: http://jossanpennborn.blogg.se/
Postat av: Danni

Sofia först och främst lycka till med dina löften!



En fråga: Varför rider du med svanskappa på din dressyrsadel?

Vet att man brukar ha det då sadeln kasar fram men du kanske har en annan anledning:P

2010-12-30 @ 22:58:58
Postat av: Johanna

Du är jätte smal och fin!

2010-12-31 @ 14:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0