Dagens ridpass!

Winnetoo var superduper pigg idag, var ju ett tag sedan han hoppade nu.

Hoppade alltså kryss på serpentinbågar och sen även ett lite högre räcke. Han var riktigt pigg och jag fick kämpa med att få ihop dom små serpentinbågarna ;) Dock vet jag ju att han kan och att han koncentrerar sig först när hindren blir större så man får ta hans vinter temprament med en nypa salt så att säga!

Även om det är frustrerande att sitta på honom när han är totalt okoncentrerad och het.. Till slut tappar även jag tålamodet ska ni veta, menmen. Bara att kämpa på, han är inte enkel och det har jag vetat sedan första dagen - så vad ska jag klaga för?

Minst sagt så är han fräck iaf, man blir helt tagen av hans charm och hur häftig han är i både kropp och huvud. Fina ponnyn :')♥



Outfit:
Winnetoo
Veredeus benskydd runt om
Rosa boots från Catago fram
Fråskinn + Back on track padd
Rosa scapa schabrak
Z-täcket ländtäcke
Prestige Paris sadel
Knight magplatta
Capriole brösta
Capriole träns med swarovski

Linn
Catago ridstövlar
Moutains ridstövlar
Kingsland ull tröja
Kingsland Jacka
Väst från elu10
Halsduk från H&M
Hjälm från GPA

Lite korta filmklipp från övningen också:







Kommentarer
Postat av: sanna

Fina! :D

Hur gammal e han ?

2010-12-23 @ 20:40:22
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: angelina

Haha känner igen mig i dom där filmerna haha ;) min ponny är sådär även om man inte har hinder framme <3 så fina är ni :)

2010-12-23 @ 20:54:47
Postat av: ulrika

Tänkte fråga om bettet du skrev om förut, pessoa magic system bettet. Har hör att hästarna lätt får skav av det? Är så pass dyrt att man vill veta om det är värt det :)

2010-12-23 @ 21:00:27
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: Sandra | FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN!

Åh, ni är så fina Linn! :D

2010-12-23 @ 21:04:21
URL: http://ponnismurfarna.blogg.se/
Postat av: gabriella

Jätteroligt att få tips på sånna här övningar! Min häst är likadan men vi har inte dock kommit lika långt på vägen än, så har du fler övningstips don't hold back :)

2010-12-23 @ 21:51:08
Postat av: Therese

Har ni eget ridhus? :)

2010-12-23 @ 22:02:35
Postat av: Anonym

Han ser inte helt enkel ut Winnie, men du är jätteskicklig Linn!

2010-12-23 @ 22:11:31
Postat av: anna

vart kommer winnie ifrån, från första början alltså:)

2010-12-24 @ 00:24:58
Postat av: Johanna

Blir han sån på vintern, att när man tar tag i honom så kan man överreagera "Nej, nej, ryck mig inte i munnen" när man knappt har tagit i bettet?

Såg lite ut så, min häst gör så iaf x)

2010-12-25 @ 13:57:45
Postat av: Anonym

Gud vad fin han är, han blir bara finare och finare!

Men det jag bara vill ge tips om, lr vad man ska säga, det är att du sitter väldigt dåligt i den sadeln och har en grov stolsits och hamnar väldigt långt bak på bakvalvet på sadeln, och det är inget jag bara tycker eller liknande för det är fakta..det är inte något fel med ryttaren vi ett sådant problem men långa ryttare har oftast det problemet, även fast du inte är så lång men..

2010-12-25 @ 23:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0