Bildbomb från igår

Nu kommer en bildbomb från igår när Linn var här, och vi red en liten sväng på mina pollar!
Dock tog vi bara något var på ängen på båda hästarna, då de inte är mycket igång samt det är jäkligt mycket snö, så så enormt slitsamt att ha för mycket tempo så direkt på det :)

Det var ganska skymmigt/solen hade börjat gå ner, och vi var ihjälfrusna så vi hade vantar när vi fotade, höll en häst bredvid oss samtidigt osv, så bilderna är ganska katastrof, men då vet ni anledningarna! ;)


Vi kan direkt säga att vi är väldigt dåliga förebilder som på bilderna rider utan hjälm - inget vi rekomenderar för er läsare. En hjälm kan rädda ett liv. Det är inte bra att rida utan hjälm, men det är alltid upp till var och en. (Vi hade flera anledningar för dagen, thats it. Nu vet ni, och behöver inte kommentera detta.)







Martijn tyckte att det var väldigt jobbigt, men ack så jäkla roligt att köra racing i snön!









Man förstår att stackars Martijn hade svårt att gå i den höga snön!


Säkerhet var det här ja! Haha, tur att jag har världens finaste killar!





























Kommentarer
Postat av: sandra

gud vilket steg Mahjong har i snön! :D



synd att han inte har det vanligtvis också :/

2010-12-29 @ 16:22:56
Postat av: Anonym

Tänk på att ni är förebilder hörrni! använd era fina gpa hjälmar för flera tusen och va bra förebilder ist!

2010-12-29 @ 16:37:14
Postat av: Anonym

gud du kan ju inte rida linn

2010-12-29 @ 16:41:04
Postat av: sanna

Fina ni e:)

2010-12-29 @ 16:41:50
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: a

Så otroligt vackra hästar!

Märks dock att de är vana vid sofia,

stor skillnad ridmässigt :)

2010-12-29 @ 16:46:21
Postat av: linnea - En ponny ryttare

Den 3dje neråt:

Linn kan ju visst rida. Om hon inte kan rida så borde hon inte vara där hon e idag.

Hon e sjuuukt duktig! Det e väl du som inte kan rida då din Anonyma .....



Blir så arg på idioter som säger att man INTE kan rida!

Ta inte till dig Linn :)

Du e grym o de vet du ;)

2010-12-29 @ 16:48:41
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Linn kan visst rida? Har du tänkt på att det inte ens är hennes egna häst hon sitter på och kanske första gången hon ens sitter på Martijn?



Winnietoo är ett bevis på att Linn kan rida.

2010-12-29 @ 16:58:32
Postat av: Anonym

fattar inte riktigt hur man kan se på en bild hur någon rider? är det för att hästarna inte kröker nacken med linn eller??

2010-12-29 @ 17:03:07
Postat av: molly

om ni skulle ramlat av i snön så är de liksom ingen big deal.



och btw... är det i de stallet du har dina hästa i nu? (vid den ängen där ni red??)

2010-12-29 @ 18:15:45
URL: http://mollly.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Handlar inte om att kröka på nacken - man kan tydligt se på hästarnas uppsyn att de är mer bekväma med Sofia. Men som sagt, inget konstigt med det, det är ju sofias hästar och de är vana vid hennes ridning :)

2010-12-29 @ 18:25:32
Postat av: bella

hahah fan va gullig martijn är! :D

2010-12-29 @ 18:31:33
Postat av: Sofia Genne

Jag kan svara helt lätt: Linn är en duktig ryttare, och mina hästar är inte lättridna! Mahjong är väldigt välriden, men Martijn är svårare. Och han är enormt svår utomhus när han vilat så pass och är jääättepigg, dessutom att sitta upp 15 minuter på en häst och bara "leka" ute får man inte fram någonting på, så man kan inte avgöra hur en ryttare rider på bilder såhär fort. Men jag tackar så mycket över att ni tycker att hästarna är bekväma med mig, ni har ju sett fler bilder när jag rider dem också/filmer. Tacktack! Keep smile o lägg energin på att ha kul över att se lite goa vinterbilder nu istället! :D



Molly: Hästarna står en bit ifrån den ängen vi red :)

2010-12-29 @ 18:33:15
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: tilde

jättefina bilder, men dock förstår jag inte riktigt vilka anledningar ni kunde ha till att skippa hjälmarna.? haha..

men ni är verkligen duktiga på att rida BÅDA två, och sofia, dina ponnyer är stört fina! :D

2010-12-29 @ 21:39:39
Postat av: LINNEA / RIDBOKEN

Det finns INGEN anledning att INTE rida med hjälm!

Så länge hjälmen inte är 2 storlekar för liten eller för stor, då gör den mer skada än nytta ;o)

2010-12-29 @ 21:45:15
URL: http://donn.se/ridboken
Postat av: hanna

Kul att se Linn på Sofias hästar eftersom vi har fått se Sofia på Winnitoo! :D

2010-12-29 @ 21:49:22
Postat av: Jessica

Inget taskigt eller så Genne, men det ser inte fint ut att Martijns man är klippt och inte ryckt..

2010-12-29 @ 22:21:22
Postat av: Sofia Genne

Jessica: Den är som snyggast när den är klippt & ryckt för uttunningen - dock när den är lite för lång, det passar honom bäst! Nu är den alldeles nyklippt + vääääldigt kort, därför ser den förjävlig ut just nu, jag håller med! Men den kommer att bli fin! ;)

2010-12-29 @ 23:25:13
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Emma

Underbara bilder!! :D



P.s. förstår mig inte på folk som har både tid och lust att sitta och kommentera negativkrik till alla bloggare...livet blir sååå mycket roligare om man istället är lite positiv!!



2010-12-30 @ 00:20:33
Postat av: Amanda

Åhhh så fina bilder! :) Jag tkr visst det ser bra ut när Linn rider Martijn & Majhong!

2010-12-30 @ 12:10:17
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh det ser så härligt ut! :D

Varför håller man på och skriver en massa negativa kommentarer igentligen? Man kommer absolut ingenstans med det, KEEP GOING NI ÄR GRYMMA!

2010-12-30 @ 13:15:51
Postat av: MOA

HA HA! xd jag dör!

Det är absolut inte bara goingar som läser er blogg! Jag dör snart o.O! Här sitter det ngra elit-mesar & tror sig se PÅ BILD hur du, Linn rider. Hur korkat är inte det?

* Man kan inte se hur ngn rider på bild, kanske en film. Men det är irl man verkligen ser alla detaljer ryttaren gör - allt ifrån en liiiten förhållning till en klapp på manken till en liten ögning med sitsen osv osv osv!

* Om Linn inte hade kunnat rida, hur tror ni då att att ekipaget "team Linn-Winnie" kan vara på den nivån dom är på idag?

* Jag vet, VET! Att det räcker inte baraa att hästen är en elit häst som kan hoppa hus. Ryttaren & hästen måste matcha varandra, för ryttaren måste ta vara på hästens energi & kunskap. Visst finns det hästar som man kan sitta & tuta & köra på. Men en sådan ponny är inte Winnie, ja jag har sett det på film. Visst kan det vara lite motsägelsefullt att jag sitter här & skriver att det har jag sett på film. Men vissa saker kan man se på film. Som t ex att Winnie är en piggggggg ponny som iaf jag upplever & ser inte är så hiimlans lätt att rida.

* & en sista sak bara, VARFÖR LÄGGER NI ER DÅLIGA ENERGI & ERT DÅLIGA SJÄLVFÖRTROENDE HÄR, I OLSSONS&GENNES KOMMENTARSFÄLT? Så sjukt DÅLIGT!!! Ni kan ju åtminstonde sluta vara anonyma & stå för skiten ni sitter här på internet & skriver! Lägre personer får man leta efter :)!

Ja, nu har jag skrivit en roman lr ngn annan dålig bok här i kommentarsfältit, det ber jag om ursäkt för xd, men kände bara att nu får det f** räcka... :$

heja linn & sofia, ni är grymma & jag älskar er blogg! :)

2010-12-30 @ 14:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0