Åh, vilken känsla!

Jag ÄLSKAR känslan när man känner att man helt på egen hand kan lösgöra en häst och förändra problem till något positivt. Precis den känslan fick jag uppleva idag!

Max har varit väldigt markbunden bak och har inte kunnat byta galopp bak osv. Sammanfattat haft problem med olika moment på grund av sin markbundenhet i bakbenen.

Idag satt jag och gjorde en övning som jag vet har hjälpt på en unghäst jag red åt en en gång. En påhittat övning utav mig själv som är ganska komplicerad så om jag skulle försöka förklara den på ett tangentbord hade ni inte fattat ett piss kan jag lova xP Så man får änna ta det face to face och ha en häst att visa på..

Men i alla fall, tillbaka till Max. Det började med att jag "bar" runt honom. Han hängde i handen och gick på bogarna. Men det släppte lite lite i taget och helt plötsligt började han slå med svansen en massa - sedan förändrades hela hästen :O Klockrena byten där han till och med gjorde en liten kick en gång vilket han inte ens skulle fysiskt klara av innan och nu bara satt allting och hela han blev helt lealös i kroppen och så MJUK!

Min systers kommentar när hon testade att rida efter mig var:
"Det är ju en helt ny ponny!"

Åh, vad gött sånt här är!!


Har inga bilder typ på Maxen tyvärr ju, så det får bli en på Matildas fina Janicia och mig sen i somras!:D



Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vad kul :)

Skulle du kunna filma övningen nästa gång? :)

2010-12-13 @ 19:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0