Tjejer, tjejer, tjejer!

Pratade förut med några tjejer på msn och dom frågade lite hur jag gjorde för att kunna skaka av mig allt så enkelt - dom syftade på elaka kommentarer.


En riktigt typisk tjejig kommentar ramlade in under ett inlägg idag t.ex. Hon menar på att vi är både fula, tjocka och inte heller har vi snygga ben kan man tolka det som, jag har här två val - ta åt mig och grubbla över den här tjejens bitchiga påhopp eller skaka av mig det, lee åt det och se anledning och den riktiga baktanken i det hela. Det valet är inte svårt, desto svårare är det att lyckas välja det sista alternativet! Men det är sånt man nog måste lära sig för att klara sig i bloggvärlden och även i "the real world" så att säga

Nu hade jag inte hunnit läsa den här kommentaren alls innan en kompis sa "trevlig kommentar du fick under inlägget om Sofias modellcasting Linn, haha!" Så jag var ju beredd och nyfiken när jag gick in och läste.

Kommentaren är SÅ tjejig så det finns inte, här visar det hur många tjejer uppför sig väldigt konkret.

Men då tänker jag såhär istället;
Visst, tjejen kanske tycker att jag är ful och tjock - älskar de människor som jag VILL ha runt mig mindre om jag vore ful och tjock? Svaret är självklart nej. Visst om tjejen tycker så, men då kan jag istället fundera på VARFÖR hon lägger sin tid på att klicka in på min och Sofias blogg, klicka sig in på kommentarsfältet och sedan skriva en elak kommentar och sedan vänta medans hennes dator skickar iväg den - för att vi sedan ska läsa den. Hade hon varit helt nöjd med sig själv, varit trygg i den hon varit och mått helt och hållet bra - hade hon då lagt ner sin energi på att medvetet vilja såra andra människor tror ni? Det tror faktiskt inte jag!

Jag tycker att ni som lägger eran energi och tid på att skriva sånna här kommentarer borde tänka igenom det ni just skrivit till en annan människa i syfte att såra, kränka eller trycka ner dem INNAN ni skickar. För även om man som läsare inte har något ansvar över det man skriver, tycker jag att man i alla fall borde ha tänkt igenom det man skriver såpass noggrannt att man kan stå för det. Jag är öppen med att alla ogenomtänka taskiga kommentarer rinner av mig som vatten - så varför vara anonym? Stå för att du tycker att jag är tjock med korta ben, då blir du aningens mer trovärdig :) Eller i bästa fall, lägg din energi på saker som gynnar dig istället!

Ni känner inte oss som sitter här bakom skärmarna, ni vet inte hur vi tacklar saker eller vad som får oss att ta åt oss och må dåligt. Vi kan verka hur kaxiga som helst och självsäkra - men kanske inte att fallet alltid är så? Tänk igenom era val kära ni.



Självklart får du tycka att jag är ful, absolut (:
Dock tycker jag för din egen skull - att du ska lägga din energi på annat som handlar om dig själv och ditt liv istället! För du är säkert jättesöt, och då är det tråkigt om du lägger din tid på att skriva att jag är ful och tjock och har korta ben - eller hur?

Sånna här inlägg behöver alla läsa ibland, det peppar vissa och ger vissa en tankeställare!
*Personer tacklar inte alltid allt som vi tror, man kan aldrig läsa av en annan människa till 110% - kom ihåg det!*

..För hur ful jag än vore, hur tjock jag än vore eller hur korta ben jag än hade haft - vet jag alltid att dom närmsta alltid står kvar. Det betyder mer en anonyma bloggläsare - I'm so sorry but that's it

Sedan, innan ni tror att vi bloggare är omänskliga som kan låta allt rinna av oss så lätt, så får ni tänka på att ungefär 90% av alla kommentarer vi får är det fullt ös med positiv kritik i. Vilket självklart peppar oss, mer än ni tror, och gör det lättare att låta det andra gå in genom ena örat, och ut genom det andra!

Men alla är välkomna på TeamSL, det vet ni ju, ni anonyma kryddar ju till det hela lite extra ;)







Kommentarer
Postat av: Michelle

Du är den sötaste person jag någonsin sett!!

Snälla ta inte åt dig dumma fula äckliga anonyma kommentarer!!



Du är såå galet söt så det finns inte<33

2011-05-07 @ 09:44:40
Postat av: Frida - FFFryttarna

Ni är ju jätte söta båda två och det menar jag verkligen, absolut inget att ändra på :)

2011-05-07 @ 09:45:29
URL: http://fffryttarna.blogg.se/
Postat av: Minna

Du är så klok Linn, grymt också att du inte tar åt dig! För både du och Sofia är jätte söta :)

2011-05-07 @ 09:50:04
Postat av: malin

du kommer bli klok oh vis när du blir gammal :)

2011-05-07 @ 09:55:02
Postat av: Johanna

Bry er inte! Älskar eran blogg! Det är den allra bästa jag någonsin har läst :D

2011-05-07 @ 09:55:40
URL: http://satsanderyttaren.blogg.se/
Postat av: Emma

Du är verkligen så klok Linn. Du imponerar!

2011-05-07 @ 10:06:35
Postat av: Sanna

Du är världens sötaste person!!

Avundsjuk på dig haha

Kram <3<3

2011-05-07 @ 10:40:38
Postat av: Caroline

Såhär tänker alltid jag innan jag kommenterar:

"En människa är inte gjord av stål, en människa kan faktiskt gå sönder. Den dagen det händer, vill du inte vara den personen som orsakade skadan.

2011-05-07 @ 11:15:41
URL: http://equiss.blogg.se/
Postat av: MelissaNabantosPettersson

du/ni är ju galet söt/söta och jag menar det!

helt perfekta e ni båda,jag tror bara att dom är avendsjuka för ni är så perfekta,söta,snygga,fina,söta allt som går att komma på.

2011-05-07 @ 11:24:31
URL: http://ersryttare.blogg.se/
Postat av: sofia

ni är jättesöta båda två, sjukt fjantiga kommentarer folk skriver. Många jejer är så fjantiga i sig. Kanske ett av skälet att jag nästan bara umgås med killar :D grym blogg!

2011-05-07 @ 11:47:49
Postat av: Maja

Jättebra inlägg Linn! Vet hur svårt det är att inte ta åt sig, därför är det jättebra att få läsa något sånt här ibland! :) Ni är bäst, finisar! :)

2011-05-07 @ 12:24:50
Postat av: emma kristoffersson.

jag måste bara fråga en sak. när du är ute på tävling, är du jätte nervös innan eller bara lite? för när jag ska ut är jag så nervös så att jag helst skulle vilja åka hem och skita i det, men efteråt känns det jätte bra, har du några tips på hur man kan få det att kännas lite lättare att gå in på banan?

2011-05-07 @ 17:15:03
URL: http://emmakristoffersonn.blogg.se/
Postat av: Hedda

Ni är ju jättesöta!!:)

2011-05-07 @ 17:41:38
URL: http://lidingouss.blogg.se/
Postat av: ~HiLLe~ FOTO&HÄST

Läste inte hela blogginlägget (i början och något i mitten, hihi) men som en väldigt häftig man sa, "ju elakare kommentarer man får, destå mer vet man att det går jävligt bra för en!" Å den snubben hade blivit mordhotad för att han föreläste om droger på skolor så han rätt upp i ansiktet på personen "åfan, tack!" å gick. Då visste han att sitt budskap hade nått fram till drogmissbrukaren (annars hade den aldrig mordhotat) Haha. Lite udda, men a. Så när ni får dåliga kommentarer omvandla det till något bra. Ingen skulle säga att ni var fula om ni inte hade modelljobb = GRYMT AVIS!

För alla vet att ni är grymt fina båda två! Å det går grymt bra för er eftersom ni får dåliga kommentarer (sjukt, men aa så äre, haha) :) Fast man vet ju att anonyma jävlar har nästan inget å komma med. hihi ;)

2011-05-07 @ 17:54:17
URL: http://tantparkkila.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Jag tycker ni båda är otroligt söta på unika sätt.

2011-05-07 @ 18:05:21
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: J

Linn du är super söt! Perfekt kropp! Hoppas du bryr dig om denna kommentar och den värmer :) även om jag är "anonym"

Komma på heda rk reg & nat hopptävling 21-22 maj? Kram

2011-05-07 @ 18:10:41
Postat av: frida

otroligt söt! :)

Bra att du inte tar åt dig, inte många som gör!

2011-05-07 @ 18:36:20
URL: http://fridajohanssons.blogg.se/
Postat av: tilda

Måste ju bara tillägga att det hela är så jälva komiskt, för ALLA "negativa kommentarer" är ALLTID anonyma. Alla har ju rätt till att tycka vad de vill, men måste det vara så jäkla svårt att stå för det man säger? Enligt mig så ska man inte skriva något om man inte skulle våga säga det IRL, vilket man troligen inte gör när man inte ens vågar lämna ut sitt namn. För övrigt tycker jag du är riktigt go och söt Linn ;)Väldigt starkt av dig att inte ta åt sig av alla onödiga kommentarer!

2011-05-07 @ 20:00:41
URL: http://harmonyhorse.blogg.se/
Postat av: Daniela

Haha, hon är bara avundsjuk!



Jag har fått "stå ut" med samma saker IRL, från avundsjuka kompisar..

Det är inte kul, men man lär sig att inte ta åt sig! ;3

2011-05-08 @ 21:26:22
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Tuva

HAHAHA det roliga är att du är såååå jävla söt och snygg, vill vara som dig :P

2011-05-08 @ 23:09:40
URL: http://tuvat.blogg.se/
Postat av: Emmy

Er blogg är toppen =)

2011-05-09 @ 14:46:07
URL: http://dressyrsystranas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0