Tävlat..

Tjenixen!
Kom faktiskt precis hem från Billdal - har varit där och tävlat hela dagen lång.
Det fanns en baktanke med att INTE nämna det i bloggen innan, och bara berätta för er sedan när jag kom hem, ska förklara för er så ni förstår..

Ni vet att jag spände mig sjukligt mycket på förra tävlingen, jag fick sån otrolig prestationångest när jag tänkte på hur många som hade "koll" på mig och mina resultat liksom. Det gick åt pipan för att jag stressade upp mig och innan jag kom hem fanns det på skvallerbloggarna = mindre roligt och ökad press gånger tusen.. Inför den här helgen var jag nervös för att jag tänkte att mitt sabbande för Winnie i Kungsbacka skulle ha satt sig i hans huvud, vilket skulle ha varit orättvist mot honom! Därför var det så himla viktigt att jag var fokuserad, balanserad och lugn den här tävlingen och för att kunna vara det måste jag släppa på all press och inte tänka på min omgivning så mycket. Därför valde jag att inte nämna på bloggen att jag skulle tävla idag. Jag fattade ju att dom som var i billdal idag såg att det var jag och Winnie - men då behövde jag inte känna att 2000 människor väntade på resultat och filmer liksom. Absolut INGENTING mot er som läser utan det är bara för att jag är så känslig och sårbar när det gäller Winnetoo. Det är mitt eget problem, som jag MÅSTE jobba med - och den här gången passade det bäst att vara lite diskret. Nästa gång kommer jag säga det innan igen, om allt känns bra.



Nu till resultaten -

L:B "stilbedömning" -
Han var verkligen jättefin på framridningen & det kändes SUPER. Jag var lugn och fokuserad, hade hela tiden en planerad plan, inte en millisekund åt slumpen. Inne på banan blev han lite spänd igen, han har inte varit ute och tävlat på hela vintern liksom. Men han höll sig i skinnet och var ridbar och fin, vi fick ett ner på femman. En oxer in i relaterat avstånd där jag ville skjuta av honom och han trampade inpå och fick med sig bommen. Vi fick annars fina kommentarer och helt okej stilpoäng, vilket var roligt! Var ju verkligen inte där för stilhoppningens skull då vi är så långt ifrån ett stilhoppnings ekipage man kan komma, men att få ett så bra protokoll i handen var roligt! Högst poäng fick jag på min inverkan och följsamhet, samt hur han uppfattade mina hjälper. Fick även plus i kanten för "snygga flätor" hihi, det ni! ;)
4 fel (ett ner).

L:B Lagklass div. 1 -
Åh, vilken kick!
ÄLSKAR att tävla i lag, och jag älskar stenungsunds hoppryttarförening & alla goa människor som är med där!

Winnetoo var betydligt hetare i den här klassen men hoppade som bara den, felfritt! Banan bestod av tio hinder med en hel del relaterade avstånd och andra klurigheter, men sånt fixar han lätt som en plätt när jag är i fokus. :D
0 fel.


Swarovski gänget? ;)
Ida & "Ankan" (vettefan hur man stavar det riktiga namnet, långt och krångligt, haha) Elvira & Toxica och sen jag och Winnie

Den som har bilder från dagen får mer än gärna skicka dom till [email protected]



Kommentarer
Postat av: Amanda

Härligt :D:D grattis till det!! Hur gick det för laget?

2011-03-06 @ 18:54:51
Postat av: emma

Vad roligt :) grattis!

Jag förstår hur du tänker jag skulle också känna press om jag var du :) men jag beundraar dig för att d kan behålla fokus och vara 100% fokuserad å jag har problem med det eftersom min ponny är svårriden och det är svåt att komma till ridning då hon är så pass het :)

Så verkligen Linn du är jätte duktig och personligen tycker inte ajg du ser förstor ut på honom alls! :)

2011-03-06 @ 18:55:56
URL: http://emmaedgren.blogg.se/
Postat av: hanna ^^

Grattis :) vart har du köpt dina benskydd som du har på bilden med ludd i hihi ?^^

2011-03-06 @ 19:02:21
URL: http://allroundsadlarna.blogg.se/
Postat av: IDA

vad kul, och vad fina ni var! :)

2011-03-06 @ 19:45:17
URL: http://idrus.blogg.se/
Postat av: Klara

Mail med bilder är nu inkommande på eran mail :) Det var allt trevligt att ses igen!

2011-03-06 @ 19:45:28
URL: http://klarahjorth.blogg.se/
Postat av: ida

Är ankan Duncan cuckoo??

2011-03-06 @ 20:31:11
URL: http://iidaakarlssoon.blogg.se/
Postat av: Linnea

Såg dig i lagklassen och vad duktiga du och Winnie är. Vet verkligen när det gäller. Såg så himla planerat ut och kontrollbart även om han var het. Super bra Linn :)

Lycka till i fortsättningen :D

2011-03-06 @ 20:34:51
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Amanda

vad kul! Hoppas vi får se nån film från dagen! xP

2011-03-06 @ 20:40:20
Postat av: Julia

Grattis! :)

Får vi se film? ;)

2011-03-11 @ 15:54:27
URL: http://julleduvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0