You rock, Ebba!

Jag kan säga att den 2:a kommentaren med länk som kom in, var en självklar vinnare i mina ögon! Jag älskar det här inlägget, upplägget, de rappa replikerna, att Ebba vågar kritiserar sig själv och ser framåt och sättet att fånga läsaren på. Det är proffsigt skrivet - med en så sjukt grymt innehåll! Jag håller med Ebba Molin till 110% - och jag älskar när folk vågar stå upp för sina åsikter trots att man redan innan vet att man kommer skapa reaktioner, och alltid retar det någon.

You rock Ebba, och det är sjukt att du bara har två-tre kommentarer på det här inlägget - det är VÄRT att visas upp och läsas utav fler. Nu hoppas jag på en rejäl debatt på Ebba's blogg, annars blir jag besviken på er ;)

HÄR KOMMER INLÄGGET - och HÄR kan ni kommentera det!



"Detta inlägg kan nog vara intressant för många att läsa skulle jag tro! Ge det en chans, gillar du det inte behöver du inte lägga någon ansträning på att läsa klart! Jag har nu insett (kanske lite efter haha) vilket jäkla land vi lever i! Mellanmjölk, skvaller, wannabies och allt vad det heter! Alla ska vara likadana som alla andra och sätter någon "känd" person upp en trend, använder sig av vissa saker så ska väldigt många andra också hoppa på det! Det tycker jag är så himla... blåst på något sätt! Att inte kunna vara sig själv utan istället vara precis som alla andra, är det något att vara stolt över eller?

De är dom som är sin egen, går sin egen väg och de som gör någon som inte alla andra gör, det är de personerna som hamnar i rampljuset! Ska det vara så svårt att fatta? Själv tycker jag att jag är alldeles för grå, trist och smälter in bland alla andra tråkmånsar som inte sticker ut. Att ta steget och våga visa sig och inte gömma sig bakom sin tråkigare halva istället för att "släppa loss", är så himla tråkigt och uttjatat! Förvånandsvärt är att jag just idag har insett hur trist den större delen av Sveriges befolkning är egentligen!

Inte för att jag dissar de människor som inte vill vara i rampljuset all the time, nej det är inte det som det handlar om!! Det är det faktum att så många ska vara precis som alla alla andra som jag stör mig så förbannat på! Haha, bli inte iväg skrämda nu, nej jag är inte arg på er! Jag vill bara föra fram vad jag tycker om alla dessa trista såkallade mellanmjölksmänniskor i vårt avlånga mellanmjölkiga land... De personer som jag beundrar består till största delen av människor som har sin egen åsikt och inte bara följer alla andras väg istället för att rita upp sig egen! Några namn tänker jag inte nämna, vi har alla våra egna förebilder som vi inte alltid säger högt även om vi inte skäms för vad vi tycker.

Inom hästvärlden tycker jag att detta faktum visar sig väldigt tydligt! Särskilt inom bloggvärlden! All denna utrustningsfixering, köper någon något fint så finns det alltid många som hakar på en och vill vara likadan. Ingenting jag har emot egentligen, för det finns ju inte så mycket olika slag av schabrak tex så att alla hästmänniskor i Sverige kan vara ensamma om att gilla ett exemplar.

Bloggare ska alltid haka på andras trender! Tex så kom vi i kontakt med begreppet "Hot or Not" genom Dressyrmupparna. Genast var det en hel drös med bloggare som hakade på det och ville vara likadana. Det är just det som jag tycker är så himlans trist, att folk måste försöka vara som alla andra. Visst, man kanske tycker att det var en bra idé men det är ju ändå väldigt uppenbart vart man fått den såkallade idén ifrån... Men de som vill skriva precis detsammma som alla andra får väl göra sig det besväret om de så vill!
Nya hästbloggar startas varje dag och många många inlägg skrivs om och om igen. Jag tror inte att någon någonsin kommer att kunna kolla i sitt arkiv och peka ut ett inlägg som ingen annan bloggare långt därborta gjort ungefär likadant. Man behöver inte ens ha varit inne på den andres blogg eller ens fått idén från den andra bloggen. Det finns inte så många olika typer av inlägg/utrustning mm som inte kommer nämnas en eller fler gånger i bloggvärlden, hur mycket man än försöker! Den bloggare som lyckas vara ensam om ett inlägg eller en åsikt kan klappa sig själv på axel!

Fy vad tråkigt det låter... att aldrig vara ensam om en sak! Men eftersom det nu finns så många bloggar i rörelse så är det svårt att vara ensam om en grej ifall man kör med samma tänk som alla andra. Dock finns det vissa bloggare som lyckas med detta och jag bockar för dom och ger dem all cred jag har! Det är också de bloggarna som lyckas locka till sig läsare och bevakare! Bloggar man inte likadant som alla andra så drar man till sig blickar, men också en massa skit och kritiserande ögon! Men det är väl det priset man får betala för att man vågar sticka ut... Men de flesta "storbloggarna" får ju också väldigt många trogna och stöttande läsare, vilket antaligen bidrar till att de fortsätter att sätta ner foten i vår gråa och trista bloggvärld.

Jag har nu bestämt mig för att försöka låta allt man lärt sig genom att bevaka olika bloggar och att följa olika statistiker och jämföra det med inläggen synas i bloggen också! Det kommer absolut inte att komma på en gång! Förändring tar ibland en del tid, men det kan det väl vara värt? Att göra en insats för att inte försvinna och suddas bort hos alla kritiska bloggläsares ögon är, för mig i alla fall, värt mycket!

Tona ner mellanmjölkandet, stå på er och våga visa er! Det är mina råd! Ni får själva välja att totalt glömma bort det här inlägget om ni ens brytt er om att läsa så här långt, men jag tror faktiskt att jag träffade en del av er! Kanske tar ni er också en funderare efter det här och inser att ni kanske också har försvunnit in i mängden? Hoppas ni vågar göra något åt det! Jag vill gärna dela åsikter med er angående ämnet, även om jag har mina klara kan man ju alltid få något nytt att tänka på!

Våga vara dig själv, stick ut hakan och sätt ner foten! Tänk på att dem du försöker efterlikna är sig själv! Var aldrig någon annan, det går bara att vara sig själv eftersom alla andra redan är upptagna right? "


ebbamolin.blogg.se
Stort plus för en snygg design och välskrivna igenomtänkta inlägg, DIG vill jag se på topplistorna inom kort!


Du får en BIG Linn-hiss!

Kommentarer
Postat av: Ebba Molin

TACK så himla mycket! Gud så glad jag blir att du gillade det jag skrivt!<3

2011-06-11 @ 15:15:16
URL: http://ebbamolin.blogg.se/
Postat av: Angelina Svedbo

grymt inlägg! :D

2011-06-11 @ 15:50:05
Postat av: Matilda Holmström

Ebba är super :D

2011-06-11 @ 22:02:04
URL: http://twolivesonepassion.se
Postat av: Corinne

Fy vad bra inlägg du nyss gjorde!! Tog till mig jättemycket, och visst är det så.. Sverige är så grått! Kommer spara denna text i min dator! Tack! :)



Stor Bamsekram och massa vred till dig!! :)

2011-06-12 @ 17:38:18
URL: http://ccanter.blogg.se/
Postat av: Maja

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 10:01:59
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0