Planerna för dagen

Godmorgon på er!
Planerna för dagen blir hästar, hästar och hästar hade jag tänkt.

Tänkte faktiskt ta mig en lång och go powerwalk nu på förmiddagen, jag har varit alldeles för lat med detta sedan jag kom hem. Efter det blir det en frukost, och sedan kilar jag nog iväg till stallet.

Martijn ska få sig en tur ut i skogen idag, haha jag längtar.. han kommer tycka att det är såå roligt, och jag är faktiskt taggad på att motionera honom, så det blir väl kul. Tänk att man kan vara så "roligt motiverad" till att rida ut en sväng? Sjukt, haha! (Förövrigt har jag ju givit Martijn ett par vilo, skritt samt longeringsdagar nu sedan hans otroligt goda prestationer med hans första tävlingar förra torsdagen och helgen.)

Mahjong skall finslipas
från topp till tå! Skämt åtsido, inom ridningen ska jag bara ut och runda honom, han behöver stretscha igenom kroppen från gårdagens träning. Sedan blir det fix, knoppning, tvättning och allt som hör till tävling.

Startlistorna släpptes igår.... varför har jag alltid sån tur med mina starter?
Känns starkt att komma in efter sveriges bästa ponnyryttare och bästa ponny? Grymma Amalie =)

Ahja, för att inte tala om alla andra startande också såklart. Redigt snygga hästar och duktiga ryttare, synd att B Capriole startar före, hade gärna sett honom med en annan ryttare än Mattson! Kommer i alla fall många vänner som man inte sett sedan förra årets tävlingar. Jag har ju bara varit iväg på 2 tävlingar i år med Mahjong, varav en nationell uppåt landet, dit inte alla nerifrån Skåne åker till, men imorgon kommer de minnsan hit :D



Jag ska lägga upp mina tre kvalitétsmål i eftermiddag i alla fall (för mig själv alltså, eller visst jag kan ju skriva ut de på bloggen om någon vill det också, men ah), för att se vad jag skall fokusera på. Jag vet själv att vi inte är på topp, och är inte där för att försöka nosa de bästa ens i närheten, men vi är där för att börja avsluta vår karriär och för att sätta personliga saker på plats för domare och på en tävlingsbana såklart :)

Dock är min fokus lite låg och jag känner mig pannkaka om ni förstår, pga en del saker som jag inte drar upp här men i alla fall, så kom hemskt gärna med pepping och några smarta tips att slappna av och känna "GO FOR IT" istället för blä?

Nej, nu måste jag ut innan tiden rinner iväg ännu mer, vi hörs!



Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius

Hälsa Amalie (:

2011-06-11 @ 12:25:51
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du & mahjong är så himla fina ihop, ni passar som handen i handsken! Absolut ett av de mest samspelta ekipagen jag sett. Jag tror att det kommer gå superduperbra på tävlingen! Om du bara fokuserar på vad ni ska göra bra & vad DU kan tänka på för att få fram bästa möjliga resultat så tror jag att det fixar sig! Skit i dom andra, det är er tur att glänsa Sofia ;) lycka till!!!

2011-06-11 @ 12:53:43
Postat av: Amanda

Tänk framåt, du kanske faller nedåt. Men du MÅSTE se högre upp - se ljuset! När du gör det, får du vingar och flyger upp mot TOPPEN! Både du, jag och resten av TEAMSL´s läsare vet att du ÄR grym. Kom ihåg det, du är grym, ur duktig och bäst. Tänk så, DÅ ser du ljuset.



Jag är också nere i en svacka. Men försöker se ljuset. Upprepar allt om och om igen. Det hjälper Genne!



Visa oss nu hur grym du är! Rid efter känslan. Rid ur bra, som vanligt. Rid med lugnet.



Avrundar kommentaren med ett stort LYCKA TILL!

2011-06-11 @ 13:10:19
Postat av: hanna

LYCKA TILL

2011-06-11 @ 13:19:42
URL: http://wiildmee.blogg.se/
Postat av: MARIA ♥

Det kommer gå hur bra som helst för dig och Mahjongen! :) Han och du är som gjorda för varandra, det kommer gå super, du behöver ju verkligen inte oroa dig, tänk att ni har gjort det så många gånger förut och att det inte är speciellt denna gång, tänk bara som du brukar göra så ska du se att det går vägen! LYCKA TILL hur som helst! Tror på er!

<3

2011-06-11 @ 13:22:58
URL: http://itsnobigdeal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0