Idag fick jag smaka på gatan..

Som rubriken lyder så har jag fått en flygtur idag.. dock inte på från någon av mina pollar, tur det ;)

Nej, jag skall hantera och greja med en 3-åring som står i mitt stall under två veckor nu, och han som äger hästen tyckte att vi kunde testa att slänga upp mig för skojs skull, då hästen ändå hade fokus på så mycket annat..

Yeah right, jag kände hur den spände sig när jag drog över benet (barbacka), och i nästa sekund var det rodeo. Jag höll mig kvar jäkligt länge faktiskt, och försökte under hela perioden komma på en bra plan att slänga mig av då jag förstod att detta kommer inte sluta för än jag är av. Till slut fick jag en snygg framåtkullerbytta och en del skrapsår på köpet, men inget allvarligt som tur var. Pollen är sutten på en gång innan fast med sadel, men nu kom det väl för överraskat och blev för mycket helt enkelt. (inte min häst utan jag gör vad jag blir tillsagd som sagt.. även offrar mig också tydligen..?)

Efter detta så tog jag henne till banan för att longera. I början var det svårt att förstå tydligen att det skulle formas en rund ring runt mig, men efter en liten stund nappade hon och var så duktig så! Imorgon skall hon få smälta allt från dagen med både träns-bett-ryttare och longering.

I vilket fall är det en superfin häst som är efter Poet! Hon skall säljas om en tid framöver, så ni kan ju höra av er om ni letar en storhäst med snygg pappa minsann.

Jag kommer att dra in henne i bloggen i dessa två veckor ibland, då det är ju ett litet projekt vid sidan om. Mina hästar fick vila idag då de är nyskodda :)
För er som undrar var Linn är så har hon fullt upp med skolavslutningar och annat, och återkommer när hon känner att hon har tid!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Letar storhäst, dock liten storhäst..

2011-06-14 @ 22:17:10
URL: http://teamnorrlandsryttarna.blogg.se/
Postat av: Daniela

Ojdå :O

2011-06-14 @ 22:54:26
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Anna

Hejsan! Kan inte du berätta om när du köpte Mahjong? Vad var viktigt för dig när du letade och hur ville du att din ponny skulle vara utbildningsmässigt och ridmässigt? Blev ditt köp av ponny så som du hade trott från början?

Kram!

2011-06-14 @ 22:59:52
Postat av: Stina

Såg i något RIKTIGT gammalt inlägg att du flätar svansarna typ.. alltid på dina hästar! Fastnade helt för idén men undrar hur det fungerar nu på sommaren, med flugor osv? Gör du fortfarande så eller var det bara ett litet tag i vintras? :)

2011-06-15 @ 00:01:29
URL: http://dropthepilot.blogg.se/
Postat av: Matilda

Är det tänkt att den ska bli dressyr eller hopphäst? och hur stor är den ungefär i dagsläget?:)

2011-06-15 @ 08:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0