Härlig kväll

Det blev en sen och härlig kväll i stallet idag! Bestämde mig för att dressyra med Mahjong fast utomhus, så red en bit för att komma till en lååång grusväg som vi har i närheten, och där red jag lite fram och tillbaka och utförde olika moment. Det kändes både bra och dåligt, en del saker var bra men han var väldigt jobbig i högersidan. Lossade väl litegranna men det är en hel del kvar, får se om det går att lossa på lite till innan helgens tävlingar.

Han var väldigt glad över att få komma ut så sent när det är svalare ute, och leka lite snyggpolle ute ;)

Med Martijn gick jag en lång o härlig promenad vid 23.30-snåret. Jag är kvälls/nattmänniska och ääälskar att promenera såhär sent. Lillkillen tyckte dock att det var lite väl sent och mörkt, men han traskade gulligt på ändå.

Slänger upp ett gäng bilder från gårdagen när jag kände på Mahjong lite i paddocken.

Bara lite känna-på-honom-inte-orka-rida-eller-sugen-egentligen ridning och mamma ville bara fota lite.
Tävlingskläderna är på eftersom att jag tävlade Martijn innan.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Mycket fina bilder! :) Älskar eran blogg!

2011-06-08 @ 08:50:15
URL: http://minridtravare.blogg.se/
Postat av: Eleonor

sv: Amen dåså! :)

Ingen fara, vet att de inte handlar om "seghet". De är ju för sjutton sommartider, jag bloggar inte alls med samma "lust" nu direkt! :) De får ta den tid de tar! Kram

2011-06-08 @ 10:57:46
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Micki

Jätte härliga bilder. Ser riktigt tjusigt ut :D



Har ni några tips på hur man sätter igång en ponny som stått ca en månad pga behandling av ryggen. Han har tappat väldigt mycket ryggmuskler?

2011-06-08 @ 11:41:52
URL: http://missmicki.blogg.se/
Postat av: linnéa

åh, fiina bilder!

till sofia: har en liten fråga bara. martijn är väl 8 år om jag minns rätt? har en liten fundering då, varför kallar du honom för bebis och lillkillen, med tanke på hans ålder? (nu låter det som att du inte får kalla honom det, och så är det ju självklart inte. du får ju kalla martijn för vad du vill haha)

men jag tänkte, 8 år är ju ingen unghästålder och du pratar om honom som en bebis. då är min fråga, är han väldigt grön i ridningen?

behöver man rida honom som en unghäst? har du utbildat honom själv och så, att du köpte honom väldigt ung och du fortfarande ser han som en bebis och inte "släppt" tankarna på att martijn faktist är stor nu? :)

en liten fundering bara, är så nyfiken. jättebra blogg!

creed till både linn och sofia med superfina ponnyer :)

2011-06-08 @ 14:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0