Boxstädning

Idag har jag pendlat ner till Kungsbacka för att avsluta min termin tänkte jag. Vi slutar egentligen på torsdag, men då kan jag inte komma i och med att folket hemma i Uddevalla tar studenten och det är massvis som jag skall fira. Och hur ovärt känns det inte att vara här imorgon också för att bara åka på en liten utflykt med ca 6 pers (så många kommer till skolan nu ungefär, haha.)? Nej då är jag hellre hemma och kan ta hand om mina hästar :D

Men idag åkte jag i alla fall ner för att säga hejdå till alla + städa ur mina boxar. Som tur var hade jag redan tagit ur båda bäddarna, men idag var det skura som gällde. Jisses vad jag har skurat! Minsta lilla fläck som var kvar eller spånbit på marken så får vi bestraffning av vår stallchef.. Vår goa dressyrtränare bjöd på fika, vilket resulterade i att hon näst intill tvingade oss att äta upp allt = ca 3 bullar var och 10 glas saft. Vad hände där?
Ingen kunde ju säga nej heller när hon är så go o glad o trycker i oss.. aj aj, springdax x 3 när jag kommer hem idag!

För hästarnas del så blir det skrittpromenad med Martijn, och en lugn vecka framöver med honom. Han har helt plötsligt fått åka på två tävlingar och presterat så bra, så han skall få smälta allt i lugn och ro.

Mahjong har jag varvat ner och chillar mest med, men vi har en nationell tävling på söndag så vi borde sätta igång lite och slipa på formen.. dock känns motivationen lite låg för tillfället. Vi är så klara.. men ja, mer fokus på den här ryttaren behövs nu, vi ska ha en kul sista tid tillsammans!

Hur blir upplägget för era hästar under de närmsta dagarna? Några som släppt sina på bete och inte hårdtränar/tävlar/givit de en lugn period? Eller kanske mindre bete och ändå tävling?


Kommentarer
Postat av: Myy

Hej Sofia, super kull att träffas igår :D

Jag har lagt upp bilderna på bloggen nu (teamhusebacken.blogg.se), du får ta dom där. Eller ska jag skicka dom till dig ? :) <3

2011-06-07 @ 15:08:13
URL: http://teamhusebacken.blogg.se/
Postat av: Elin

mina hästar går på lite minder bete men dom rids & tävlas ändå :D måste bara säga att ja tycker martijin är sjukt fin!

2011-06-07 @ 15:20:30
URL: http://tingetorp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mina tre går på bete dygnet runt eftersom jag anser att hästar presterar som bäst när dom mår som bäst (inte tvärt om) och mår bäst gör dom när dom får vara häst! Alltså är det bete som gäller =)

Fyraåringen har precis haft vila, skall sättas igång till helgen när jag får sommarlov.

Stoet har slappisvecka nu, innebär massa bus och lek och ingen direkt träning, sedan skall hon komma igång med både dressyr och hoppträningar hela sommaren inför höstens och vinterns utmaningar.

Min nya får just nu landa lite innan han skall jobbas med (problemhäst) och förhoppningsvis vara både inriden och inhoppad i sommarens slut, redo att ta sig an någon CR över bommar till hösten är planen. :D

2011-06-07 @ 15:23:56
Postat av: Elin

Min går på sommarbete dygnet runt nu tsm med en häst till på ca 2-3 hektar mark. Vilket gör att dem får väldigt bra motion i hagen. Sen tävlas och tränas han som vanligt :)

2011-06-07 @ 15:27:05
URL: http://ellasrum.blogg.se/
Postat av: Amanda

2 av mina 3 har åkt på betäckning, den tredje är hemma och vi taggar järnet inför ridläger i stenungsund om 2 veckor! :D

2011-06-07 @ 17:10:20
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: Sanna

gott med fika =)

2011-06-07 @ 17:25:38
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Dafie

Lycka till i tävlingen med Mahjong :) Ni är grymma så det kommer gå super!

2011-06-07 @ 17:27:56
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/
Postat av: Johanna

Min ponny går på lite bete 4 timmar varje dag för att han ska vänja sig, men tävlas ändå! :)



Ni är grymma, fortsätt med eran blogg förevigt! :)

2011-06-07 @ 18:37:17
URL: http://jumpingstars.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min foderponny rider jag normalt, hon tävlas fortfarande men inte speciellt mycket. Betar gör hon på dagarna och om några veckor ska hon få ett riktigt hästsommarlov i ett par veckor!!

2011-06-07 @ 18:46:14
Postat av: sofia

Min pålle går på bete men tränas och tävlas ändå. Då hon är en ex-travare blir hon helgalen om hon vilar i mer än en vecka ;)

+ att magen skulle explodera om hon får äta för mycke och inte jobbar nått xD

Tack för en supertrevlig blogg och trevlig sommar på er! :D

2011-06-07 @ 23:27:33
Postat av: Petra

Min häst går på bete heltid men jag rider och tränar som vanligt. Vår tävlingssäsong är inte slut än. Dock har fått en "mini"vila på en vecka i sträck då jag haft mycket att göra. Hon trivs inte med att bara stå så planerar aldrig in vilodagar utom dem kommer när jag inte hinner helt enkelt.

2011-06-07 @ 23:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0