Rakning!

Satte alarmet tidigt idag, mycket att hinna med!
Ska börja dagen med att raka Winnetoo, verkligen behövligt nu. En häst med sin naturliga vinterpäls kan se snygg ut med päls, men en rakad häst med utväxt päls är grymt fult! Så dags att bli av med pälsen, klippa manen, svansen, hovskägg osv! Jag kommer dock inte raka hela vägen ner på benet pga säkerhetsrisken.

Så idag kommer jag få en skäck-ponny igen, nu kommer nämligen alla hans fläckar fram ;)
En riktigt my little pony med blåa och rosa fläckar.. Mjaau!


Extremt hackig och djup rakning på bilden, pga att rakbladen var helt nyslipade och tog FÖR bra..


Trots den sjukligt misslyckade och fula rakningen ser ni ju fläckarna, och erkänn att det är rätt fräckt?

Jämfört med hur han ser ut på sommaren med sin päls liksom -




Efter det ska jag skriva arbeten så det glöder om det ;)
Nu jäklar ska jag få gjort allt som går att få gjort över lovet, då blir det lättare sen - och dessutom är man nöjd över slitet när betygen kommer sedan :)

Sedan kommer ungponnyn Wilma hit, så ska rida henne en stund!
Ska försöka få lite bilder på henne någon dag med, ni kommer smälta, sjukligt söt ponny!

Efter det packar jag ihop mig och drar till KUNGSBACKA till Sofia ♥

Jag, Tjong & Martijn på bild :)

Tidsinställda förberedda inlägg finns utspritt under dagen och jag kommer nog hinna slänga upp något mer sedan också. Så idag kommer updaten vara väldigt bra här faktiskt!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Det är lite lustigt egentligen. När alla andra rakar sina hästar klipper de allt utom benen. När jag klipper "min" häst klipper jag bara benen...Fast av liiite andra anledningar än att han blir svettig

2011-02-15 @ 10:28:11
Postat av: Anonym

Hur mycket täcken osv sätter du på dina hästar nu när det är så kallt + att de är rakade? Hade tänkt raka min idag men pga. av de jävliga vädret som kommer in bestämde jag mig för att vänta :s :)

2011-02-15 @ 10:33:49
Postat av: Emma

vart har du köpt det tränset :)?

2011-02-15 @ 11:36:54
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Hur menar du med "säkerhetsrisken"? Jag klipper jämt hela benen på mina :p Bara undrar hur du tänker ;)

2011-02-15 @ 12:45:50
URL: http://xelaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0