Lite bilder från nya byggnaden

Det har varit lite efterfrågan om bilder på vår nya skl "studentbyggnad", alltså där jag och 19 andra tjejer bor på skolan. (Sveriges ridgymnasium i Kungsbacka.) Vi har alldeles nyss flyttat ut från vår stora enorma villa + en lägenhet i en gammal lada som låg bredvid, och knös nu i ett ganska snyggt, men ack så fängelselikt långkorridor ungefär.

Har man bott i frihet i en stor villa och gjort hundrafemtioelva galenskaper, haft stora rum och kompisar runt sig hela tiden är det läskigt att flytta in i en riktigt studentkorridor med små rum där man sover själv, tro mig.. Men men, det är rent i alla fall, haha!

Köket


Vi ska få nya stolar sen, detta ser ju ut som en bamba..

Entrédörren/en liten bit av hallen

Min korridor



Redan när vi krigade om vilka rum vi skulle ha, ritade vi upp alla rum på en karta, och döpte givetvis sidorna. Min sida är den coola sidan, där helt enkelt vi coola bor. Det är även kallat den högljudda delen.

Den andra längan kallas töntiga sidan, och där bor de lugna, tysta och mest pluggande barnen. Jag ville egentligen bo där för att få de lugnt och så, men jag blev tyvärr övertjatat till andra sidan.. haha, men klart att jag måste va på coola sidan ;) Tror även vi döpt längorna för södra och västra då vissa inte tyckte att "coola" och "töntiga" stämde.. vet inte hur dom tänkte där men.

Ja, där fick ni i alla fall se lite bilder! Det är så här vi tjejor lever just nu, och jao, det funkar väl!
Det händer ju i alla fall alltid saker, det kan ni lita på!

Kommentarer
Postat av: Anonym

södra och norra måste det väl ändå bli? XD eller västra och östra?

2011-02-16 @ 18:10:06
Postat av: Mli

Vad synd !

Va :O hoppas ni får någon bra då, fast det kan väl knappast bli någon värre än Janne xD

2011-02-16 @ 18:30:54
URL: http://mlishastblogg.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bor ni nu på skolan och inte i egna hus??? :)

2011-02-16 @ 19:58:26
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag måste nog vara dum i huvudet.. Men vad fan är bamba? HAHAHAHAHAHAH

2011-02-16 @ 21:23:17
Postat av: Amanda

Skärpning, bara för att man pluggar och kanske vill sova på nätterna så är man väl ingen tönt. Det är riktigt illa att dra alla över en kam så där..

2011-02-16 @ 21:47:21
Postat av: Sofia Genne

Anonym: Haha, ja det stämmer nog..

Emelie: Vi lämnade villan som vi bodde på som ligger precis bredvid, och bor nu i en lång byggnad med massa rum..

Anonym: Bamba är "matsal". Man säger så i Göteborg ;)

Amanda: Välkommen till Höglanda, här lever vi i ironi och jäkelskap ;)

2011-02-16 @ 22:49:35
URL: http://teamsl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0