I'm so sorry, men en fet diss till..

..skvallerbloggarna!

Okej, ni är roande och allt det där, fine. Men lyssna på vilken kategori ni lägger era bloggar i - SKVALLERbloggar - lyckas ni med det? Nääe.

Det som finns som ska kallas skvallerinlägg på era såkallade skvallerbloggar är upprepade saker som vi redan skrivit i våra bloggar. För att ta ett riktigt konkret exempel - en av storbloggarnas ponnyer ska säljas och ligger ute på annons så precis alla kan se, hon har själv skrivit om det i bloggen och länkat annonsen - efter det kommer en av skvallerbloggarna och länkar annonsen och återberättar om att den här ponnyn är till salu  och i slutet står det "tack för tipset ***" - Seriöst känner jag bara.. Kallas det verkligen skvaller? Att återberätta saker som står på VÅRA bloggar och för att hitta något om någon på en öppen internet sida behöva få tips utav andra..? Njee, snarare känns det som om dom blir stora efter att göra en blogg som är en riktig fet copycat utav alla stora hästbloggar, lite smått och gott ur allas bloggar - självklart är det intressant för folk att läsa om.

Och om mig..?
Tjaa, ett inlägg om att jag startat ny hemlig blogg som någon tipsat personen som driver skvallerbloggen om - i själva verket min några månader gamla nerlagda blogg, som hade flera tusen läsare. Sedan hittade någon utav skvallerbloggarna ett gammalt pixbox konto med ett par bilder på mig och hästarna, också det öppet för vem som helst ute på internet - vart var skvallret i det? "OMG, Linn har ont i magen - vilket skvaller jag hittat" - fast.. så hade jag ju redan skrivit ut det för flera timmar sedan på min blogg där flera läsare hjälpt till och tipsat mig om vad det kunde vara - vaaaaart är skvallret i det?! Sedan är mina inlägg återberättade lite överallt på alla olika skvallerbloggar.

Kom igen nu, skärpning!
Jag kommer ihåg rsskvaller och dom som var innan när jag hade min gamla blogg, dom var sjukt roliga! Rotade fram hur mycket som helst och överdrev som tusan, fick flera TUSEN läsare och dom skapade verkligen reaktioner. Bättre än dom lama copycat's skvallerbloggarna som finns nu i alla fall ;)

Jag menar, det finns ärligt talat hur mycket hemlighets stämplade saker om mig som helst som går att få fram på nätet, hur svårt kan det vara?! Ryck upp er nu skvallertanter och skriv nått ballt ;)

Vad tror ni, ska vi räkna minuter tills detta inlägg ligger uppe på skvallerbloggarna och jag blir attackerad av elakt skvaller? hihi, men det är kul att man kan ge någon annan tidsfördriv genom att bara vara. Vill inte ens tänka på hur mycket tid det måste ta att driva en sån där blogg.. Hjälp!

Jag menar inget personligt elakt riktat mot dem som skriver skvallerbloggarna, men jag hoppas de tar åt sig och tuffar till sig lite i bloggarna, ut och rota skvaller nu för tusen! Visst är det skönt och bra att de är så trevliga, men våra inlägg kan läsarna läsa på VÅRA bloggar, right?









Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius

håller med!!!

2011-02-09 @ 21:13:37
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Haha, vilket sammanträffande att jag satt och tänkte på EXAKT samma sak för bara 10 minuter sedan, klickar in här och se exakt samma sak. Men så rätt så!

2011-02-09 @ 21:24:30
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Linnéa

Kan inte säga annat än att jag håller med! :P

2011-02-09 @ 21:38:16
URL: http://sheisnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

va? vill du att skvallerbloggarna ska ta upp ''hemliga'' saker om dej i bloggen? du vill ju inte att dom ska gå för långt som du skrivit flera gånger innan, dubbelmoral?



förstår inte varför det skulle göra bloggen bättre om dom letade fram hemliga saker om dej? jag är inte ens intresserad av att läsa hemliga saker om dej, du är som vem som helst? du är inte mer intressant än någon annan

2011-02-09 @ 21:41:02
Postat av: Rsskvaller

Därför har jag kommit.



nu ska hårdhandskarna dras fram.



So long Top riders och ponnysanning, här kommer jag!

2011-02-09 @ 22:06:10
URL: http://rsskvaller.blogspot.com
Postat av: Emelie Källman

håller med dig ;D

2011-02-09 @ 22:07:21
URL: http://superskarp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej , förra året då kvalade jag till MSVB med min ponny , alltså hade två st felfria LA grundomgångar. Men jag startade aldrig MSVB pga att han blev skadad... Så nu iår så ändrar dom reglerna så att man ska ha tre stycken felfria grund OCH omhoppningar i LA , måste jag då rida om mina LAer och kvala om eller räcker det med mina tidigare kval?

Ni kanske inte har en aning om detta, men tänkte ni är riktigt vana tävlingsryttare o det är så jobbigt att leta runt i TR :p haha

Ni har en jättebra blogg, kram

2011-02-09 @ 22:28:41
Postat av: Anonym

Jag håller precis med dig! Det de skriver är ju bara fakta om hästbloggarna typ, sånt som man kan få reda på bara genom att läsa de bloggarna det handlar om, så tråkigt :O skvaller är ju sånt som någon har tipsat om som man typ inte vet om det är sant eller inte eftersom bloggaren i fråga aldrig nämnt det typ, haha :P

2011-02-09 @ 23:01:21
Postat av: Samanta

Jag tycker att det är bra när skvallerbloggarna respekterar andras liv. Antagligen så kan de som driver dessa bloggar få fram mycket roligare information och skvaller om bloggare - men är det inte roligt att bara se vad som händer bland hästblogg-världen istället för att läsa något som rent ut sagt kan vara skitsnack?



Jag som är ny överhuvudtaget får massor med tips till bloggar som jag kan läsa och prenumerara på. Jag tycker att det på ett sätt är bra att skvallerbloggarna inte tar upp så mycket privat utan håller sig på en respektabel nivå. Men å andra sidan kan jag förstå dig också.

2011-02-10 @ 09:05:25
URL: http://samantas.blogg.se/
Postat av: Daniela

Mjo, till en del, men man besöker ju ändå er blogg för att läsa hela inlägget ändå :)

2011-02-10 @ 12:47:20
URL: http://smelle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0