Vi ska tävla dressyr!

Det är faktiskt så det är, jag och Winnetoo ska starta dressyr inom en snar framtid :D
Han är så otroligt välriden och lydig, och framförallt arbetsvillig - så jag tycker att det är synd att det inte finns "dokumenterat" så att säga. Hästmänniskor går för det mesta bara efter papper, stam, resultat etc. Tyvärr måste jag säga, en MSV:A häst kan stoppa ut sig i L:B med nästa ryttare, likaså som en ponny som hoppat halvbra i L:B kan gå MSV:A med nästa ryttare. Men nu är det som det är, och ni vet ju numera om att Winnetoos försäljning ligger hyffsat nära..

Vi ska alltså ta oss ut på ett par dressyrtävlingar och göra vårat bästa. En hoppryttare ridandes i en brun hoppsadel & GPA hjäm med blingbling kan väl blir spännande - inte sant? ;)

I vilket fall som så kan jag tänka mig att Winnie säkert kommer vara lite spänd i början, pga dressyrstaketen och annat som han inte är van vid, därför är det lika bra att starta igång och ut o testa!

Vi ska rida LA:1 hade jag tänkt. Såg att några i mitt förra inlägg reagerat på klassen, och tyckt att den var för svår för att börja med, så kan lika väl förklara hur jag resonerar innan ni börjar fråga ;) Att tävla dressyr är ingenting som jag direkt känner "åh, vad roligt" så att säga, så jag är inte speciellt sugen på att åka ut och tävla hur många tävlingar som helst för skojjs skull utan vill ut för att få Winnetoos kunskaper bedömda. Då känner jag, att Winnie struntar fullständigt i om jag gör skänkelvikningar inne på banan eller rider runt på en volt liksom. Han tar inte skada av att gå en klass med svårare saker i, som han faktiskt redan kan superbra. Därför ska vi rida LA:1 och orkar jag vara på tävlingsplatsen i 100 år som alla dressyrtävlingar tar kanske jag rider en lägre klass innan i så fall.

Men nu vet ni, ska efter Tanum kolla ut en bra tävling att åka och testa på!







Kommentarer
Postat av: Ebba

Vad kul! Du verka vara en så himla duktig och mjuk ryttare så det kmr nog gå super!:)

2011-04-12 @ 18:40:03
URL: http://equify.blogg.se/
Postat av: Felizia

Gud va kul! :D

2011-04-12 @ 18:45:52
URL: http://allineedisyou.webbogg.se
Postat av: Ellen

Wawh vad din häst är fin! :D

2011-04-12 @ 18:56:07
Postat av: amanda

Vad spännande :D

2011-04-12 @ 19:34:57
Postat av: emma

Kommer nog gå finfint! jag rider själv L.A hopp och L.Ap1 dressyr ;) och l.a 1 är nog bra lite bättre för piggare hästar att ha ett program med lite mindre volter o sånt där man kan samla och fånga upp dom tycker jag iaf :D lycka till!

2011-04-12 @ 19:35:28
URL: http://emmaedgren.blogg.se/
Postat av: Amanda

Riktigt roligt ju! Hoppas det går bra för er nu! xP

2011-04-12 @ 19:46:33
Postat av: Ebba Gren

LA:1an är inte så svår. HAr man en häst som går balanserat och är lydig är det många gånger lite lättare då det händer lite mer, i LC och LB blir det så långa transportsträckor vilket är både tråkigt och svårt, händer det mera är det lättare att hålla koncentrationen uppe hos både häst och ryttare. :)

2011-04-12 @ 19:59:28
Postat av: Maja

Ska du inte låna en dressyrsadel av någon då? eller du kanske tycker att det är skönare att rida i hoppsadel.

2011-04-12 @ 21:48:39
Postat av: Eleonor - Vinn smycke värde 395kr

Hej! Kul att du ska prova dressyr!



Har aldrig varit med om att nån tävlar i hoppsadel på Lokal/regional nivå så jag är nyfiken på om det är tillåtet - eller är de klubbdressyr du ska delta på?



/ Eleonor

2011-04-12 @ 22:06:21
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Olivia

Tycker det låter rimligt att starta LA :) Kan han skänkelvikning och förvänd galopp bra så är det väl inget att diskutera? Varför ska du rida runt i LC då? Tycker det ska bli kul att se, haha :)

2011-04-13 @ 11:59:06
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/
Postat av: Petra

haha vad roligt :D Jag är också hoppryttare in i märgen, köpte min första egna häst i november 2010 som har tävlat internationellt 140. Jag ska MED starta dressyr bara för att, även här LA:1! Så svårt kan de ju inte vara om man ändå sitter och rider rörelserna vid träning. Annars har jag bara tävlat hoppning hela mitt liv.

2011-04-13 @ 12:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0