Nyrakad!

Som tur var så fick vi ordning på klippmaskinen idag, så nu har Mahjong äntligen fått bort de extra kilona av päls. Skulle det inte vara behövligt skulle jag inte gjort det, men eftersom att han svettas så pass på hårdare pass, och inte får lika mycket ork med all päls så var det lika bra. Valde ju att inte raka honom i vintras i och med att det kom så enormt mycket kyla och stallet blev stängt och så vidare, bättre att han slapp frysa. Men nu är han vårfin! :D

Lite ränder här och var eftersom skären var jättedåliga (grr..) men men, han är så snygg ändå så det kvittar om han är prickig, rutig eller randig för mig.


Jag tror att Mahjong tyckte att jag var fruktansvärt seg när jag satt och försökte få bort tuffsar som blev kvar på benen..?
Nu är föresten hästarna hemma! Eftersom att vi gick på påsklov idag så hämtade mamma både mig och hästarna.


Kommentarer
Postat av: malin

du verkar ju kunna åka upp o ner med hästarna lite hur du vill. betalar ni dubbla stallhyror hela tiden för att hålla platserna elr står dom i ett tomt stall eller ngt annat alternativ?

2011-04-15 @ 19:12:50
URL: http://alltomponny.blogg.se/
Postat av: Lisa

så jävla idiotiskt att raka honom så här års. Seriöst

2011-04-15 @ 19:57:05
Postat av: amanda

varför är det så idiotiskt??? hon får väl göra det om hon vill!

2011-04-15 @ 20:35:32
Postat av: Lisa

om vi alla gjorde saker hela tiden bara för man vill, blir de inte så bra? Jag tänker givetvis på hästens bästa. När dom fäller nu och så är det förbjudet att raka

2011-04-15 @ 20:41:13
Postat av: Sofia Genne

Lisa: Roligt att du blir så upprörd! Dessutom fäller inte Mahjong nu ^^

2011-04-15 @ 20:48:53
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Andrea

tänk på hästar som tävlar intrenationellt, dom rakas året om ;) man skulle ju inte direkt gå fram och säja till Rolf-Göran Bengtsson att han inte kan sin sak ;)

2011-04-15 @ 22:32:51
URL: http://andreablixt.blogg.se/
Postat av: sandra

vad fin mahjong är :D

2011-04-16 @ 23:47:10
URL: http://sandrashalsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0