Dagens resultat

Lång dag på årets första nationella meeting! Vi inledde morgonen med en promenad med Mahjong vilket var populärt. Dagens första start för vår del var vid 13-tiden, och då en p1:a.



LA;P1: Vi värmde upp lite på de underbara Varmländska skogarna, för att sedan rida fram på en grusplan/körplan utanför deras ridhus där de flesta andra red fram. Eftersom att tävlingarna gick på utebanorna tyckte jag att det var bra att han fick testa gå på liknande innan, så att han inte kom direkt från mjukt ridhusunderlag och ut i det ganska stumma underlaget som de har i sin paddock.

I vilket fall så var han helt f*cking underbar på framridningen! Shit.. han hade en superstadig form, han ökade för minsta lilla, han samlade tillbaka sig till 110%, han dansade fram. Åh, pegasuspluttninutt!

Tyvärr finns det väl ingen chans i världen att få med det här på banan - men jag fick en bra ritt idag och rätt betalt! Väl på banan så tappade han den där superstadiga formen, och blev lite tjoffsig i munnen. När jag försöker korrigera då för mycket så blir jag för flaxig i handen, men försöker ha det i baktanke och rida ytterligare mer för att få fram honom till handen, men ibland är det jäkligt svårt alltså, speciellt när de inte har någon framåtbjudning själva. Men han hade ett mellanläge, han lyssnade ganska bra, lite tråkig i mellangångarterna (dock fick han en super, men ett pyyyttelitet taktmiss som drog ner den). En del missar, men ändå en del supersaker! Men ja, han gjorde bra ifrån sig och jag red väl OK. Kanske skulle vågat klämt till lite mer någon gång för att få en mer reaktion o lite exklusivitet, men jag tror ändå att jag gjorde så gott jag kunde för stunden. Ingen dålig ritt, men inte "100%" heller om man kan sammanfatta den så. Trots en snål domare så fick vi 64,21%, och en poäng som var exakt samma som den som kom 3:a, men eftersom att de då går på allmänna intryck (de längst ner på protokollet), så hade den andra tjejen turen på sin sida och det blev hon som fick placeringen. Åååååååå så störande!! Hade suttit jäkligt gött att inviga helgen med en placering.. riktigt synd! Men första utanför placering alltså med samma poäng som 3:an. Härliga poäng och en bra start i vilket fall! ;)

FEI lagtävlan:
Är jag töntig om jag säger att jag nästan log genom hela min ritt och började få tårar när jag gick ut? När jag red fram så kändes allt helt knäppt. Jag hade 0 fokus, jag hade ont i huvudet, jag var torr i halsen, jag var osäkert på programmet, jag kom på att det ingår skrittpiruetter i programmet vilket jag inte tränat på ett halvår, jag ville bara bli klar och åka hem. Allt var alltså bad. Men när jag kom in på banan, såg att det var mest publik än vad det varit på hela dagen (eftersom jag var sista ekipaget ut i den klassen, en av de största och sista klasserna för dagen), så blev det bara - för helvete rid, rid för att visa upp din fina ponny!

Ritten hade sina missar, ritten hade inte ALLT som krävs i ett av ponnydressyrens högsta program - men den hade DET som jag har velat få fram! Han hade energi, han lyssnade på mig!! Kan ni förstå känslan av att han faktiskt gjorde det jag bad honom om!? Förstår ni då hur jobbigt jag har det när han "dör" på banan? Han lyssnade på mig, han gjorde suveräna byten, han var en av de FÅ hästar som samlade upp sig regält och markerade sina samlingar från mellan eller ökade galopperna till samlad, och han gjorde bra skolor. Fyfan vad roligt det var att rida då! När jag KUNDE påverka, jag KUNDE samla ihop det där extra, jag kunde i alla fall försöka utan att allt blev pannkaka. Okej att han tappade formen och drog sig ur, allt kommer inte på en gång. Men detta gjorde verkligen min eftermiddag. Det var något som vi behövde - känslaaaaaaaaaaaaaan!!!


Fina fina ponny

Jag har inte haft så roligt på banan på länge! Tänk att en känsla kan göra så mycket? Resultatet blev sämre än vad han förtjänade dock, men inte heltokigt. Tre snålisar allihopa, vilket la mig på 58,43%. Okej det var ändå en FEI-klass, men över 60-sträcket hade jag räknat med på den ritten. Jag tycker nog att det var lite knepigt bedömt på vissa punkter från dem, men men who cares? Känslan ger mig 100 gånger så mycket framgång än ett protokoll med högre siffror.

Nu laddar vi om för morgondagen, och jag hoppas att Tjongen inte är helt trött!
Ni får förhoppningsvis resultat och bilder imorgon - beroende på hur sent jag kommer hem o hinner med!


Kommentarer
Postat av: Daniela

Älskar din ponny <3

2011-04-21 @ 23:57:51
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Sofia Hedman

Grattis o bra jobbat gennis ;) Känslan är det bästa som finns!

2011-04-22 @ 08:22:24
URL: http://heediis.blogg.se/
Postat av: angelica

Hej , jag undrar om ni kan göra en bomb april bloppis med typ ridkläder,ridstövlar,ridhjälmar och kingsland ? :D



kramis

2011-04-22 @ 09:22:46
Postat av: angelica

Hej , jag undrar om ni kan göra en bomb april bloppis med typ ridkläder,ridstövlar,ridhjälmar och kingsland ? :D



kramis

2011-04-22 @ 09:23:18
Postat av: Maja

vilka domare var det i

FEI lagtävlan klass?? :)

2011-04-22 @ 09:32:07
Postat av: Eleonor - Utlottning: Agria keps!

Gratulerar till de fina poängen - och jag stör ikapp med dig att den allmäna intrycket gav andra ekipaget placeringen..!



Lycka till idag!

2011-04-22 @ 09:36:35
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Sophia

Grattis, vad härligt att det kändes så bra! :)

2011-04-22 @ 10:40:36
URL: http://sophiaochlinnea.blogg.se/
Postat av: Elin

bra jobbat, grattiiiis! :D

2011-04-22 @ 10:46:01
Postat av: Sara

fin han är! ;)

Glad påsk! :D

2011-04-22 @ 11:29:23
URL: http://saraaholgersson.blogg.se/
Postat av: Karina

varför har du svanskappa på din häst istället för att prova ut en sadel som passar så du inte behöver ha de ?

inge illa menat bara undrade!

tacksam för svar!!

2011-04-22 @ 12:26:10
Postat av: Fanny

Bra jobbat!!

2011-04-22 @ 12:51:57
URL: http://dressyrmuppen.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Va roligt att det gick bra:D, synd att domarna var så snål bara

2011-04-22 @ 13:04:50
URL: http://fotoryttarnas.blogg.se/
Postat av: Jossan

Good work, grattis!



Har ni valt ut vinnare än till gästinlägget eller har jag missat det? :)

2011-04-22 @ 15:04:31
URL: http://goodness.blogg.se/
Postat av: Frida Nyburg

Var gärna med och tävla på min blogg om hårproduktsprover från Schwartzkopf:)



kram Frida

2011-04-22 @ 15:49:39
URL: http://fridasrunway.blogg.se/
Postat av: Amanda

När dras vinnarren i eran tävling? :)

Snyggt täcke! :)

2011-04-22 @ 17:20:21
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: Maja

Grattis! Det förtjänar ni! :) Känslan är det bästa att ha :)

2011-04-22 @ 17:30:21
Postat av: Amanda Salfjord

Åh, blir så glad för din skull! :D

2011-04-22 @ 18:33:23
Postat av: Gabriel

Hej.. Vill skriva att jag tycker att du har en fin blogg och inspirerande på många sätt.. Schysst design oxå.. Är ensamstående pappa till två grabbar.. Har själv precis börjat blogga som pappabloggare.. Skriver en hel del om inredning då jag har en egen stil jag döpt till American Home Style.. Hur kul som helst.. Kram Gabriel..

2011-04-22 @ 19:10:33
URL: http://gabrielgavric.blogg.se/
Postat av: Anonym

vart är uppdateringen?!

2011-04-22 @ 19:35:31
Postat av: Hanna

uppdatera?

2011-04-22 @ 19:40:46
Postat av: sofie

Åhh, vad kul att ni hittade den känslan i andra ritten. Kram :D

2011-04-22 @ 20:28:18
Postat av: Sara

Gud vad fin ponny du har alltså! :O

Är det arab i han månntro?

2011-04-22 @ 20:57:53
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/
Postat av: Jenny

Grattis! :D

Skulle du kunna göra ett inlägg om hur du tar hand om Mahjong på ett flerdagarsmeeting? Berätta lite om hur han reagerar på nytt ställe, ingen utevistelse osv, och hur du gör för att få honom att må så bra som möjligt. Skulle uppskattas!

2011-04-22 @ 21:36:46
Postat av: felicia

Grattis sofia!!!

Visst är det underbart när man känner att allt bara stämmer för en gångs skull? ;)

2011-04-23 @ 10:50:31
URL: http://cleoo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0